Kirjoittaja Aihe: GuzziDiag-kaapeli itse tehtynä  (Luettu 1983 kertaa)

jyrki

GuzziDiag-kaapeli itse tehtynä
« : Maaliskuu 17, 2018, 11:25:51 ap »
Koska KKL-sovittimessa joka oli VAG-Comia varten ei ollut galvaanista erotusta päätin tehdä k-line sarja sovittimen itse.  Periaate on erotaa suunnat galvaanisesti optoilla. Komponentit niitä mitä löytyi tallista vuosia vanhoista VW-Skoda-Seat kokeiluistani. Komponentteja ei tarvita montaa. Tein reikälevylle mahdollisimman pieneen tilaan. Ohessa ruma periaatekuva jossa nastat ymssekä mun toteutus. Huomasin että tämä toimii varmennin kuin VAGCOM KKL-kaapeli.

Nyt voin käyttää tietokonetta akulla huoletta. Erotus optoilal 5kV joten riittää. Toki ESD-asioita ei saa unohtaa.

Tämän lisäksi tarvitaan usb-sarjaportti sovitin jossa Profilicin PL2303 piiri. Esim Clasulta löytyy ja testattu sekin.

Testattu ja toimii hyvin Grisossani, jossa on 5AM ecu! Kytkennässä on siis vain K-line joten jos vaatii myös L-linjan ei tänä sovi, mutta vanha nk "Jeff Noxon" kytkentä jossa sama periaate käy ja niitä löytyy helposti.

Kuten havaitaan ei vaadi mitään "älyä" sovittimeen siis vain ja ainoastaan K-linjan sovittamisen sarjaportin jännitetasoihin (15 ecuissa myös L linjan jota tässä ei ole kun en tarvinnut). Ei kovin vaikea siis tehdä itse.

Hajakenttä

Vs: GuzziDiag-kaapeli itse tehtynä
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2018, 11:40:17 ap »
Oivallinen ratkaisu... :)

Hauska nähdä, että on vielä halua ja kykyä tehdä tällaista, eikä vaan odoteta kaikkea bulkkia valmiina. Tuo palikka mahtuisi ehkä porttimokkulan kotelon sisään. Voisi ottaa pois mokkulan kaikki kytkentäpiikit ja laittaa vain 3-lankaisen kaapelin ulos. Tai asentaa mokkulan kiinteästi pyörään releiden viereen USB-töpselin kanssa ja pieni on/off kytkin sille kylkeen.  ;)
Sentire la forza!
Terv: Timo

jyrki

Vs: GuzziDiag-kaapeli itse tehtynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2018, 12:02:03 ip »
Vaatii liitokset: 3-nap liittimeen ja akun plussalle kengän.

Ajatus oli alunperin tehdä sarjaportin D9 liittimen koteloon mutta en jaksanut tehdä oikeaa piirilevyä.

Saa jalostaa :)