Kirjoittaja Aihe: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto  (Luettu 22506 kertaa)

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #45 : Joulukuu 14, 2018, 20:05:51 ip »
En epäile hetkeäkään, etteikö olisi kulunut huonoilla filttereillä, mutta onkohan männänrenkaissa ollut Guzzilla koskaan laatuheittelyä? Jos Malossit olisivat sitä sitten auttaneet?

Ne Malossit aiheuttivat moottoriin myös käyntihäiriöitä koska niiden läpi kulkeutui joutokäyntikanaviin kaikenlaista törkyä. Ensimmäisen kerran
kun joutokäynti hävisi toiselta puolelta, meni tovi ennen kuin syy selvisi. Joutokäyntisuuttimen päällä, kanavan puolella oli kivenmurikka
tukkimassa polttoaineen saantia. Myöhemmin sama toistui, helpompi korjata kun aiheuttajasta oli jo aavistus heti vian ilmetessä.
Myöhemmin jouduin poraamaan toisen kaasuttimen joutokäyntikanavan päätytulpan pois kun kanavaa ei saanut muuten puhdistettua.
Ja ihan sama se on männänrenkaiden ladun puolesta. Jos ilmansuodatus ei toimi, hiomatahnaa siellä moottorissa pyörii. Se onkin sitten jokaisen
oma asia, onko siitä mitään haittaa.
Sohc van Helmi.

Kaijus

  • Viestejä: 805
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #46 : Joulukuu 14, 2018, 22:31:29 ip »
Le Mans IV:sella lähes 100 000 km ilman ilmanputsaria ajaneena en ymmärrä mokomaa keskustelua, Jos pysyy poissa sorateiltä, tai ei ainakaan aja kenenkään perässä, on melkein sama mitä siellä imupuolella on.

Minullakin oli edellisen (saksalaisen) omistajan jäljiltä T3 Calissa ilmanputsarina verkko, joka esti oravaa suurempien otusten etenemisen, enkä koskaan havainnut, että siitä suurempa haittaa olisi syntynyt. Kone kävi - ja käy yhä uuden omistajan hoteissa  - kauniisti. Luulinkin ennen tätä keskustelua, että ilmanputsarin tarkoitus on vaimentaa imuääntä - se nimittäin T3:ssa oli hiukan lujanlainen  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #47 : Joulukuu 14, 2018, 22:47:28 ip »
Kuten aiemmin ennustin niin iso haloo tulee aina tästä aiheesta.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #48 : Joulukuu 14, 2018, 22:53:56 ip »
Kuten aiemmin ennustin niin iso haloo tulee aina tästä aiheesta.

Niin siinä tuppaa käymään kun laukoo virheellisiä kommentteja ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #49 : Joulukuu 14, 2018, 23:06:53 ip »
Jos mutulla ampuu, niin voi kuvitella miten osuu..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #50 : Joulukuu 14, 2018, 23:33:38 ip »
Ihan sama. Mielipiteeni ei tämän foorumin tietäjien mainnoista ja luuloista miksikään muutu.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #51 : Joulukuu 14, 2018, 23:35:01 ip »
Omat kokemukset eivät ole uskon asioita, vaan kokemukseen perustuvia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Wäinö

  • Viestejä: 211
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #52 : Joulukuu 15, 2018, 08:19:34 ap »
Nämä jutut ovatkin outo suo. Ei niistä hermostua kannata.

Wäinö

  • Viestejä: 211
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #53 : Joulukuu 15, 2018, 08:37:11 ap »
Kuten aiemmin ennustin niin iso haloo tulee aina tästä aiheesta.

Outoa. Tuttavan poika ajaa crossikilpailuja, ja he vaihtavat viikonlopun kisojen aikana ilmansuodattimen kahdeksankin kertaa. Ilmeisesti ihan turhaan. Täytyykin mennä kertomaan, että käy siellä kustiporukan sivuilla, eihän siihen tarvita kuin kanaverkkoa.  :)

Mutta joo, tärkeintä siis se, että se putsari on kunnossa. Itse jouduin viime kesänä pölisevälle hiekalle joukon ajossa, kun majapaikkaa etsimme, ja vaikka pidimme etäisyyttä, siellä oli hienoa pölyä kaikkien pyörien tankkien ja laukkujen päällä puoli milliä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #54 : Joulukuu 15, 2018, 10:47:22 ap »
Ei kannata hermostua ei. Kukaan ei liene sanonut, että kantaverkko crossissa riittää. Järkeä saa käyttää. Omat huomiot perustan vain noihin omiin katupyöriini. Pikkulohkon PiperCrossit pitävät töhnät ulkopuolella Bel Rayn sinisellä öljyllä ja isolohkon K&N:paneeli omalla huoltosarjalla ja öljyllään. Paneeleita mulla on kolme, yhdelläkin pärjäisi, mutta eipähän huollossa tarvitse odotella kuivumista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #55 : Joulukuu 15, 2018, 15:13:53 ip »
Itselläni on kolmessa pyörässä ns. pestävät vapaavirtaussuodattimet siksi että niissä ei ole alkuperäisille paikkaa eikä tilaakaan. Muissa alkuperäisuodattimet tai vastaavat paperiset tarvikesuodattimet alkuperäisien paikalla.

Vähempi on askarreltavaa niissä joissa on alkuperäissuodattimet. Vaihtoperiaatteista kirjoitin jo aiemmin.

Tarvikesuodattimisia pyöriä ajan vähemmän niin pesukertoja vuoteen tulee vain yksi per pyörä. Sen vielä sietää. Keväällä kerralla kaikki pesuun ja parin päivän päästä öljyäminen.

Hajakenttä

  • Viestejä: 954
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #56 : Helmikuu 14, 2019, 20:27:11 ip »
Tuanoinnii... etuteleskooppien öljy pitäisi käydä ostamassa kaupasta. Sille on annettu ohjekirjassa suositusarvo SAE-5 – SAE-20. Varmaankin noin iso pelivara käyttörkoituksen mukaan, luulisin. Mikä olisi sopiva haarukkaöljy Nevadan Annin teleskoopeille, joka on tältä osin sama haarukka kuin V7, ja tällaisen sunnuntaiajelijan ajoille näille reikäisille mutkateille ja italialaisen mannekiinin kokoiselle kuskille? En yhtään tiedä mitä siellä on viimeisen huollon jälkeen ollut, mutta minusta se on tuntunut hiukan turhan kovalta.

Kevät on tulossa ja täytyy käydä kaupungissa hankkimassa työkaluja ja aineita huoltoa varten. Mahtaako tulla taas kiire lopulta...
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #57 : Helmikuu 14, 2019, 20:42:11 ip »
Paha sanoa. Centauroon laitoin juuri SAE5 ja kerhokaverit sitä jeesustelivat. Tiedän vain että se toimii ja säädöissä riittää varaa.
Jos ei tiedä niin laittaa kompromissin: SAE10. Jos on vetelä niin ensi kerralla tiukempaa ja päinvastoin. Koska kyse on omasta ajotavasta ja minkä mieltää miellyttäväksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #58 : Helmikuu 14, 2019, 20:50:26 ip »
Tuosta keskeltä lähtisin kokeilemaan, eli kymppiä. Omaan olen ajotavalleni iteroinut 7.5w öljyn. Kaksikymppinen on sitten aikamoista tahmaa, tekee kyllä jäykän liikkeen keulaan. Itselläni sitä on takaiskareissa. Keulaan en kyllä usko kenenkään laittavan?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Hajakenttä

  • Viestejä: 954
Vs: Etuiskunvaimentimien öljynvaihto
« Vastaus #59 : Helmikuu 15, 2019, 12:16:46 ip »
OK. Laitan aluksi SAE-10 keulaan.

Matti sanoi kerran Nevadan Annin pyttyjen rivoitusta vilkaistessaan, kun sinä näkyy öljyinen rantu kannentiivisteen kohdalla, että pieni kannenpulttien jälkikiristys olisi paikallaan. Onko niitä tosiaan vain 3 pulttia? Kaksi isoa ja yksi pienempi? Ja hirmuinen kiristysmpmentti. Jotta saan ne oikeaan momentiin, niin onko oikein ensin kääntää aukipäin parikymmentä astetta ja sitten vasta yhtä kyytiä pysähtymättä oikeaan momenttiin asti?
Sentire la forza!
Terv: Timo