Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?  (Luettu 98548 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #210 : Joulukuu 17, 2018, 22:07:48 ip »
Ei noin pieni haittaa. Hivenen nopeampi ohjaus tulee. Vakiona aika rento kulma, niin ei tuolla tiputuksella vielä saa äkkiväärää ohjausta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #211 : Joulukuu 17, 2018, 22:14:59 ip »
Niin arvelinkin. Halusin vain valoittaa että raja tulee jossain vastaan.

Oletteko muuten huomanneet että joissain keuloissa ei ole mahdollista ujuttaa keulaputkia kolmioiden läpi?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #212 : Joulukuu 17, 2018, 22:22:12 ip »
Kyllä. Joissain upside down keuloissa on putken muotoilu tehty niin, ettei pysty.
Toinen mikä saattaa tulla vastaan, on riittämätön joustosyvyys. Eli etulokari voi kolista kovassa jarrutuksessa. Eli voi ottaa alakolmioon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #213 : Joulukuu 17, 2018, 22:44:49 ip »
Joo uskoisin että tuo 20mm on vielä aika maltillinen sinänsä ettei vielä pitäisi mihinkään ottaa kiinni.. Lähinnä halusin kuulla kokeneemmilta juuri tuosta että kuinka käyttäytyminen mahdollisesti muuttuu, mutta sehän selviää sitten tietysti kokeilemallakin.. Tormäsin netissä yhdellä sivulla semmoisiin putkenpätkiin mitä kaupiteltiin, pitäisi sitten keulan niillä tippua. Jotenkin en kuitenkaan iskarin sisälle halua mitään tuninkipajan putkia laittaa.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #214 : Joulukuu 17, 2018, 23:11:47 ip »
Lainaus
Tormäsin netissä yhdellä sivulla semmoisiin putkenpätkiin mitä kaupiteltiin, pitäisi sitten keulan niillä tippua. Jotenkin en kuitenkaan iskarin sisälle halua mitään tuninkipajan putkia laittaa
.

Ilmeisesti niillä pätkillä muutetaan aika raa'asti myös jousitusta. Putkien nostaminen kolmioissa on terveempi ratkaisu. Tosin putkilla ei liene kovin paljon varaa nousta ennnen kuin ohjaustankoakin pitää nostaa. Todennäköisesti huomaat jo eron kun 20mm on etupäätä laskettu.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #215 : Joulukuu 18, 2018, 14:03:53 ip »
Nojoo taitaa kyllä olla parempi ettei sisuskaluja mene ihan tostanoinvaan muuttelemaan.. mites kun porukka on vaihdellut noita bensaletkuja niin alkuperäisethän on jotenkin lämmittämällä tai muulla tavalla saatu niin tiiviisti kiinnittymään liittimiinsä. Onko jälkiasennusletkujen kanssa sitten vaan käytetty klemmareita?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #216 : Joulukuu 18, 2018, 14:29:53 ip »
Liittimiin sopivan nahkea letku ja kunnollinen/laadukas klemmari päälle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #217 : Joulukuu 18, 2018, 14:53:10 ip »
Niin ajattelinkin.. ei nuo kyllä miltään huonolta näytä mutta eikö noissa ole vaihtoväli 4vuotta.?
Nyt on takana jo kymmenen ::)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #218 : Joulukuu 18, 2018, 15:23:24 ip »
Toivottavasti on parempaa tavaraa kuin ennen. Jotkin letkutyypit tekivät sellaista että sisältäpäin bensiini pääsi kumiletkun tukikudokseen ja vuosi siis letkun päästä. Sellaista ei toivoitavasti ilmene enää.
Jotkin letkut vanhetessaan murtuvat pinnastaan ja ovat silloin vaihtokelpoisia. Se selviää taivuttamalla letkua jyrkälle mutkalle erityisesti niistä kohteista jotka ovat auringolle tai kuumuudelle olleet alttiina. Jos näkyy halkeamia pituus- tai poikkisuunnassa niin letkut vaihtoon.

Koska letkut ovat noinkin vanhat niin suosittelen vaihtamista jo sen vuoksi. Kun ostat letkua niin koon ohella kemikaalikestävyys on tärkeällä sijalla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #219 : Joulukuu 18, 2018, 15:36:30 ip »
Pääasia, ettei sitä  eltkua osta mistään krääsämarketista. Osumaprosentti hyvään letkuun on aika heikko. Mieluummin Hytaflex, Etra jne.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #220 : Joulukuu 18, 2018, 16:11:17 ip »
Joo ajattelin käyttää ihan oikeaa bensiinille tarkoitettua letkua.. nuo alkuperäiset ovat jotain muovia myös, sellaista melko kovaa ja kiiltäväpintaista. Ihan hyviltä vielä vaikuttavat mutta jos tankin sisällä on suodattimeenkin tehty tuollainen ’liimaprässiliitos’ niin eihän sitä saa pois kuin rikkomalla letku.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #221 : Joulukuu 23, 2018, 15:24:30 ip »
Venttiilien välyksiä tarkistelen, välykset ovat kyllä pysyneet hyvinä imu 0,15 ja pako 0,20.
Mutta, Tulpat otin pois ja voihan veljet kun ne olivat aivan mustat( n.2000km vanhat)ja niin oli männän päälläkin jo karstaa kertynyt. Pyörällä ajettu 12000km. Mitäs tästä pitäisi ajatella? Muutahan pyörälle ei ole tehty kuin vaimentimet vaihdettu virtaavampiin..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #222 : Joulukuu 23, 2018, 18:50:25 ip »
Jos on ajeltu taajama-ajoa, niin en ihmettele. Nykybensalla tulpat ovat mustia. Tummuus vain vaihtelee. Pitäisi kesken kovemman ajon lyödä peli seis ja ruuvata tulppa auki. Silloin voisi tehdä päätelmiä seoksen suhteen. 750 ei juuri nimeksikään öljyä syö.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #223 : Joulukuu 23, 2018, 21:19:55 ip »
Aika paljon tulee kyllä taajamassa ajettua, ompas surkeeta nyt tuo nykybensa kun ensiksi tankit paisuu prkl ja sittrn vielä nokeekin jokapaikan!! Mitähän seuraavaksi.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #224 : Joulukuu 23, 2018, 21:41:05 ip »
Voi olla, että käy rikkaalla, siihen saattaa pakoputkiston vaihtaminenkin vaikuttaa? Alkoholipitoisella bensalla itse asiassa käy puhtaana.
Emeritus-guzzisti