Tässä loppukesän ku oon California Jackalilla ajellut niin oon miettiny joitakin muutoksia pidemmän matkan varalle. Suht pitkänä ehkä tykkäisin pitää jalkoja vähän edempänä. Onko näihin jotain valmiita siirtosarjoja vai pitääkö askarrella? Koitin kyllä Stein Dinseltä katsella mutta tuntui hassusti vaihtavan kielen saksaan joissain kohdissa, enkä kovin osaa saksaa.
Tietty noissa astinlaudoissa vaikuttaisi olevan varaa siirtää jalkaa vähän. Lepuutustapit saattaisi olla hyvä myös, mutta itse jotenkin mieluummin ajelisin niin että äkkinäisissä tilanteissa olisi jalka takajarrulla saman tien. Tai ylipäänsä asento sellainen että pystyisi oikeasti reagoimaan nopeasti.
Kesän kokoontumisissa oon katellu vähän muiden pyöristä mitä vois harkita ja onko ne sitten juuri offset-tappeja nimeltään missä on normaalin aseman lisäksi myös ulompana ja edempänä jalalle paikka vaikuttaisi myös ihan hyviltä, mutta tuo toki pituutta jalkatappiin. Tuskin hirveästi tällä kanttailen, mutta ei pidentyneestä vipuvarresta varmaan hirveästi hyötyä ole kiinnityksenkään kannalta. Enkä ole myöskään perehtynyt millään tapaa siihen minkälainen kiinnitys joissain tarvikeosissa on. Onko niissä ylipäänsä tuollaiset hahlot mitkä estää kuskin jalkatappi pyörähtämästä, vai pitääkö tehdä itse? Kromattuja osia jos ostaa ni ei viittis paljon hitsailla.
Tää oli siinä mielessä vasta pohdintaa että ihan sujuvasti tuli ajettua 350km kahvitaukoa lukuunottamatta yhteen putkeen. Jalan asennosta vielä tuo vaihdepoljin on vähän kaksipiippuinen juttu. Muilla pyörillä ajaessa kun ei ole ollut kantapään puolella mitään on ollut vähän enemmän tilaa siirrellä jalkaa jalkatapilla. Tässä en oo ihan tottunut vielä, tuntuu että pitää varoa vähän mihin laittaa jalan ettei paina vaihdepoljinta vahingossa. Pohdinnan lisäksi tuli kuitenkin sorvattua uusi holkki vaihdepolkimelle. Vaihdepolkimen reikä ei ollut vielä kulunut soikeaksi eikä epämuodostunut, mutta pultinreikä jalkatapissa oli melko väljä ja epämääräisen muotoinen. Sorvasin siihen alumiinista noin puolitoista milliä ylipitkän holkin joka sitten kiristettäessä pusertui täyttäen väljistyneen pultinreiän. Tuli timmi liitos.