Kirjoittaja Aihe: Uusi Guzzin omistaja.  (Luettu 15769 kertaa)

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #15 : Helmikuu 14, 2019, 19:46:13 ip »
Jos joku tulkitsi kommenttini Californiasta moitteeksi, niin se ei ollut tarkoitus. Calissa minulle ei lähinnä sovi ajoasento ja sen (minulle) aiheuttama tietynlainen epävarmuus. Olen tottunut ajoasennossa "pyhään" kolminaisuuteen satulan, jalkatappien ja tangon suhteen niin, että myös käsillä on jonkun verran painoa, eikä puikoissa tarvitse roikkua, ja myös jalat ovat tukemassa ajoasentoa suurin piirtein peffan alla.

Calihan joissakin vertailuissa jopa todettu sporttisimmaksi kustomiksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #16 : Helmikuu 14, 2019, 20:33:45 ip »
Sitkeästi minäkin ajoin pyörillä joissa painoa oli käsillä ja jalat takana. Enduro/katuenduropyörien kautta olen siirtynyt hiljalleen siihen ajoasentoon joka on itselleni sopivin. Selkä pystyssä, jalat edessä ja ohjaustanko takana, lähes sylissä. Nyt jaksaa ajaa pitkiäkin päivätaipaleita. Meitä on kovin erilaisia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #17 : Helmikuu 14, 2019, 20:47:35 ip »
Jos joku tulkitsi kommenttini Californiasta moitteeksi, niin se ei ollut tarkoitus. Calissa minulle ei lähinnä sovi ajoasento ja sen (minulle) aiheuttama tietynlainen epävarmuus. Olen tottunut ajoasennossa "pyhään" kolminaisuuteen satulan, jalkatappien ja tangon suhteen niin, että myös käsillä on jonkun verran painoa, eikä puikoissa tarvitse roikkua, ja myös jalat ovat tukemassa ajoasentoa suurin piirtein peffan alla.

Calihan joissakin vertailuissa jopa todettu sporttisimmaksi kustomiksi.

Itselläni eniten tottumista on aiheuttanut myös tuo pystymmästä asennosta erilaiseen siirtyminen. Lähinnä jalkatappien sijainti, niille ei tällaisessa saa jaettua painoa samalla tavalla. Kun ei ajattele ajavansa tavallisella nakupyörällä, homma alkaa sujua. Oikean kustomin sarvissa en kyllä viihdy.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #18 : Helmikuu 14, 2019, 22:51:11 ip »
Lainaus
Oikean kustomin sarvissa en kyllä viihdy.
Eipä taida olla Cali 1400 oikea custom. Mutta enemmän siihen suuntaan kuin kuin Cali 2, 3, EV tai Vintage sekä pari niiden välimallia. Sama koskee pikkulohkoisia.
Omassa tallissa on näitä lähes-customeja ollut useita. Edelleenkin on Cali T3 ja Cali 1400. California Adamant on Cali 3-pohjalta rakennettu. Kaikissa ole hieman korostanut ajoasennon takapainoisuutta. Ilman pleksiä se ei onnistuisi.

Mutta jos Guzzi tekee sportin niin se on enemmän sportti kuin keskimäärin kaikki sportit.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #19 : Helmikuu 15, 2019, 11:41:51 ap »
Sitkeästi minäkin ajoin pyörillä joissa painoa oli käsillä ja jalat takana. Enduro/katuenduropyörien kautta olen siirtynyt hiljalleen siihen ajoasentoon joka on itselleni sopivin. Selkä pystyssä, jalat edessä ja ohjaustanko takana, lähes sylissä. Nyt jaksaa ajaa pitkiäkin päivätaipaleita. Meitä on kovin erilaisia.

Vähän samoissa fiiliksissä tuon "jalat edessä" jutun kanssa. Vintagella olin aika tiuhaan ongelmissa oikean jalan polvikivun kanssa. Tonnineljäsatasessa astinlauta on pikkuisen enemmän edessä ja tuo vaiva poissa. Pitkä päivämatka jää nyt enempi kiinni perseestä kuin polvesta. 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #20 : Helmikuu 15, 2019, 13:31:14 ip »
1400:ssa on sen verran pidempi runko, että jalat on edempänä. Tonti-Calissa tapit on aika takana, jos siis on tapit. Astinlaudalla tossua voi vähän siirrellä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #21 : Helmikuu 15, 2019, 13:53:59 ip »
Joo, tuo rungon pituus antaa pelivaraa. Akseliväli taitaa olla yli kymmen senttiä pidempi, 1400 vs. Cali.

Yksin ajellessa tuli vedeltyä välillä takatapeilta (Vintage) ja laitoinpa lopussa eturautoihin sellaiset harrikkamaiset lepuutustapit. Kyllä niillä pärjäsi. Pelkkä jalan siirtely astinlaudalla ei ihan riittänyt.

Jari83

  • Viestejä: 39
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #22 : Helmikuu 15, 2019, 14:57:17 ip »
Omalle kropalleni ainoa vaihtoehto on kustom-tyyppinen vekotin.
Nuorena sukurasitteena saatu reuma ja parikymmentä vuotta jakelu-auton ajamista on rajoittanut pahimmat kyykyt pois.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #23 : Helmikuu 15, 2019, 15:02:11 ip »
Selkä pystyssä, jalat edessä ja ohjaustanko takana, lähes sylissä. Nyt jaksaa ajaa pitkiäkin päivätaipaleita.
Juuri tuolla ajoasennolla meinasi harrastus hiipua, selän kipeytymisen ja jalkojen väsymisen vuoksi, kunnes lopulta vaihdoin neljäntoista harrikkavuoden jälkeen naku-Guzziin. Tie maistuu aivan eri malliin. Mutta meitä ja ajoasentoja on tosiaan moneksi.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

Ripa

  • Viestejä: 117
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #24 : Helmikuu 15, 2019, 18:13:38 ip »
Muutaman kerran olen koeistunut California 1400 sarjan eri malleja ja kaikissa on ainakin pitkälle ja pitkäjalkaiselle kuljettajalle kovin ahdas istuma-asento. Sääri / polvi osuu helposti etenkin vasemman sylinterin kanteen eikä astinlaudalla oikein pysty jalkaa siirtelemällä korjaamaan asentoa riittävästi. Jalkatapillisissa malleissa tilanne on vielä hankalampi. Ajoasennon ahtaus on yleistä myös muun merkkisissä isokokoisissakin custom tyyppisissä pyörissä. Voimakkaasti porrastettu satula tekee myös ajoasennon vaihtelemisen mahdottomaksi. Kyykkymalleissa ongelmaksi tulee kuskin kankeus ja tiiviin ajoasennon takia jyrkät polvi- ja nilkkakulmat.

Toistaiseksi omiin mittoihini parhaiten sopivaksi pyöräksi on osoittautunut Stelvio NTX satula nostettuna max. korkeuteen ja vielä n. 10 mm lisäpalat tehtaan korotuspalojen alla. Tämä lisäkorotus onnistuu ilman mitään muutoksia satulaan tai satulan kiinnityspisteisiin ja satula lukittuu normaaliin tapaan.

Tietenkin melkein 2m pitkä kuljettaja on marginaaliryhmää mille tahansa moottoripyörän tai auton valmistajalle. Luulisi kuitenkin, että kokonaismitoiltaan isoihin pyöriin pystyttäisiin tekemään myös isokokoisille kuljettajille paremmin riittävät tilat.

Kuten moni jo on edellä todennut mikään pyörämalli ei sovi kaikille.




Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #25 : Helmikuu 15, 2019, 20:22:48 ip »
Kyllä pyöräni Oulusta ostin Eskolta.
Vuosimalli on 2002.
Tuttu pyörä todennäköisesti täältäkin foorumilta.
Olen aikaisemmin testaillut vanhempaa californiaa ja se ainakin minua miellytti.
Tuskinpa tuo uudempi malli ainakaan huonompi on.
Uskoisin että Ev taittuu mutkapätkiin ihan yhtä hyvin kuin vanha vs 1400, jos ei paremminkin.????

Vai niin se Esko malttoi luopua vanhasta "uskollisesta". Pitkä oli yhteinen taival. Jännä nähdä mikä on seuraava ;)



HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

cerdo

  • Viestejä: 12
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2019, 06:57:53 ap »
   Se on moro kaikille!
Tauon jalkeen taas Moto Guzzi Norge 2007 ajokkina ja foorumiin liittyminen tietenkin.

Edellinen ajokki Moto Guzzi Galifornia 96 joka pois liikenteeesta ja ajotaukoa tuli 6-7 vuotta.

Ajo maastona ensi sijaisesti Espanja,olen asunut taalla yli kymmenen vuotta ja taallahan pyoraillaan ympari vuoden.

Terveisin cerdo

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #27 : Helmikuu 26, 2019, 09:23:26 ap »
Niin pyöräillään täälläkin ympäri vuoden. Pari viikkoa sitten tuli 1500 km:n lenkki Talvirallin tiimoilta ja ja loppuviikosta liikenteeseen taas Keski-Suomen Offroad Tourin tiimoilta. Velipoika ja kumppanit tulevat tänään Norjan PrimusTreffeniltä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #28 : Helmikuu 26, 2019, 11:17:36 ap »
  Se on moro kaikille!
Tauon jalkeen taas Moto Guzzi Norge 2007 ajokkina ja foorumiin liittyminen tietenkin.

Edellinen ajokki Moto Guzzi Galifornia 96 joka pois liikenteeesta ja ajotaukoa tuli 6-7 vuotta.

Ajo maastona ensi sijaisesti Espanja,olen asunut taalla yli kymmenen vuotta ja taallahan pyoraillaan ympari vuoden.

Terveisin cerdo

Älä nyt kuitenkaan rupea sikailemaan! ;-)

cerdo

  • Viestejä: 12
Vs: Uusi Guzzin omistaja.
« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2019, 21:51:18 ip »
 :) Jostai se nimimerkki sai alkunsa,tuskailin mika minun nimimerkki olis hyva,
     nii tisesta huoneesta tuli ohje,etta laita oma ihtesi ku oot sikajatka :D :D
 Nyt cerdo on lukuisilla foorumeilla minun nimimerkki