Öljyn paksuutta kysyttiin:
Käsikirjassa se mainitaan ja muutoksia 2000 luvulla tuskin on tullut. Erikoista on se, että monia käsikirjasta poikkeaviakin ohjeita on, mutta monet niistä lienevät mielipiteitä. Siis:
Vaihteisto: 85W-90, ja sitä menee n 1 litra. (Kannattaa ostaa se nokallinen muovipullo)
Perä: 85W-140, ja sitä menee n. 1,5 desilitraa. (Täyttö on 1,7 dl, mutta valuttamalla ei tule kaikki vanha ulos.)
Moottoriöljyä ei kysytty, mutta se on 10W-60, ja sitä menee n. 1,5 litraa. (Täyttö on 1,78 l, mutta samoin siinäkin kaikki vanha ei tule pois.)
Peräöljyn täyttämisestä on pdf ohje ihan tehtaalta annettuna, tosin 2006 V7 varten, mutta pidän sitä pätevänä ainakin omaan 2011 Nevadan Anniin asti, koska tää osa rakenteesta on sama, kuin myös Brevassa, pdf:stä kuvakaappaus. (Kun pyörä on pystyssä molemmilla pyörillään ilman kuormaa, siis ei sivu- tai keskituella, tuo 1,5 dl valuu tyhjennyspropusta pois n. tunnissa, tai kahdessa kevään viileydessä, ja se määrä lisättynä pinta on juuri tarkistuspropun alareunalla. Olen kokeillut sen joka kevät. Ilmaproppu kannattaa laittaa likoamaan öljynvaihdon ajaksi ja puhaltaa reikä auki.)
Lisäksi voidaan tietysti jälleen kiistellä ikuisuus aiheesta: peräöljyn lisäaine. Tehtaan pdf kieltää ne, mutta pyörän oma käsikirja määrää sellaisen:
Peräöljyn lisäaine: Agip grease SM2 lithium/molybdenium NL GL 2. Määrää en löytänyt, mutta ruokalusikllisen olen laittanut.
Kukaan ei vielä ole kertonut: onko viisaampaa jättää vanhat likaiset öljyt sisään talvivarastoinnin ajaksi happanemaan, vai vaihtaa jo syksyllä uudet?