Tuo molykote on ilmeisesti joku näiden vanhempien guzzimiesten ”hifistely viimeistely silaus” perään
Voihan sen noinkin tulkita mutta alkuperä juontaa siitä että aikanaan jokaiseen Guzzimalliin oli määräyksenä laittaa Molykote A-dispersiota kaikkien mallien perävaihteisiin. Aine vähentää metallista kosketusta hampaistossa eikä laakerointikaan siitä pahakseen pistä.
Aikanaan kun CARC-mallisto(Norge, Griso, jne) tuli markkinoille oli oikein kielto että ei saa laittaa mitään lisäainetta perävaihteeseen niin kohta tuli lisäsivu ohjekirjaan että ehdottomasti pitää laittaa. Samassa yhteydessä perävaihteet vaihdettiin uusiin valmistajan toimesta. Siis silloin ihan mallisarjan alussa jolloin itsekin ostin 1100 Brevan.
V7-mallissa lienee se sama perävaihde kuin 70-luvullakin. Silloin ja nykyäänkin niihin laitetaan Molykotea. Jotkut käyttävät myös korvaavia lisäaineita Molykoten sijalla.
Moni on käyttänyt ainetta myös vaihteistossa mutta sen tarpeellisuudesta siellä ei ole selkeää näyttöä. Mutta se saattaisi pidentää ensiövedon ja 2- sekä 5-vaihteen hampaiden ryntöpintojen ikää.
Alhaisilla kierroksilla ajo rasittaa vaihteistoa. Kardaania, vaihteistoa isoilla vaihteilla ja perävaihdetta eniten. Reipas, kierroksia käyttävä ajotapa vähiten.