Käyrä kaaviossa mitä tarkoittavat =SWINGLE POINT ja MOTOPLAT? muut ovat ymmärtääkseni viritysasteita mutta mihin kategoriaan tämä cali III -91 kuuluu?.
Single point on yksikärkiparisen virranjakajan versio. Sen käyrä olisi tuo miltä näyttää.
Motoplat on eräs hyvin tunnettu sähkölaitevalmistaja. Sen laitteessa on tuon näköinen ennakkokäyrä.
Nämä muut ovat kaksikärkiparisen virranjakajan käyriä. Tämän asennuksen yhteydessä varmaankin ohitetaan keskipakosäädin? Tarkoittaa että laitteessa itsessään on ennakko ohjelmoituna.
Kyllä nuo kaikki sopii Guzziin. Kokeile mikä on sopivin omaan käyttöön ja kaasuttimien säätöön. Aikainen sytytys = rikas seos, Laiha seos = myöhäisempi sytytys. Noin pääpiirteittäin. Bensiini tarvitsee aina tietyn ajan palamiseen. Jos rikkaalla seoksella sytytys on kovin myöhässä niin tapahtuu joko itsesytytys (erittäin paha ja kone voi särkyä) tai ankaraa pauketta pakoputkessa eikä tehoa synny. Ikään kuin pyhä kolminaisuus.
Tuntematta laitettasi olen ymmärtänyt että siinä on erilaisia käyriä joista valita. Jokin niistä on paras vaikka et kaasuttimia säätäisikään.
Jos laitteen anturointi on säädettävä voit säätää sytytyksen perusennakkoa. Pitää kuitenkin huomioida että silloin koko käyrä "siirtyy" anturoinnin käännön määräämän astemäärän.
Distributor eli anturointi on ilmeisesti virranjakajassa. Muita paikkoja anturoinnille on vauhtipyörä, nokka-akseli tai yleisimmin kampiakselin pää laturin kotelossa,
Virranjakajaa kääntämällä voi myös säätää ennakon suuruutta.
Varsin tyypillinen ja helppotoiminen laite. Vastaavia on ollut tarjolla useammallakin valmistajalla. Yllättäen aika korkea hinta.