Silloin kun kaikki on kunnossa eli säädöt kohdallaan ja imukurkkujen alipaineet balanssissa, niin tyhjäkäynti on n. 1200 r/min ja TPS:n lukema 3.1 .
Välitangon jos irroittaa, niin TPS "menee yli" ja lukema jonnekin 85,xx tai vastaavaa.
Irroituksen ei pitäisi olla koskaan tarpeen, kun vasemman puolen päässä on pituuden säätöruuvi (kts.liitekuvat).
Synkkaus eli balanssien säätö lyhyesti:
- ilmaruuvit kiinni ja kone käymään (alipainemittarit tietysti kytkettyinä imukurkkuihin)
- kahvasta kierrokset n. 3000 ja balanssin säätöruuvista alipaineet tasan mittareiden mukaan
- päästetään tyhjäkäynnille ja oikean puoleista ilmaruuvia avataan niin, että alipaineet ovat taas tasan (minulla se on tasan 1,5 kierrosta auki).
- nostetaan kierrokset uudelleen 3000 ja tehdään vielä balanssin hienosäätö, jos se on enää tarpeen.
- nyt homma on valmis ja lopuksi tehdään GD:llä TPS reset -> 3.1 astetta tyhjäkäynnillä.
ps. ota iisisti hosumatta ja jos meinaa venähtää, ni anna koneen välillä jäähtyä - siis pidä reilu kaffi paussi

pps. TPS voi olla ihan sökö vaikka näyttäisi GD:llä siistejä lukemia on oma kokemukseni. Se on kulutusosa, jonka suosittelen uusimaan vaikka käyntihäiriölle löytyisikin jokin muu syy.