Hieno juttu, että saatiin ns. "räjäytyskuva" tuostakin teknisestä keksinnöstä tekniikkapalstalle!
Kuvaa katsomalla selvisi heti muutama asia, niin hyvä, kuin huonompikin;D. Todella hyvää oli tuo kohtalaisen alhainen uusintakustannus. Yllättävän paljon osia kuitenkin. Keskitasoa taas oli helppo huollettavuus. Hiukkasen silikoniöljyä iskarin "akseliin", kiristys säätömutterista, ja hyvin toimi taas. Huonoa oli sitten se, että edellinen toimenpide ei riittänyt kerran kymppitonnin välein, vaan huoltoa piti tihentää ja tihentää, kunnes säätömutteri oli ns. tapissa. Kaikkein huonointa tuossa keksinnössä oli se, että sen toimimattomuuden jälkeen piti sitten vaihtaa koko keksintö uuteen.
Muutamien uusintojen jälkeen vaihdoin koko kapistuksen erilaiseen. Onkohan se joku TT-merkkinen. Stein Dinseltä ostin. Todella hyvää on, että se maksoi alkuperäisen hintaan verrattuna vain jonkin verran yli tuplan alkuperäiseen verrattuna. Satasen kieppeillä taisi olla. Todella hyvää on, että voi vaihtaa öljyt, stefoja ja sisäpuolen elementtejä. Ja näkyy kestävän hyvin. Ehkä noin 50tkm takana ja kerran uusin stefat, noin kymppi meni siihen. Huonoa siinä on, että säädettävyyttä ei ole. Ainoastaan öljyn viskositeettia muuttamalla voi säätää, jos tarvetta on.
Tietysti pitää ajatella sekin, että tarvitseeko koko ohjausiskaria. California Vintage 2007 ainakin on ilman kunnon ohjausiskaria tosi rauhaton vakiopleksillä, kaksi päällä ja matkakamat, kun mennään vaikka Saksan motareille matkan jouduttamiseksi. Eli tosi harvoin kuitenkin. Tavan cruisailuissa tuskin tarvitsee edes alkuperäistä ohjausiskariakaan...
Jouko