Tässä kopan tiivistyksessä oli kyllä menty maksimaalisuuteen. Koppa liimattu ja pultit lukitteella kiinni.
Olen kuullut usealta tahoilta mutta vasta aivan viime vuosina että Guzzeissa pitää kaikki ruuvit laittaa lukitteella kiinni.
Kuulemma putoilevat kun moottori tärisee niin kovin.
Pidän tietoa kummallisena. Ei omistani ole ruuveja tippunut. Pakoputken klemmarit ja juurimutterit ovat joskus löystyneet mutta se johtuu lämpölaajenemisesta ja menee ohi kun käyttää asianmukaisia aluslaattoja tai yleensäkin jonkinlaisia prikkoja. Huollon yhteydessä voi tarkistaa kireyksiä eikä se tarkoita että käännetään tiukemmalle vaan todetaan onko löystynyt ja jos ei ole löysä niin ei tarvitse tehdä mitään.
Toki sellaisiakin osia on jotka laitetaan keskilujalla liimalla kiinni mutta ne eivät tule vastaan kuin silloin kun pyörää on jo tarvinnut purkaa tavanomaista enemmän. Voimasiirron ja moottorin akseleissa voi lukitetta käyttää. Tosin niissä on useissa myös lukittavat aluslaatat.
Hifistelijöille kerrottakoon että useimmille Guzzin kiinnitysosille on annettu kiristysmomentit. Joillekin vain kiristyksen ylä- ja ajaraja. Eli pitäisi osua tietyn toleranssin sisään.
Riippuu hieman tiivisteistä mutta sylinteripulteille olen pitänyt tapanani tehdä remontin vuoksi muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jälkikiristyksen vaikka ohjeistus sitä pyydäkään. Onnistuu samalla kun säätää venttiilitkin. Ensin kiristys, sitten säätö. Athenan tiivisteisiin en kovin luota mutta Centauro-merkkisillä olen kasaillut useampia toimivia koneita.