Koska KKL-sovittimessa joka oli VAG-Comia varten ei ollut galvaanista erotusta päätin tehdä k-line sarja sovittimen itse. Periaate on erotaa suunnat galvaanisesti optoilla. Komponentit niitä mitä löytyi tallista vuosia vanhoista VW-Skoda-Seat kokeiluistani. Komponentteja ei tarvita montaa. Tein reikälevylle mahdollisimman pieneen tilaan. Ohessa ruma periaatekuva jossa nastat ymssekä mun toteutus. Huomasin että tämä toimii varmennin kuin VAGCOM KKL-kaapeli.
Nyt voin käyttää tietokonetta akulla huoletta. Erotus optoilal 5kV joten riittää. Toki ESD-asioita ei saa unohtaa.
Tämän lisäksi tarvitaan usb-sarjaportti sovitin jossa Profilicin PL2303 piiri. Esim Clasulta löytyy ja testattu sekin.
Testattu ja toimii hyvin Grisossani, jossa on 5AM ecu! Kytkennässä on siis vain K-line joten jos vaatii myös L-linjan ei tänä sovi, mutta vanha nk "Jeff Noxon" kytkentä jossa sama periaate käy ja niitä löytyy helposti.
Kuten havaitaan ei vaadi mitään "älyä" sovittimeen siis vain ja ainoastaan K-linjan sovittamisen sarjaportin jännitetasoihin (15 ecuissa myös L linjan jota tässä ei ole kun en tarvinnut). Ei kovin vaikea siis tehdä itse.