Tee niistä joku muistomerkki.
(tai eivät ne huonoja ole olleet jos eivät ole tuollaiseen kuntoon jouduttuaan vielä ajamista haitanneet...)
Haluaisin tietää mitä öljyä on perässä ollut kun kun on noinkin kestänyt. Ilmeisen laatuisaa...
Monta erilaista vauriota olen perissä nähnyt mutta tässä on lyöty kyllä kaikki kulumisennätykset matkan katkeamatta.
Yleensä on pahaa pittingiä, lautaspyörän ulkokulman kulumaa, hampaan puuttumista lautaspyörästä tai yleisemmin pinion-pyörästä tai sitten vetospoorin loppuun kulumista joka on huollon puutetta jonka kömpelämpikin asentaja saa tehdyksi perustyökaluilla. Takapyörä irti, oikean puolen iskari irti ja neljä perän mutteria auki kardaanitunnelin päästä.
Samalla voi katsoa vetohammastuksen ja pinionin laakeroinnin kunnon ottamalla pinionpyörän laakeripesän irti peräkotelosta. O-renkaat tai paperitiivisteet voi joutua uusimaan. Paperitiivisteen vahvuus pitää olla sama kuin alkuperäisenkin laakeripesän ja peräkotelon välillä jos tarvitsee uusia. Kardaanitunnelin ja perän väli ei ole niin tarkka. Tiivistetyyppi muutui paperitiivisteestä O-renkaaksi joskus seitsemänkymmentäluvulla. Arvelen.
Tässä perävaihteessa lienee vielä öljypohja?
Jos on niin sen perusteellinen pesu. Pohjalla voi olla melko kovaa saostumaa. Sitten ohjeistuksen mukaiset öljyt ja lisäaine sisään kun homma on valmis.
Toivotan pitkämielisyyttä säätämiseen ja menestystä lopputuloksen suhteen. Vaikka olen koulunkäynyt asentaja niin ensimmäiseen peräremonttiini oli korkea kynnys ryhtyä.