Kirjoittaja Aihe: V 85 TT  (Luettu 28002 kertaa)

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V 85 TT
« Vastaus #15 : Helmikuu 08, 2020, 11:10:08 ap »
Tänä talvena on tullut tutkailtua näitä matkaenduropyöriä vähän eri silmällä. TT 85 tuli koeajettua viimekeväänä, mutta ei meille kahdelle riitä tai muutenkaan ole matkapyöräksi optimi. Joku kipinä siitä jäi. Aika lähellä oli Aprilia Pegasoksen osto, joka voisi sellainen sopiva kokoinen kevyehkö soralle ja yksin ajettavaksi.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V 85 TT
« Vastaus #16 : Helmikuu 08, 2020, 13:01:45 ip »
Se on sitten kirjaimellisesti yksin ajettava peli. Hengästyy aika äkkiä kuorman alla ja isommalla tiellä. Siis Pegaso tai BMW:n 650 Funduro.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V 85 TT
« Vastaus #17 : Helmikuu 08, 2020, 13:31:39 ip »
Pegaso on 175 kg märkäpainoltaan, 50 hp. Sopii ja riittää varmasti sorateille, maastoon ja vaikka työmatkalle. Täällä, kun on nuo nopeusrajoituksetkin pääosin 80 kmh, siihen riittää tuossakin puhtia. On sitten vähän toiset pyörät valtatienopeuksille ja matkantekoon.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2020, 10:14:11 ap kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V 85 TT
« Vastaus #18 : Helmikuu 08, 2020, 19:42:01 ip »
Tässä keskustelussa pitäisi ottaa mielestäni huomioon pitemmän ajan kokemukset ja tuntumat, eikä kertoa yksittäisen LYHYEN KOEAJON ANTAMIA TUNTEMUKSIA.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: V 85 TT
« Vastaus #19 : Helmikuu 09, 2020, 17:52:39 ip »
MOTO1 artikkelissa moitittiin V85TT:n etulokasuojaa ja kahvasuojia.

Mainittiin, että Aprilia Caponord etulokasuoja kävisi samoihin kiinnikkeisiin kuin V85TT:n iskarin kurasuoja.
Caponord Rally malissa on 19"" rengas kuten V85TT:ssä.
Ainakin kuvien perusteella ne olisvat hyvinkin vaihtokelpoiset? Joko joku on istuttanut sen V85TT:n?

V85TT:n kahvasuojat on myös rinpulat verraatuna Capon vastaaviin. Olisiko niissä kiinnitys hieman erilaiset?
Ehkäpä Stelvion vastaava sopisi V85TT:hen?

Jos minulla olisi V85TT, niin rakentelisin siitä suojaavamman...

Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: V 85 TT
« Vastaus #20 : Helmikuu 09, 2020, 17:53:41 ip »
Kahvasuojat:

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V 85 TT
« Vastaus #21 : Helmikuu 09, 2020, 21:24:43 ip »
Mahtuuko teidän pikku kätösenne noihin kaasukahvoihin? Minun ei mahtunut vaan hanska niin sanotusti hiersi. Laitoin sittemmin pari senttiä pidemmät kahvat. Vaikuttaisi, nimittäin, että kahvakytkimistä päätellen 1400 Customin kahvat olisivat samanpituiset. Vivut sen sijaan, säädettyinä, ovat hyvin mitoitetut ja kevyttoimiset.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V 85 TT
« Vastaus #22 : Helmikuu 09, 2020, 22:27:52 ip »
Mun käsi on sen verran leveä, ettei oikein mahdu tuollaiselle kahvalle. Tuohon saanee kahvat ilman tuota lenssiä päässä. Saisi jo puoli senttiä lisää tilaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V 85 TT
« Vastaus #23 : Helmikuu 10, 2020, 10:36:39 ap »
 :o onpa teillä iso varustus! olen aina kuvitellut/luullut että joka pyörässä on samankokoiset tupit -noin suurinpiirtein- en ole ainakaan huomannut että olisi erikokoisia/pituisia myytävänä.

Tietysti harrikassa varmaan on miesten kokotupit ;)

-KG-

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V 85 TT
« Vastaus #24 : Helmikuu 10, 2020, 12:24:16 ip »
Kyllä kahvatuppeja on sekä halkaisijaltaan että pituudeltaan monenkokoisia. Myös kahvatupen muoto voi olla esimerkiksi keskeltä pulleampi. Myös materiaaleja on useita. Kumituppi lienee yleisin mutta kuten kvlm mainitsi niin usein amerikanpyörissä näkee nahkatuppeja. Monesti ovat hienosti ommeltu nahkapunoksella ja niissä saattaa on erilaisia kuvioita. Myös metallisia tuppeja näkee. Usein japsicustomeissa. Itse en kyllä laittaisi. Saattanevat olla viileällä säällä kylmät.

Itse toteutin kahvojen pituuden muutoksen näin: http://www.motomatti.fi/2016/10/california-1400-kahvanlammittimien_19.html
Ei liene kenellekään ylittämätön paikka tehdä sama homma omaan pyöräänsä. Sorvari tekee pikaisesti jatkopalat ohjaustangon päihin.

Varustuksen kokoon en ota kantaa. Kourat voivat olla isot mutta muualla on puutetta. Tai päinvastoin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V 85 TT
« Vastaus #25 : Helmikuu 10, 2020, 13:04:28 ip »
Tuossa ylhäällä toki tarkoitin kahvakumeja. Itse ajan aina ohuilla crossikumeilla. Joko vohveli- tai puolivohvelikuviolla. Noissa ohuissa ei ole tuolla ulkopäässä tuollaista donitsia, mikä rajoittaisi leveyttä. Yleensä sisäpääkin on ohut laippa. Ainakin oma käsi (11cm kämmenen leveys ilman puristusta) mahtuu kahvalle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

JBJ

  • Viestejä: 24
Vs: V 85 TT
« Vastaus #26 : Helmikuu 20, 2020, 19:42:35 ip »
MOTO1 artikkelissa moitittiin V85TT:n etulokasuojaa ja kahvasuojia.

Mainittiin, että Aprilia Caponord etulokasuoja kävisi samoihin kiinnikkeisiin kuin V85TT:n iskarin kurasuoja.
Caponord Rally malissa on 19"" rengas kuten V85TT:ssä.
Ainakin kuvien perusteella ne olisvat hyvinkin vaihtokelpoiset? Joko joku on istuttanut sen V85TT:n?


Lokasuojan parannusta pitäisi ehkä kokeilla. Alkuperäinen heittää kaikki paskat etuvalolle ja vilkuille ja ennenkaikkea kuskin päälle. Kypärän visiiristä ei näe mitään!
Kuvassa TT85 reilun 100km jälkeen sateessa kuravellissä (Kittilä-Taatsin seita-Kittilä).
Terv, Jussi

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V 85 TT
« Vastaus #27 : Helmikuu 20, 2020, 20:06:02 ip »
Tuo on korkeen etulokarin ongelma.
Miula on talvienskassa etulokarissa ylhäällä yksi jatko ja alhaalla kaksi jatkoa.
Pyörä on niin ruma, että etulokarin jatkot vain kaunistaa sitä.
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V 85 TT
« Vastaus #28 : Helmikuu 20, 2020, 22:36:09 ip »
Kyllä, jatkot korkeassa lokarissa on rumat! Ja tosiaan korkealla lokarilla roiskeita tulee vauhdissa. Etupyörä heittää kuraa eteenpäin, josta pyörä sen naamariinsa poimii. Ainoa, mikä piti kuskinsa siistinä korkealla rapakaarella oli Tunturi Tiger. Etukumi oli 2.5" leveä ja lokari varmaan 15 senttiä. Eikä (vakiolla) päässyt yli neljääkymppiä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 713
Vs: V 85 TT
« Vastaus #29 : Helmikuu 20, 2020, 22:43:18 ip »
Ei mun Cagiva W16 heitä kuraa syliin.