Olisin kiinnostunut tietämään käyttäjäkokemusta joistakin malleita. Kiinnostaa erityisesti karttojen saatavuus/kattavuus, niiden hinta ja asennus pyörään sekä helppous ottaa laite yöksi talteen. Ulkonäöstä, näppäilynäppäryydestä ja hifistelystä viis
https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/536248 tuollainen on ohjaustangossa ollut kiinni noin 60 tkm. Jokaisella on mielipiteensä navin olemassa olosta ja käytöstä, en mene niihin sen enempää kuin, että ajo-ohjeet kypäräpuhelimeen on isossa, vilkkaassa Keski-Eurooppalaisessa kaupungissa mukava juttu ja kokonaan ilman paperikarttoja en yleensä liiku.
Minulla on tuo linkin Euroopan kattava malli, olen sitä käyttänyt parissa kymmenessä maassa, kaikki mainitut maat on olleet EU:n jäseniä tai muuten ilman viisumia kuljeskeltavia. Näissä maissa karttojen kattavuus on ollut hyvä. Tietokannassa on myös hotelleja, varsinkin Romaniassa näiden tietojen ajantasaisuus oli heikko vaikka navi oli juuri päivitetty. Joku hinta on tuossa linkissä tälle laitteelle, muistelisin itse maksaneeni jotain kolmosella alkavaa, tarjouksia on usein.
Pyörään tämä tule RAM-kiinnikkeillä ja akulta virta. Minulla on rele välissä vaikka periaatteessa silloin kun navi ei ole telineessä ei pitäisi virtaakaan kulua. Asennus on helppo ja nopea. Yöksi tuon ottaminen pois telineestä ei montaa sekuntia vie, teline toki jää pyörään. En olisi huolissani tyhjän telineen osalta. Aiemmin otin navin pois paikoiltaan huoltoasemakäynneilläkin, nykyään se on lukittuna telineeseensä ja pois vain öisin.
Hyvä ja varmatoiminen laite on ollut, jos nyt pitäisi uusia niin varmaan samanlaisen hankkisin.