Teflon on, tavallaan, ylivoimainen johdin vaijerille kuten myös jarrunesteelle.
Vaijeriyhteydessä on, tosin, sellainen juttu että kun teflonputki, joka ei ole vahva, kuluu puhki on vaijerin teräs terästä vasten. Teflonkuorinen vaijeri kannattaa siis vaihtaa kuorineen kaikkineen kun taas tavanomaiseen terässpiraalikuoriseen voi vaihtaa pelkästään vaijerin sisälle. Jälkimmäinen on varsin laajasti kadonnut markkinoilta. Tarvikkeena voi löytää.
Toki, hätätilassa, voi kumpaankin vaijerityyppiin laittaa pikakorjauksena uuden vaijerin ja ruuvinipat päihin että matka jatkuisi.
Vaijereissa on tavallisesti sen verrran ylimääräistä mittaa että sen korjaus lyhentämällä sekä vaijerispiraalia että vaijeria saman verran saa aikaiseksi väliaikaisen vaijerin. Siksi mukana on hyvä pitää vaijerinippoja ja sivuleikkurit. Ei tarvitse tilata kuljetusta pyörälle pikkuasian vuoksi. Aikaa hommaan menee muutamasta minuutista puoleen tuntiin. Riippuu tapauksesta. Kytkinvaijeri on, yleensä, hankalin. Jos on niin vanha kuljin että on jarruvaijerit niin niiden kunnostukseen on satsattava hieman enemmän. Vaikka olisi väliaikainenkin asennus.