Olisko tässä RVS-testin paikka? Sehän ei korjaa, mutta korjaa. Ulinaahan se ei tietenkään suorahampaisesta laatikosta poista 
Todennäköisesti käyntiääni vaimenee RVS:n käytön myötä. Ainakin pikkulohkoisten suorahampaisten vaihteistojen osalta on näin käynyt. Siihen kyllä kuluu 1000 - 2000 km ennen kuin vaikutus kunnolla alkaa. Erityisesti sen isoimman vaihteen osalta.
En siis suurentanut kuin tuo yhden kuvan näytiksi mutta tässä kuvassa näkyy, tosin hieman sumeasti kun kuvausvälineen focus ei ole aivan kohdalla:
http://foorumi.guzziclub.fi/index.php?action=dlattach;topic=7468.0;attach=14950Tuon näköinen on hampaan ulkokulma joka on aiheuttanut sen toisen rattaan juureen syöpymän. Tuolla aiemmin mainitsin että vasta kun öljy on pesty pois osista voi niiden kuntoa arvioida paremmin ja tarkemmin. Samoin laakereiden kuntoa. Jos laakereiden juoksupinnoissa on mattaharmaata pintaa, pesun jälkeen, niin vaihtokunnossa on.
Myös tuo ilmiö että vaurio ei ole koko leveydeltään samanlainen, vaan leviää toiseen suuntaan kertoo että hammaskosketus ei ole suora vaan akseli on vinossa. Se aiheuttaa sen että hammastus kulkee "kulmallaan" ja pintapaine on kovin kova kohdistuessaan pienelle alueelle. Laakerin kuluessa akseli menee vinoon.
Pääosan laakereista saa paikallisesta laakerikaupasta mutta kaksi rullalaakeria, iso painelaakeri sekä huulitiivisteet kannattaa tilata merkkiliikkeestä alkuperäisosina.
Lohduksi että kyllä vinohampainenkin kuluu kun sitä kulutetaan:
http://www.motomatti.fi/2016/12/vanha-5-vaihteinen_28.htmlTuostakin saatiin melu pääosin pois RVS:llä. Kuvista näkee miten lopussa kyseinen vaihteisto oli. Tarvitsee paljon uusia osia jos sen kunnostaa. Ei taida 1000€ riittää.