Kirjoittaja Aihe: V 85 TT  (Luettu 27947 kertaa)

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V 85 TT
« Vastaus #75 : Toukokuu 18, 2021, 21:25:00 ip »
Viime kesänä ensimmäisen tonnin huollon jälkeen ajelin n.6tkm ennen kuin laitoin pyörän talviteloille, enkä huomannut silloin, että öljyä olisi kulunut. Taisi olla Guzzitech.com sivuilla jotain keskustelua öljyn kulutuksesta, mutta sekin taisi jäädä jotenkin sellaiseksi, että jos laittaa öljyä sen silmän yläreunaan, niin parin tkm:n kuluttua öljy on ylärajan tuntumassa. Eli ylämerkki on ylämerkki ::)
Jouko

Stuntman

  • Viestejä: 8
Vs: V 85 TT
« Vastaus #76 : Toukokuu 18, 2021, 22:02:35 ip »
Ei ole kyllä itselläkään havaintoa öljyn kulutuksesta. Nyt keväällä kävi niin, että koneen etupään tiivisteestä tihkui hieman öljyä läpi. No ajanvaraus Bike Worldille ja kuntoon tuli. Ainoastaan joku pultti oli päässyt löystymään. Perä piti myös hyvin erikoista ”valittavaa” ääntä ja sinne meni samalla käynnillä uudet öljyt ja se loppui siihen. -21 mallin vanteet laitoin tuossa kuukausi sitten tilaukseen EvolutionBikelta ja niitä tässä nyt kovasti odotellaan… Vielä kun saisi tuon tuulilasin tai sen aiheuttaman turbulenssin pois. Kyseessä siis se touring-mallinen pleksi. Madstad:in tekeleitä on rapakon takana kehuttu, mutta aika kallista muovia jos sieltä tilaa. Euroopasta ei taida löytyäkään jälleenmyyjää.

kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V 85 TT
« Vastaus #77 : Toukokuu 18, 2021, 22:08:36 ip »
..karkea arvio minun pyörässä; 0.1l menee 1000km euroopan keleissä -täällä kotona viileässä ja tasaisemman vauhdin ajossa hiukan vähemmän.

-KG-

JenniF

  • Viestejä: 5
  • V85TT vm 2019
Vs: V 85 TT
« Vastaus #78 : Toukokuu 19, 2021, 16:20:47 ip »
Kiitos vastauksista, ehkei tässä sitten huolta sen suhteen vaikka pidemmälle reissulle lähtee. Pitää vaan seurata tilannetta.
Mitäs etuja noissa uusissa -21 vanteissa on? Tarkoittanee siis tubeless -renkaisiin vaihtoa…?
Ehkä jos joku välillä hitusen ajonautintoa laskee on rengasmelu. Tietty tuuli/kallistus jne niin aika kova ääni on. Pitänee vielä noi paineet katsoa uudelleen, keväällä ekana laitoin n 5km ajon jälkeen, eli vähän lämpöisinä kuitenkin, 2.5 ja 2.9. Nyt kun kotona katsoin kylminä niin olikin aika paljon enemmän. Otin vähän pois. Nyt tuntuu sit kuitenkin vähän levottomilta :-\
Sen verran oon ehkä pätkä (174cm), että touring tuulisuoja riittää ihan kivasti. Sitä normia en oo ees kokeillut.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V 85 TT
« Vastaus #79 : Toukokuu 19, 2021, 20:29:15 ip »
Kyllähän tubeleseilla ajellessa on se etu sisärenkaallisiin verrattuna, että paikkaushomma on huomattavasti helpompaa reissun päällä.
Se taitaa tuo rengasmelu olla ominaisuus noilla Michelin Anakee Adventure renkailla. Ne kyllä "jollottaa" kallistaessa, mutta aikalailla siihen on tottunut eikä se enää niin hirveästi haittaa, kun ajaa korvatulpat korvissa.
Touring pleksiin laitoin viime syksynä Mra:n lisälipan ja sen kanssa oli kylmemmällä kelillä hyvä ajaa, kun viima meni jo kypärän yli ilman pyörteilyä. Pelkkä touring pleksikin on hyvä varsinkin helteellä, kun se tekee tasaisen tuulen kasvoja kohti ja jäähdyttää mukavasti.
Jouko

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: V 85 TT
« Vastaus #80 : Toukokuu 20, 2021, 09:21:14 ap »
Minkäs mittaisia 85TT-kuskit noin keskimäärin on? Tai ei oikeestaan keskimäärin, vaan ennemmin sieltä haarukan pidemmästä päästä? Ja teettekö paljon reissuja kaksi päällä?

Stuntman

  • Viestejä: 8
Vs: V 85 TT
« Vastaus #81 : Toukokuu 20, 2021, 11:43:28 ap »
Juurikin tuo paikkaushomma on se syy miksi noita tubeless vanteita alle haen. Kai siinä muutaman gramman painossakin voittaa, mutta tuskinpa huomaan mitään eroa sen suhteen. Itse laitoin myös tuossa kauden alussa tuon MRA:n lipan joka auttoi hieman mutta ei vieläkään ole hyvä. Vaatii vielä hienosäätöä. Pituutta ei siis ole enempää kuin 175cm.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V 85 TT
« Vastaus #82 : Toukokuu 20, 2021, 12:46:47 ip »
Kyllä on perinteisesti tehty Vintagella kaksi päällä pitkiä reissuja Keski- ja Etelä-Eurooppaan joka kesä vuodesta 2007 alkaen, mutta ei vielä TT:llä, kun viime kesä oli mikä oli. Kolmisen tuhatta kilometriä ajettiin kuitenkin viime kesänä 2 ja kamat päällä ja erittäin hyvin riittää tämän pyörän ominaisuudet siihenkin. Takapenkkiläinenkin tykkää jopa paremmaksi.

Pituutta minulla on keskimäärin 174(mitattu virallisesti 173 ja 175 :D). Tein tuon oman lipan kahdesta Mra:n lipasta yhdistelemällä kiinnitysosat toisesta lipasta X-screen lippaan ja kiinnitin sen niin ylös kuin vain puristimet sallivat. Satula on low-mallia ja lisäksi otin penkistä pois ne kumitulpat ja lippa toimii nyt hyvin.

Jouko

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V 85 TT
« Vastaus #83 : Toukokuu 20, 2021, 18:02:16 ip »
Kuvaa ei valitettavasti ole.
Käytin 1100 Brevassa sen vakiopleksissä Mra-lippaa. Leveämpi versio. Sovittelin sitä eri kompositioneihin kun säveltäjä.
Yllättäen paras tulos löytyi niin että lisäosan yläreuna oli vain hitusen varsinaisen pleksin yläreunan yläpuolella.
Asento oli että pleksin suhteen lippa oli siten että sen alareuna oli noin 20 mm:n etäisyydellä pleksistä mutta yläreunasta paljon kauempana. Ikään kuin lähes pystyasennossa.
Perustelen: ilmavirta törmätessään pleksiin ilma tiivistyy (paine nousee) ja joutuessaan em. suurenevaan rakoon alkaa sen paine laskea nopeasti raon suuretessa ja ilmavirran nopeus kasvaa ja sen myötä jatkaa alkuperäisen pleksin liikesuuntaan. Toimi minulla oikein hyvin noin 100 km/h vauhdissa jonnekin 130-vauhtiin. Oma mittani on Valtion Virallisissa Papereissa 178 mutta käytännössä nykyisin noin 176 cm. Brevan korkeampi (punainen) satula oli loppujen lopuksi parempi ajolleen.

Toki kypärälläkin lienee vaikutuksensa. Itse ajan pääasiassa avokypärä päässä.

Säätöjä voi kokeilla miltei määrättömästi. Kokeilin sellaisiakin asentoja joita muut pitivät kummallisina. Lisäilmanohjaimella saa siis aikaiseksi kummallisten ilmavirtavaikutuksien lisäksi huumoria.