Loota on irti, tutkin kytkimestä kuuluvaa kilinää joka ilmeisesti johtui väljästä kytkimen keskiöstä.
Kokeilin pyöritellä eri vaihteilla, kardaanista pyörittämällä ja kytkimen rattaasta kiinnipitämällä väljää on välissä ehkä 30-40 astetta.
Ei vaikuta normaalilta, ihme etten huomannut syksyllä ajossa mitään??
Sinulla on purettuna suorahampainen "kisalaatikko". Ei se tavallinen Guzzin 5-vaihteinen.
Kytkentärenkaissa ja hammaspyörissä on vain kolme nokkaa ja mitoitus sellainen, että vaihteen ollessa kytkeytyneenä
pyörimissuunnassa on runsaasti välystä. Tällä yritetään varmistaa hätäisemmänkin vaihtamisen onnistuminen. Ei siis ole vika.
Akseleiden ja valitsinrummun päittäisvälyksiä säätäessä pyri mahdollisimman pieneen välykseen, kuori on alumiinia ja laajenee enemmän
kuin rautaiset sisäkalut.
Valitsinrummun ja pääakselin keskinäinen sijainti niin, että vaihteiden ollessa vapaalla, kytkentärenkaat ovat keskellä. Varmistus vielä,
ettei vaihteen ollessa kytkettynä siirtohaarukka jää painamaan kytkentärengasta ja toisaalta vaihde on täysin kytkeytynyt.
Jos haluaa hifistellä, voi joutua valmistamaan omia säätöprikkoja. Tätä tehdessä askin joutuu purkamaan ja kasaamaan useamman kerran.
Lopuksi vielä takakannen säätöruuvista vaihdevivun liike yhtä suureksi molempiin suuntiin.