Minun 750NTX kärsi alkuun samankaltaisesta vaivasta. Ongelmaa oli pahentanut aiemmat epäonnistumaan tuomitut korjaus yritykset ja
Motoplat-sytytysjärjestelmä mikä veteli viimeisiään. Syyksi ilmeni rikkinäinen/rikottu kaasuttimen runko, seosruuvin tiivistyspinta
kaasuttimen rungossa ei ollut tiivis. Seosruuvi ei vaikuttanut joutokäyntiseokseen juuri mitenkään, kävi aina rikkaalla. Ilmeisesti samaa
reittä ylimääräistä polttoainetta kulkeutui palotilaan muillakin kuin joutokäyntikierroksilla. Jostain kumman syystä asiaan liittyi myös
kaasuttimen tulviminen silloin tällöin. Vaihdettuani sytytysjärjestelmän toimivaan, ongelma pieneni sen verran, että ajattelin sietäväni
sitä vaikka aina ei molemmilla sylintereillä käynytkään. Jossain vaiheessa sattui kohdalle käytetty kaasutin, sillä se sitten korjautui.
Ultraäänipesu on kätevä konsti likaisten osien puhdistamisessa. Taas jostain syystä silloin kun siitä toivoisi olevan oikeasti apua kaasuttimen
kanavien puhdistamisessa, tulos on ollut heikko tai olematon. Jos kanavissa on jotain pehmeää törkyä ultraääni ei siihen tehoa.
Tai niin kuin tänä keväänä, Suzukin kaasutin oli niin jumissa ettei edes kaasukapula kääntynyt, ultraäänipesijä kauhisteli pesuastiaan jäänyttä
"sammakonkutua" ja jouduin vielä rassaamaan kanavat auki kaikenlaisilla langanpätkillä.