Kirjoittaja Aihe: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900  (Luettu 12951 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 241
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #15 : Maaliskuu 05, 2018, 22:41:01 ip »
Onkos näihin ollut saatavilla sellaista Bemari-tyylistä pohjapanssaria, joka kiinnittyy moottoriin? Sellaisen järki lienee lähinnä lentävien kivien estoon, ei niinkään kiviin nojailuun..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 480
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #16 : Maaliskuu 06, 2018, 20:33:32 ip »
Siinä on se harmaa alakuuppa, joka suojaa hyvin bensapumpun, öljynsuodattimen yms. siellä majailevat kolskeet.
Kuuppa on melko tukevaa ja paksua tavaraa, mutta ei tosiaankaan mikään panssari.

Siihen saisi pohjapanssarin, kun virittäisi lisäjatkot kaatumaraudoille, mutta ulkonäkö olisi melkoinen, kun yhdet putket tulisi jalkatappien alta suoraan eteenpäin ja toiset putket tankin vierestä suoraan alaspäin.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 12 172
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #17 : Maaliskuu 06, 2018, 21:34:08 ip »
Ei ole tarvinnut kyseiseen malliin suunnitella pohjapanssaria kun ei kukaan ole kysynyt. Valmistaja ei liene tarkoittanut pyörää kovin vaativaan maastoon. Metsäautoteitä ja pienempiäkin polkuja tuolla taittaa mutta ei kovin merkittävällä nopeudella. Kunhan huolehtii keulan ja takajoustintuen kantavuudesta. Paras suorituskyky löytyy mutkaiselta asfaltilta.

Bensapumppuja löytyy sekä Biltemasta että myös Motonetistä jos haluaa maksaa hieman lisää. Muutenkin varaosasaanti on hyvin turvattua sillä Kymenlaaksosta löytyy maahantuoja. Tai löytyi ainakin muutama vuosi sitten kun viimeksi tilailin setin jakohihnoja ja muita huolto-osia.

Olen ylläpitänyt ja huoltanut tämän seudun ikääntyneitä Ducateja. Cagivoita on ollut vähemmän mutta ei niissä isoja eroja ole muuten kuin että sähköt ovat vähän sinnepäin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 241
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #18 : Maaliskuu 06, 2018, 21:42:13 ip »
Eipä tuo taida muutenkaan olla tarkoitettu kovin vaativaan maastoon. Minun silmään kyllä ihan sievä peli.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 480
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #19 : Maaliskuu 07, 2018, 20:40:35 ip »
Cagivoita on ollut vähemmän mutta ei niissä isoja eroja ole muuten kuin että sähköt ovat vähän sinnepäin.

Muovikassillinen superseal-liittimiä on varattu Cagivan alkuperäisten, sisältä vihreiden liittimien tilalle...
Jos ne sähköhuolet vaikka vähän vähenisi.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 12 172
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #20 : Maaliskuu 07, 2018, 21:07:18 ip »
Cagivoita on ollut vähemmän mutta ei niissä isoja eroja ole muuten kuin että sähköt ovat vähän sinnepäin.
Muovikassillinen superseal-liittimiä on varattu Cagivan alkuperäisten, sisältä vihreiden liittimien tilalle...
Jos ne sähköhuolet vaikka vähän vähenisi.
Onko liittimille hyvat pihdit? Yleensa kauppias myy pihdit joilla tulee kerralla molemmat puristukset.
Omasta mielesta parempi tulos tulee yksinkertaisemmilla pihdeilla.

http://www.motomatti.fi/2012/01/sahkotoihin-tyokalut.html

Breeze

  • Viestejä: 1 480
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #21 : Maaliskuu 08, 2018, 17:41:14 ip »
Cagivoita on ollut vähemmän mutta ei niissä isoja eroja ole muuten kuin että sähköt ovat vähän sinnepäin.
Muovikassillinen superseal-liittimiä on varattu Cagivan alkuperäisten, sisältä vihreiden liittimien tilalle...
Jos ne sähköhuolet vaikka vähän vähenisi.
Onko liittimille hyvat pihdit? Yleensa kauppias myy pihdit joilla tulee kerralla molemmat puristukset.
Omasta mielesta parempi tulos tulee yksinkertaisemmilla pihdeilla.

http://www.motomatti.fi/2012/01/sahkotoihin-tyokalut.html

Pihdit löytyy, mutta tuo liittimien purkutyökalu vielä puuttuu.
Olen myös kutistesukan suurkuluttaja ja tinaakiin menee harkituihin liittimiin.
Tämäkin vielä! ! !


TunturiTT

  • Viestejä: 11 241
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #23 : Maaliskuu 08, 2018, 20:22:00 ip »
Onko tuo työkalu purettavissa, että saisi lambda-liittimen purettua?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 12 172
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #24 : Maaliskuu 08, 2018, 21:09:06 ip »
Onko tuo työkalu purettavissa, että saisi lambda-liittimen purettua?
Tuo aiemman linkkini kulmikas malli ei ole asiallinen.
Bilteman liitinpurkusarja on asiallinen. Ei kuitenkaan ammattilaatua.

Lambdaliitin lienee Superseal? Hieman hankala mutta purkaantuu kunhan malttaa.

Breeze

  • Viestejä: 1 480
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #25 : Maaliskuu 08, 2018, 21:16:55 ip »
Aiemmassa elämässä (yksi ammattinimike on autosähköasentaja...) tuli aina mieleen liittimien kanssa pelatessa, että miksi, oi miksi niin monta erilaista liitintyökalua tarvitaan niin yksinkertaisen asian suorittamiseen kuin liittimen irroitus kotelosta... >:(
Maailmassa on monta stantardoitavaa asiaa...
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 241
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #26 : Maaliskuu 08, 2018, 21:55:44 ip »
Lambda-anturin liittimelle on oma haarukkansa, samaa tyyppiä tuon kanssa. Niitä on muutamaa pituutta.
Monenmoiset liittimet on kyllä ärsyttäviä. Joissakin autoissa on hyviä malleja, joissa on kiristyssanka. Se varmistaa liittimen pohjaan menon ja kiinnipysymisen, mutta on helppo avata. Niissä on tietenkin sitten yleensä enemmän niitä kaapeleita, eli ihan takavalon johtoon sellainen olisi yliampuva.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 495
  • California1100ie, Aprilia RSVMilleR, Ducati 750 SS
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #27 : Maaliskuu 17, 2018, 15:02:19 ip »
Hieno ja hyväkorisen näköinen pyörä ;D. Varmaan sama moottori ja vaihteisto kuin omassa vm 2001 Ducati 900 Sportissa. 6 pykäläinen vaihtoisto toimii moottorin kanssa mainiosti. Kone kiertää iloisesti 7500 rpm saakka
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Breeze

  • Viestejä: 1 480
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #28 : Heinäkuu 12, 2018, 18:19:32 ip »
Huolia Canyonin kanssa. Alkoi hyytymään reissussa.
Eka 3000km toimi moitteetta, mutta sitten alkoi ongelmat ja kaiken lisäksi tankkauksen jälkeen Kiirunassa.
Ekana tuli mieleen, että vettä tankissa tai jotain muuta, mutta ei se meininki muuttunut seuraavan 1000km matkalla, eikä juuri kulutuskaan.

Ykkösellä ja kakkosella saa kiihdyttää kaasu pohjassa, mutta isommilla vaihteilla alkoi veto katoamaan 4000rpm jälkeen voimakkaasti pätkien, mutta kuitenkin niin, että viittaaa bensan vähyyteen, eikä sytytyskeen.
Käynnistyy hyvin ja paikallaan kaasuttelu onnistuu
Matka-ajo onnistui ilman ongelmia pintakaasulla, mutta huippunopeus oli "herkuttelemalla" maks. 130km/h, joten ohitukset piti tehdä harkiten.

Pyörä on nyt nosturilla ja vikaa aletaan etsimään.

Bensapumppu tulis ekana mieleen, koska sen sävel on ollut koko ajan vähän alakuloinen ja karhea. Se sävel ei ole missään muuttunut, mutta eihän se kerro mitään.

Semmoinen jännä yksityiskohta, että seisallaan ajaessa tasaisella pintakaasulla ja prätkää voimakkaasti heiluttaen puolelta toiselle, niin tuntui ihan siltä, kun se olisi hiukan pätkinyt ???
Tämäkin vielä! ! !

NorgeGTL

  • Viestejä: 815
Vs: Laivueen uusin jäsen Cagiva Gran Canyon 900
« Vastaus #29 : Heinäkuu 25, 2018, 15:28:09 ip »
Kuulostaa ihan velipojan CX 500:lta vajaa 30 vuotta sitten kun oireet oli tuon laatuiset. Vika oli hapettuneet tulpanhatut ja nimenomaan ne hapettuneet etuvastuksentapaiset, jotka on hatussa ennen kaapelia. Meinaan etsittin sitä vikaa...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99