Omassa GT:ssä en paljoa muista keulahommista kun se taisi olla kunnossa pääosin. Kootessa on hyvä olla kaveri, muistaakseni. Riippuu kyllä kokoonpanojärjestyksestä. Sisäputket ovat kiinni kartiokiinnityksellä yläkolmiossa. Purkaessa ei kannata isompaa väkivaltaa käyttää. Jos ovat kireässä niin joutuu lämmittämään yläkolmiota.
Samalla kun on keula osina niin ohjauslaakerit kannattaa tsekata.
Etujarru on jossain määrin ongelmallinen. Sen muistan että jarrun levittimet, 2 per rumpu, jos on kaksipuolinen jarru, pitää ajoittaa. Levittimien välitangon säädöllä on suuri merkitys jarrutuntumalle ja -teholle. Ensin pitää säätää se välitangon päässä oleva heiman aiemmin ottavaksi. Jarruja joutuu säätämään melko usein. Takajarru on normi yksilevittiminen ja toimii yleensä oikein hyvin kunhan jarrukengissä on pintaa.
Jos nyt tekisin jarruremonttia niin koneistaisin etujarrun levitinokat niin että niiden nosto on alkuperäisen lineaarisen sijaan progressiivinen. Ei tietysti liikaa vaan sen verran että olisivat kevyet käyttää ja puristamisen myötä jarruteho lisääntyisi helpommin.
Kyseessä on ilmeisesti Borranin vanteet? Niiden pinnojen kunto ja tiukkuus kannattaa tarkastaa. Vanne keskilinjalle, ei sivuttais- eikä korkeusheittoa. Omassani tein niiden kanssa muutaman viikon hommia mutta hyvät tuli. Olivat saaneet viranomaiskäytössä kolhuja. Onneksi oli metallitekniikan oppeja takana.