Ei tuo lukkorengas tuossa kuvassa pohjassa/urassa ole. Itse vaihdoin talvella Cali II:een suosiolla koko nivelen enkä leikkinyt ristikoiden kanssa. Olihan se siellä jo kolmattasataatuhatta pyörinytkin ...
Samaa mieltä kuin Kurtsi. Lukkorengas ei ole likikään uraansa.
Käytännössä, kun laakerikupit painetaan paikoilleen ne menevät hieman ohi lukitusurasta, siis syvemmälle kuin tarvitaan. Siinä vaiheessa laitetaan lukkorenkaat niin päin että terävän särmän puoli tulee ulospäin. (Lukkorenkaiden työstömenetelmästä johtuen lukkorenkaiden toinen sivu on reunoiltaan hieman pyöreämpi ja toinen sivu terävä)
Kun kaikki lukkorenkaat ovat paikoillaan niin laakerikupit pakotetaan kukin vuorollaa lukkorengasta vasten. Lukkorenkaan ja laakerikupin väliin ei saa jäädä välystä. Tälloin ristikko on keskitetty ja toimii värisemättä.
Itse vaihdan, nuukuudessani, ristikoita enkä niveliä. CARC-malleihin on huono verrata vanhempaa kardaanityyppiä joita niitäkin on montaa tyyppiä. Useimmat niistä voi korjata pikkurahalla ja koneistamalla hieman. Mutta ei puututa nyt siihen. CARC-kardaani poikkeaa rakenteeltaan. Se maksaa reilut 500€ eli ristikoiden vaihtaminen on kaupallisesti hyvin kannattavaa.
Videolla näkyvä pitkittäisliike on ihan sallitun rajoissa jos itse ura-akselissa ei ole sivuttaisvälystä.
Ohjeeksi sanoisin että laakerikupit pitää painaa pohjaan ja jos jokin niistä ei mene tarpeeksi syvään on tapahtunut virhe. Todennäköistä on että yksi tai useampi laakerineula on kupin pohjalla. Itsellenikin on käynyt niin mutta auton kardaanin kanssa. Jos neula(t) ei ole taipunut niin sen voi laittaa paikoilleen. Asia vaatii kyseisen laakerikupin irrottamisen. Kuppi on varsin ohutseinäinen eli siihen ei pidä tarttua kiinni voimalaittein.