Mutkikkaaksi tämä meni. 25.6. ja 4.8. lähetetyistä paketeista ei kummastakaan ole tullut minkäänlaista saapumisilmoitusta postista. Kun tiedustelin asiaa postin asiakaspalvelusta sanoivat, että ensimmäisestä paketista ei löydy mitään tietoa heidän tietojärjestelmästään ja jälkimmäisestä paketista on vain tieto, että se on matkalla. Lisäksi sanoivat, että heidän tietojärjestelmästään puuttuu minun katuosoitteeni, joten pakettia ei pystytä ilman lähettäjän suorittamaa tietojen täydennystä minulle jakamaan (molemmissa paketeissa toki on päällä minun täydellinen osoitteeni, sen olen nähnyt lähettäjän minulle sähköpostilla toimittamista kuvista). Olin sitten yhdessä lähettäjään, jotta hän täydentäisi tiedot postin vaatimalla tavalla ja hän teki täydennyksen tuon ensimmäisen paketin osalta. Lähettäjän tiedusteltua asiaa Suomen postista ilmeni, että postin tiedostoissa on aivan samanlaiset tiedot molemmista paketeista. Hiukan tulee sellainen olo, että nyt alkaa taas kerran häntä heiluttaa koiraa kun täydellisillä vastaanottajan tiedoilla ei muka pystyttäisi pakettia perille jakamaan. Ymmärrän toki, että tietojärjestelmät ovat olennainen osa nykymaailman menoa, mutta renkejähän niiden pitäisi olla eikä isäntiä. Tähän mennessä olen saanut maksusuoritustani vastaan vain sähköpostiviestejä Teksasista ja jonkin verran harjoitusta englannin kielen käyttämisessä. Hiukkasen avuttomalta tuntuu postin toiminta, joten en yhtään ihmettele, että Matkahuolto ja monet kansainväliset jakeluyhtiöt ovat saaneet jalansijaa Suomen jakelumarkkinoilla.