Nyt on sintterit edessä ja jo kolmannen kerran herkistetty, tällä kertaa ihan osaavan toimesta. Ekat kymmenen kovaa jarrutusta ei vielä tehnyt temppuja, lämmitin ensin pitämällä kevyesti jarrua päällä kasikympin vauhdissa, mutta jatketaan ajamista ja jarruttelua.
Piikkiön Marko kertoi, että Moto Guzzi antoi taannoin takuuseen jarrulevyjen vaihdon, ainakin Norgessa, en ole varma, oliko muissakin malleissa, kun nyki alle 10tkm:ssa. Como-järvelläkin asia siis tiedostetaan.
Nyt kun on suljettu pois levyjen kellumattomuus ja levyjen kierous, lienee syynä kitkakertoimen vaihtelu levyssä. Jos kyseessä on muualta tulleet jäämät levyn pinnalla, hionee sintterit ne pois. Jos kyseessä on levyn materiaalin ongelma pintakerroksen alla, ei kai auttane kuin vaihto. Moto Guzzin politiikka minusta voisi vähän viitata tähän viimeiseenkin.