Kirjoittaja Aihe: uusi Guzzi  (Luettu 7690 kertaa)

Marko

  • Viestejä: 612
uusi Guzzi
« : Maaliskuu 28, 2007, 07:46:16 ap »
ja nyt se on sitten Bellagio.

http://www.motoguzzi.it/bellagio_en.htm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
uusi Guzzi
« Vastaus #1 : Maaliskuu 29, 2007, 11:49:23 ap »
Jep! Ja kerrankin customi, jonka minäkin kelpuuttaisin itselleni!! Todella maukas, kun on sopivasti lyhyehkö malli ja per¤e ei kiidä asfaltin pintaa.
Tuohon vain (ehkä) toisenlainen putkisto ja erilainen kilpitarjotin. Jos niitäkään, hieno jo noinkin.:vau:
Hyvä pyörä, parempi mieli.

capriccioso

  • Viestejä: 196
uusi Guzzi
« Vastaus #2 : Toukokuu 07, 2007, 18:30:24 ip »
TunturiTT kirjoitti:
Lainaus
Jep! Ja kerrankin customi, jonka minäkin kelpuuttaisin itselleni!! Todella maukas, kun on sopivasti lyhyehkö malli ja per¤e ei kiidä asfaltin pintaa.
Tuohon vain (ehkä) toisenlainen putkisto ja erilainen kilpitarjotin. Jos niitäkään, hieno jo noinkin.:vau:

Joo, kutakuinkin samat sanat. Ainakin kuvien perusteella toi on oikeesti hiano. Jos joskus tulee kustomi laitettua, niin tommoinen se sitten varmaan on. Mulle oikeestaan kelpais nuo putketkin ihan tommosenaan.
Oispa kiva tietää, mitä tommonen tulee Suomessa maksamaan.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
uusi Guzzi
« Vastaus #3 : Kesäkuu 21, 2007, 08:35:00 ap »
Hei!

Ovat nyt sitten saaneet Bellagion esittelyyn tehtaan sivulle, custom-pyörien kohdalle.

Jokohan se enteilisi, että näemme sen Suomessakin vielä tänä kesänä?

http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/bellagio/specifiche.asp?modello=bellagio&pagina=spec

Hyvvä Jussia Kaikille!

T: Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
uusi Guzzi
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2007, 03:50:29 ap »
Englannin Bike-lehdessä (July 2007) on jo koeajokin - tykkäävät.
Ja onko se oikeastaan custom? Enemmänkin standard.
Emeritus-guzzisti

seko

  • Viestejä: 50
uusi Guzzi
« Vastaus #5 : Elokuu 04, 2007, 01:44:46 ap »
Ensimmäinen Bellaggio näkyi olevan piikkiössä.
On se hieno ...

  • Vieras
uusi Guzzi
« Vastaus #6 : Elokuu 04, 2007, 13:52:04 ip »
Tässä se Bellagio on Motoitaliassa ikuistettuna keltaisissa koekilvissä...

- Reima -

 

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
uusi Guzzi
« Vastaus #7 : Elokuu 05, 2007, 12:18:03 ip »
Bellagio bongattu tänään sunnuntaina Hyvinkäällä! Joku onnellinen oli sitä ulkoiluttamassa. Himottas päästä kokeilemaan :vau:. Ilmeisesti sama yksilö koekilvissä?
Kimmo
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2007, 12:19:00 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

  • Viestejä: 1 264
uusi Guzzi
« Vastaus #8 : Elokuu 08, 2007, 07:00:30 ap »
Koeajot otettu , ketterä , makee !! :D
Titaniumin kuski

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
uusi Guzzi
« Vastaus #9 : Lokakuu 05, 2007, 05:34:49 ap »
Kimmo kirjoitti:
Lainaus
... Himottas päästä kokeilemaan :vau:. Ilmeisesti sama yksilö koekilvissä?
Kimmo

Syysajelulla tuli kokeiltua. Pyörä on kevyt ja ketterä. Ensimmäiseksi herätti ihmetystä ajoasento. Hivenen etukumara ja jalkatapit selkeästi takana. Vaihdevipua käytellään jalkaterä alaspäin sojottaen (samoin jalkajarrua). Vahdikas asento sinänsä, mutta odotin jotain customin tyyppistä asentoa.

Minusta pyörän ulkonäkö ja ajo-ominaisuudet ovat ristiriidassa keskenään. Tehtaan sivuilla se on laitettu customien kanssa samaan vaikka minusta sen pitäisi olla nakupyörien kanssa samassa ryhmässä!?

Nopeusmittarin jaotuskin oli aika hauska. Maksimi näyttö taisi olla 240km/h. 90km/h oli ensimmäisen "neljänneksen" kohdalla. Taitaa jäädä paljon numeroita käyttämättä :)

Ei mikään cruisailupyörä, enemmänkin kanttailupyörä mukaville mutkateille.

Mitä fiiliksiä muille on tullut koeajon jälkeen?

T: Kimmo

 
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2007, 05:36:00 ap kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

LadyGuzzi

  • Viestejä: 24
uusi Guzzi
« Vastaus #10 : Lokakuu 07, 2007, 15:45:40 ip »
Kimmo kirjoitti:
Lainaus
Hei!

Ovat nyt sitten saaneet Bellagion esittelyyn tehtaan sivulle, custom-pyörien kohdalle.

Jokohan se enteilisi, että näemme sen Suomessakin vielä tänä kesänä?

http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/bellagio/specifiche.asp?modello=bellagio&pagina=spec

Hyvvä Jussia Kaikille!

T: Kimmo


En tiedä näkyikö kesällä mutta ainakin lauantaina 5.10 kun ajoin omani kotiini. Kaikki syysajossa olleet näkivät kiillon silmissäni (ja loven lompakossani) mutta kuitenkin: Lady Guzzilla on Bellagio ja täytyy sanoa: olen aivan myyty.  Takana nyt 350 km enkä malttaisi päästää pyörää silmistäni!!!:P

P.S. Onko syysajossa/matkalla otettuja valokuvia nähtävillä jossain?


Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
uusi Guzzi
« Vastaus #11 : Lokakuu 07, 2007, 17:37:30 ip »
Onnitelut LadyGuzzi!
Harmi etten nähnyt lähtöäsi! Olet hankkinut mukavan ja ketterän pyörän. Sillä saa varmasti kulmilla ansaittua huomiota (jos sitä nyt kaipaa). On sen varran huomiota herättävä paketti. Poikkeaa edukseen monista muista pyöristä. Oikea GUZZI!
Kimmo

ps. Heitä kommentteja jahka olet ajellut vähän enempi!
Talvi tulee ikävästi keskeyttämään kivan harrastuksen.

 
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
uusi Guzzi
« Vastaus #12 : Lokakuu 09, 2007, 11:53:43 ap »
LadyGuzzi kirjoitti:
Lainaus
Kimmo kirjoitti:
Lainaus
P.S. Onko syysajossa/matkalla otettuja valokuvia nähtävillä jossain?

Lainaus


Syysajelun kuvia löytyy Gruppon uutiset / tapahtumat palstojen kautta:

http://www.finnbike.com/guzzi/etusivu.htm

Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

capriccioso

  • Viestejä: 196
uusi Guzzi
« Vastaus #13 : Lokakuu 09, 2007, 14:20:46 ip »
Lainaus
Syysajelulla tuli kokeiltua. Pyörä on kevyt ja ketterä. Ensimmäiseksi herätti ihmetystä ajoasento. Hivenen etukumara ja jalkatapit selkeästi takana. Vaihdevipua käytellään jalkaterä alaspäin sojottaen (samoin jalkajarrua). Vahdikas asento sinänsä, mutta odotin jotain customin tyyppistä asentoa.
Juu, kävin minäkin kyseistä mopoa koeajamassa hiukan ennen gruppolaisten laumavaellusta Piikkiöön, ja täytyy myöntää, että positivinen yllätys oli. Tosi hieno homma, että sitä kustomia oli siinä pyörässä mainosteksteistä huolimatta varsin minimaalisesti. Ihan 'oikean' pyörän ajoasento ja -tuntuma, kompakti ja Guzziksi yllättävän ketterä. Ajoasennosta ja jopa ajotuntumastakin tuli tosiaan mieleen muutama muu nykyaikainen euro-naku, esim. Speed Triple ja TnT. Saundipuolikin oli suht mukava jo niillä vakiorööreillä, ei liian tukahdutettu tupsutus. Niin ja sitä vaihdepoljintahan käytetään siinä (onneksi) ihan normaalisti. :cool:

Lainaus
Minusta pyörän ulkonäkö ja ajo-ominaisuudet ovat ristiriidassa keskenään. Tehtaan sivuilla se on laitettu customien kanssa samaan vaikka minusta sen pitäisi olla nakupyörien kanssa samassa ryhmässä!?
Minusta taas ulkonäkö ja ajo-ominaisuudet olivat tavallaan linjassa, koska pyörä sekä näytti että tuntui hyvältä.  Siinä mielessä varsinaista ristiriitaa ei minusta ole.

Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että tuo malli kuuluisi Grison kanssa nakumallien karsinaan, sikäli kun mokomia karsinoita edes tarvitaan. Jotenkin vaikuttaa siltä, että Guzzin suunnittelu- ja markkinaosastolla on ollut hiukan ristivetoa tämän mallin kohdalla. Ovat tehneet 'vahingossa' erinomaisen ja omaleimaisen nakupyörän, mutta jostain syystä siihen on pitänyt vängällä tunkea jotain kustomiin viittaavia argumentteja, etenkin mainonnassa ja valitettavasti myös parissa yksityiskohdassa. Ihan turhaan, minusta, koska ei tuo pyörä mikään 'kustomi' ole.

Lainaus
Nopeusmittarin jaotuskin oli aika hauska. Maksimi näyttö taisi olla 240km/h. 90km/h oli ensimmäisen "neljänneksen" kohdalla. Taitaa jäädä paljon numeroita käyttämättä :) Ei mikään cruisailupyörä, enemmänkin kanttailupyörä mukaville mutkateille.
Sekä kaupungille kadunkulmien ja peltipurkkien pujotteluun. Juu ja tosiaan se mittarin jaotus oli aika jännä, kun sen tavallisen 80 sijasta siellä oli 90, vaikka muuten jaotus oli muistaakseni tavanomainen parillisiin jaettu. Noin muuten tuo neljännesten jako ei juuri häirinnyt. Tulihan sillä kohtuullisen pitkälle toisen markan puolelle vedätettyä ja suht iloisesti kulki alle tonninen, mutta kovin ronskisti en sillä raskinut vielä ajaa, kun mittarissa oli vielä niin vähän kilsoja.

Ainoat asiat, jotka tuossa pyörässä hiukan häiritsivät, olivat ne pari pientä kustomimaisuutta. Eli se, että mittaristossa ei ollut kierroslukumittaria, ja turhat kromikrumeluurit, mm. vilkkujen kromatut varret. Perinteiset mustat olisivat minusta sopineet paremmin mustan linjakkaan nakupyörän olemukseen. Se mittaritaulu on ihan samankokoinen ja mallinen kuin Grisossa, joten hiukan ihmetyttää, miksi siihen ei ole voinut laittaa suoraan sitä samaa  Grison mittaritaulua. Olisi sopinut selvästi paremmin kokonaisuuteen.
Ohjaustanko oli suht ok, tosin ehkä hiukan liikaa taaksepäin vedetty. Pikkaisen edempänä ollut stonga, eli hiukan etukenompi ajoasento olisi ollut just nappi tuohon pyörään. Sitten voisivat ruveta mainostamaan sitä roadsterina, eikä kustomina.

Mutta nuo pari pientä yksityiskohtaa  lukuunottamatta  oli kyllä kiva pyörä ja miellyttävä kokemus.  Guzzi on tosiaan tehnyt yhden ehdottomasti parhaimmista pyöristään, mutta sen identiteetin tai lähinnä kait markkinointi-ideoiden osalta tuntuvat olevan Mandellossa hiukan hakoteillä. Noh, mitäs pienistä, jos kerran itse mopotti on onnistunut.

Lainaus
Mitä fiiliksiä muille on tullut koeajon jälkeen?
Tahtoo tommosen.