Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 käynnistysongelmia  (Luettu 57996 kertaa)

motomatti

Vs: Breva 1100 käynnistysongelmia
« Vastaus #120 : Syyskuu 17, 2019, 22:44:14 ip »
Kohtuullinen hinta.
Tuskin olisin itse tuolla rahalla viitsinyt tehdä. Vieläpä noin kaukana.

isobreva

« Vastaus #121 : Lokakuu 01, 2019, 12:53:37 ip »
Toimiiko syyskylmässä ja pakkasessa?

Junkers

« Vastaus #122 : Kesäkuu 25, 2020, 19:51:18 ip »
Alkoi taas tuon startin temppuilu ja satulan irroittelu nyppimään. Siksipä tilasin Texasista tuollaisen ameriikan härpäkkeen (sama kapine kuin Hanklemin viestissä ketjussa aiemmin). Muutama kymppi kannattaa yritykseen uhrata. Saas nähdä auttaako ongelmaan. Vaikuttaisi ainakin helpolta asentaa.

Junkers

« Vastaus #123 : Heinäkuu 22, 2020, 11:51:24 ap »
Eipä taida tästä tilauksesta olla apuja tälle ajokaudelle. Paketti postitettu Teksasista 25.6. eikä Suomen postista ole kuulunut mitään ilmoitusta saapuneesta paketista. Tekstiviestinä toki olen saanut yhden epämääräisen huijausviestin liittyen saapuvaan pakettiin (tämä lienee puhdas sattuma eikä varmaan liity tähän tilaukseeni mitenkään). Korona-aika varmaan on osasyy paketin viipymiseen kun lentoliikenne on rajoitetumpaa.

LP

« Vastaus #124 : Elokuu 05, 2020, 16:34:37 ip »
Tervehdys.

Ostin veljeltäni 60tkm ajetun Breva 1100 -06 pyörän. Heti minulle siirryttyä alkoi tehdä samaa, kuin niin monella muullakin näemmä. Ei lähde päälle. Rele naksahtaa, ei muuta. Tämä ongelma lähes aina ja vain ajon jälkeen lämpimällä koneella. Asiaa tutkittuani purin pyörästä startin pois. Paikka missä se sijaitsee, lämpenee takuulla rajusti. Pakoputkien ym takia. Solenoidi oli ihan kuiva rasvasta. Putsasin hyvin,
ja  laitoin eri päin männän takaisin vaseliinin kanssa. Siihen tuntui loppuvan omat starttaus murheet. Boschin startti oli pyörässä. Laitan vielä kuvan jäljistä, joita oli solenoidiin ehtinyt syntyä. Hirttänyt siis kiinni.

TunturiTT

« Vastaus #125 : Elokuu 07, 2020, 07:11:02 ap »
Miten väljä tuo on reikäänsä, kun tuo leikkauma näyttää olevan vinossa? On hurjan näköinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #126 : Elokuu 07, 2020, 12:11:03 ip »
Solenoidin voitelusta ollaan kahta mieltä: vain kuivana tai voideltuna.
Itse olen puhdistuksen ja kuivana asentamisen kannalla.

Kaikki voiteluaineet keräävät itseensä likaa ja lämpimässä paikassa voiteluaineet kuivahtavat ja siksi alkavat tahmaamaan.
Startin irrotus ja kiinnitys ei ole kummoinen homma. Niissä malleissa joissa on kotelo startin päällä tarvitsee avat pari ruuvia enemmän. Kahden sähköjohdon irrotus (Maajohtoa ei ole.) ja kahden pultin irrotus eli homma on helppo ja nopea.

Riippuu käynnistinmoottorin merkistä ja rakenteesta kuinka paljon on hommaa purkamisessa.
Tällä hetkellä näyttää että pääasiassa on Valeo- ja Bosch-merkkisiä alennusvaihdestartteja. Niihin saa myös korjaussarjoja.

Junkers

« Vastaus #127 : Elokuu 11, 2020, 18:22:32 ip »
Oma Breva on taas heittäytynyt varsin vetämättömäksi, nyt ei lähde starttinapista käyntiin lainkaan. Startin puhdistin taannoin, joten lienee MTX-merkkinen edellisvuonna hankkimani akku tullut tiensä päähän. Pitänee siis lähteä akkukaupoille. Olisikohan tuo Uyasa -merkkinen akku kuitenkin hieman parempi kuin nämä halvemmat. Varsin usein laatu kuitenkin korreloi hinnan kanssa. Amerikasta odottelen pakettia avuksi starttireleen virransyöttöön, ensimmäinen paketti hävisi johonkin "mustaan aukkoon". 

Hanklem

« Vastaus #128 : Elokuu 11, 2020, 18:40:29 ip »
Mulla on pyörä toiminut nyt hienosti ton teksasin-palikan ansiosta. Myös hellekelillä testattu, eikä ole yhtään kiukutellut -lähtenyt käyntiin kaikissa olosuhteissa...

Junkers

« Vastaus #129 : Elokuu 11, 2020, 21:17:05 ip »
Tämä on hyvä tieto. Toivottavasti tämä toinen lähetys tulee perille.

isobreva

« Vastaus #130 : Elokuu 11, 2020, 21:47:45 ip »

Breva on ruvennut temppuilemaan. Ostamaani pyörään oli aiempi omistaja laitatuttanut erillisen starttinappulan (suora johto napin kautta solenoidille) mahdollisten käynnistysongelmien varalle. Viime kesänä jouduin turvautumaan ko. nappulaan vain pari kolme kertaa, lähinnä silloin kun pyörä jäi hetkeksi seisomaan kuumana). Tänä keväänä ekalla reissulla pyörä temppuili useampaan otteeseen. Akussa ei pitäisi vika olla, sillä uusin akun viime kesänä. Talven mittaan ei akku päässyt tyhjäksi kun sitä välillä latailin. Olisiko hyviä neuvoja ? Johtoliitoksia akunnavoista lähtien varmaan olisi syytä tarkistella, entäpä muuta ? Tympeä homma usein nyppiä satulaa irti saadakseen koneen käyntiin. Jos vaiva jatkuu, täytynee tuo ohitusnappi sijoittaa sellaiseen paikkaan, että "hätäapukäynnistys" onnistuu ilman satulan irroittamista. Voiko tällaisesta ohitusnapin toistuvasta käytöstä koitua jotain ongelmia, tähän mennessä en ole ainakaan havainnut, että toimepide olisi aiheuttanut vikailmoitusta tai toimintahäiriöitä. Kyllähän vika tietysti pitäisi saada kunnolla korjattuakin. Mistähän voisi Turun puolesta löytyä osaava paja tällaiseen hommaan ? Olisiko Piikkiössä tällaisten asioiden osaamista ?

Itselläkin samoja ongelmia startin kanssa aikanaan. Ensinnäkin millaista akkua käytät koneessasi? Jos Exide AGV, heivaa ja vaihda kunnolliseen. Itse rakensin myöskin "Brutal-startin" penkin alle. Uudella Yausa-akulla pyörä pelannut kuten pitääkin.

Sami

« Vastaus #131 : Elokuu 11, 2020, 23:52:56 ip »
Tulipa nyt itsekin tilattua tuollainen MPH Cyclesin palikka. Toivottavasti saapuu vielä ajokauden aikana.
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Junkers

« Vastaus #132 : Elokuu 17, 2020, 23:46:55 ip »
Uuden Yuasa-merkkisen akun asensin sunnuntaina. Nyt starttaa edes joskus starttinappulasta. MPH cycles firman kilkettä starttireleen virran saannin paranemiseksi odottelen edelleen. Ensimmäinen 25.6. postitettu paketti ei koskaan saapunut minulle (ei tullut milloinkaan mitään ilmoitusta paketin saapumisesta). Toinen paketti on tiemmä lähetetty 4.8. eikä siitäkään ole sen koommin mitään kuulunut. Onko kellään kokemuksia USAsta tilattujen pakettien toimitusajoista ? Maksoin kilkkeen PayPalin kautta ja pitänee kai sitten ryhtyä yrittämään saada sitä kautta rahojaan takaisin. Tässä hommassa taisi olla kolmen kuukauden vanhenemisaika, joten vielä ehtii.

Jouko S

« Vastaus #133 : Elokuu 18, 2020, 07:43:20 ap »
Onko kellään kokemuksia USAsta tilattujen pakettien toimitusajoista ?

Tilasin heinäkuussa USAsta pikkupaketin ja taisi mennä pari viikkoa, ennen kuin tuli Omapostiin ilmoitus, että paketti on tullissa. Tullin ja postitusmaksun maksettuani meni vielä viikon verran, ennen kuin oli kotona.
Jouko

Junkers

« Vastaus #134 : Elokuu 23, 2020, 14:14:16 ip »
Mutkikkaaksi tämä meni. 25.6. ja 4.8. lähetetyistä paketeista ei kummastakaan ole tullut minkäänlaista saapumisilmoitusta postista. Kun tiedustelin asiaa postin asiakaspalvelusta sanoivat, että ensimmäisestä paketista ei löydy mitään tietoa heidän tietojärjestelmästään ja jälkimmäisestä paketista on vain tieto, että se on matkalla. Lisäksi sanoivat, että heidän tietojärjestelmästään puuttuu minun katuosoitteeni, joten pakettia ei pystytä ilman lähettäjän suorittamaa tietojen täydennystä minulle jakamaan (molemmissa paketeissa toki on päällä minun täydellinen osoitteeni, sen olen nähnyt lähettäjän minulle sähköpostilla toimittamista kuvista). Olin sitten yhdessä lähettäjään, jotta hän täydentäisi tiedot postin vaatimalla tavalla ja hän teki täydennyksen tuon ensimmäisen paketin osalta. Lähettäjän tiedusteltua asiaa Suomen postista ilmeni, että postin tiedostoissa on aivan samanlaiset tiedot molemmista paketeista. Hiukan tulee sellainen olo, että nyt alkaa taas kerran häntä heiluttaa koiraa kun täydellisillä vastaanottajan tiedoilla ei muka pystyttäisi pakettia perille jakamaan. Ymmärrän toki, että tietojärjestelmät ovat olennainen osa nykymaailman menoa, mutta renkejähän niiden pitäisi olla eikä isäntiä. Tähän mennessä olen saanut maksusuoritustani vastaan vain sähköpostiviestejä Teksasista ja jonkin verran harjoitusta englannin kielen käyttämisessä. Hiukkasen avuttomalta tuntuu postin toiminta, joten en yhtään ihmettele, että Matkahuolto ja monet kansainväliset jakeluyhtiöt ovat saaneet jalansijaa Suomen jakelumarkkinoilla.