Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 vuotaa  (Luettu 44973 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #45 : Tammikuu 23, 2018, 14:51:20 ip »
Kuvaa ja tarkempia tietoja odotellessa niin mahtoiko rasiassa lukea jotain?

Itse asiassa en ole ihan kärryillä mikä versio 1100 Brevasta on kyseessä. Onko ABS ja miltä vuodelta. Se rajaa jo jonkin verran. Laittamastasi pyöräsi valokuvasta ei oikein erota.

jiipee73

  • Viestejä: 116
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #46 : Tammikuu 23, 2018, 14:57:29 ip »
Kuvaa ja tarkempia tietoja odotellessa niin mahtoiko rasiassa lukea jotain?

Itse asiassa en ole ihan kärryillä mikä versio 1100 Brevasta on kyseessä. Onko ABS ja miltä vuodelta. Se rajaa jo jonkin verran. Laittamastasi pyöräsi valokuvasta ei oikein erota.

Vuodelta 2006 ja ABS:ää ei ole.

Sehän siinä onkin, että ei lukenut mitään. Eikä ollut mielestäni mikään "voimakäskijä", vaikka hieman vastaavanoloinen purkki olikin. Siinä oli pieni kurkistusluukku, jonka sisällä näkyi pieni piirilevy tms. Mutta kunhan pääsen ennen viikonloppuun mennessä tallille, otan kuvan, josko auttaisi arvuuttelua.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #47 : Tammikuu 23, 2018, 15:00:19 ip »
Tämähän käy mielenkiintoiseksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #48 : Tammikuu 23, 2018, 15:38:51 ip »
o2 huijarit on yleensä ihan simppeleitä purnukoita. Ei välttämättä sisällä edes piirilevyä, vain muutaman "lutikan".
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #49 : Tammikuu 23, 2018, 16:04:47 ip »
Lainaus
Sehän siinä onkin, että ei lukenut mitään. Eikä ollut mielestäni mikään "voimakäskijä", vaikka hieman vastaavanoloinen purkki olikin. Siinä oli pieni kurkistusluukku, jonka sisällä näkyi pieni piirilevy tms. Mutta kunhan pääsen ennen viikonloppuun mennessä tallille, otan kuvan, josko auttaisi arvuuttelua.

Katso mihin ne johtimet menevät. Meneekö suuttimille ja kaasuläpän asentotunnistimille? Vai minne? Varmaan entinen omistajakin tietää jotain.

Breva ei välttämättä vaadi ruiskutukseen lisäkikkareita sillä sen moottorinohjaus on säädettävissä kotioloissakin suht perustyövälineillä. Tarvitaan tietokone, ilmaisohjelmat ja välijohdot.

jiipee73

  • Viestejä: 116
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #50 : Tammikuu 23, 2018, 16:10:29 ip »
Lainaus
Sehän siinä onkin, että ei lukenut mitään. Eikä ollut mielestäni mikään "voimakäskijä", vaikka hieman vastaavanoloinen purkki olikin. Siinä oli pieni kurkistusluukku, jonka sisällä näkyi pieni piirilevy tms. Mutta kunhan pääsen ennen viikonloppuun mennessä tallille, otan kuvan, josko auttaisi arvuuttelua.

Katso mihin ne johtimet menevät. Meneekö suuttimille ja kaasuläpän asentotunnistimille? Vai minne? Varmaan entinen omistajakin tietää jotain.

Breva ei välttämättä vaadi ruiskutukseen lisäkikkareita sillä sen moottorinohjaus on säädettävissä kotioloissakin suht perustyövälineillä. Tarvitaan tietokone, ilmaisohjelmat ja välijohdot.

Jeps. Piuhat menee piiloon aika äkkiä boksin jälkeen mutta eiköhän tämä mysteeri lähipäivinä selviä.

Entinen omistaja epäilee, että boksi liittyisi vaimentimen vaihtoon. Hän kun osti pyörän uutena Moto-Italiasta 2006 jolloin laitettiin myös Mistralin putki. Luulis, että Nurmen Make viimeistään tietää mikä "laitos" kyseessä. Mutta kuten todettua, saan kuvan ennen viikonloppua, arvaillaan sitten lisää...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #51 : Tammikuu 23, 2018, 16:12:58 ip »
Jos ei Commanderai tai Rapidia ole, niin vaihtoehtona on lähinnä lambdahuijausmokkula.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jiipee73

  • Viestejä: 116
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #52 : Tammikuu 23, 2018, 16:21:16 ip »
Voiskohan se olla joku varkaudenestolaitos?! Esim. http://www.magnumtuning.com/en/detail/remusshield-motorcycle-immobilizer/moto-guzzi/breva-v-1100

Purkissa ei lue mitään mutta ulkomuistista muoto näyttää vähän tuolta... :O

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #53 : Tammikuu 23, 2018, 16:34:37 ip »
Tai sitten imuilmananturia  huijaava kökkylä, joka tulee anturinjohdon väliin. Tuollaista olen kokeillut kun halpa oli. Voimaa ja pienempää kulutusta lupailtiin mutta ei tuosta haittaakaan ole ollut. On peräti säädettävä eli hytissä on potikka säätöä varten. Tämä sarjasta "kuinka jymäytän pitkätukkaa". On noita ollut tarjolla myös versiona joka säätyy jotenkin automaattisesti.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Omobono

  • Viestejä: 38
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #54 : Tammikuu 23, 2018, 18:30:08 ip »
Eiköhän kyseessä ole Techlusionin tekemä TFI-säätöyksikkö. Mahdollistaa ruiskun säädön ruuvimeisselillä, sopii ns. vanhanliiton miehille. ;D

T.Make

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #55 : Tammikuu 23, 2018, 18:38:25 ip »
Sellainen joka säätää koko kartan rikkaammalle kerralla?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jiipee73

  • Viestejä: 116
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #56 : Tammikuu 23, 2018, 18:57:54 ip »
Eiköhän kyseessä ole Techlusionin tekemä TFI-säätöyksikkö. Mahdollistaa ruiskun säädön ruuvimeisselillä, sopii ns. vanhanliiton miehille. ;D

T.Make

Se se muuten taitaa olla. Tarra kadonnu mutta luukku päällä on samanlainen, siitä tunnistin.

Kaikenlaista. Onkohan tuosta nyt sitten enemmän haittaa kuin hyötyä... ????

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #57 : Tammikuu 23, 2018, 21:52:01 ip »
Eiköhän kyseessä ole Techlusionin tekemä TFI-säätöyksikkö. Mahdollistaa ruiskun säädön ruuvimeisselillä, sopii ns. vanhanliiton miehille. ;D

T.Make

Se se muuten taitaa olla. Tarra kadonnu mutta luukku päällä on samanlainen, siitä tunnistin.

Kaikenlaista. Onkohan tuosta nyt sitten enemmän haittaa kuin hyötyä... ????

Ainahan siitä pääsee eroon. Monenlaisia kikkareita myydään, joskus ihan erinomaiseen hintaan.
Jos haluaa oikeasti muokata sytytystä ja ruiskutusta kannattaa katse suunnata alkuperäiseen 5AM-ohjausyksikköön. Siellä on alttiina useampi toiminto joita voi rajoittamattomasti säätää.

Perussetti on se minkä tuolla aiemmin määrittelin mutta jos haluaa tarkkaa faktaa niin jäännöshappimittari on hyvä laittaa näkösälle. Ohjelma, jolla käyttöä seurataan, mittaa koko ajan muuttujia mutta ajon aikana on kuljettajankin hyvä nähdä missä mennään. Erityisesti jos lambda on kytketty pois. Lambdan poiskytkeminen ei estä mittariseurantaa.

Mutta jos ilmitullut rasia hoitaa homman niin että tarpeeksi "performanssia" on tarjolla niin antaa olla niin. Itse kun olen tottunut säätämään että minimikulutuksella maksimiteho. Tasapainoilua siis. Kas kun minä matkailen enimmäkseen mutta haluan että pyörässä on myös kulkua. Niin kuin nykyiselläkin pyörälläni. Edellinen oli 1100 Breva. 11 kesää. Vaihdossa meni seuraavalle ja siinä välissä merkkihuolto nollasi moottorinohjauksen ja siinä katosi työni.

Jos aikoo pitää pyörää suven tai kaksi niin ei ehkä kannata vaivautua.....

jiipee73

  • Viestejä: 116
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #58 : Tammikuu 24, 2018, 08:55:46 ap »
Jätän paikalleen, viitti alkaa raiskaamaan johtosarjoja ettei kävis pahasti :D Eipä kai tuo liiemmin haittaa, ex-omistaja asennuttanut pyörään uutena ja ollu siitä asti paikallaan.

Kun saa sen öljyvuodon kuriin ni avot, pääsee tutkimaan kardaanin ja takaiskarin kunnon. Oli ajatus, että lähetän iskarin huoltoon, pampulla takana kuitenkin jo yli 70tkm.

Oli muuten hyvä vinkki tsekata bensansuodatin. Siellä oli paikalla se alkuperäinen, jossa se muoviosuus oli paisunu palloksi.

Kiitos kaikille neuvojille, guzzi vielä suht uusi perheenjäsen ja kaikki oikut ei ole vielä tiedossa.

JP

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Breva 1100 vuotaa
« Vastaus #59 : Tammikuu 24, 2018, 12:01:54 ip »
Vaikuttaa siltä että huolto on ollut vastuuton. Se suodatin kun piti vaihtaa pois jo silloin kun mahdollisesta poksahtamisalttiudesta tuli tieto. Itse vaihdoin sen melko tuoreeltaan ja laitoin huomattavasti isomman suodattimen kuin mikä oli suositussuodatin. Hiukan ahdas oli aukon kohta asentaessa. Mutta oli se alkuperäinenkin jo melko pullea.

Monille on käynyt väärin bensaletkun liittimen kanssa. On liitoskara katkennut. Liitin on yleistä tyyppiä. Vain avaus on ollut ongelmana. Liitin aukeaa kun järjestelmästä on saatu paine pois. Tyypillinen siisti tapa on ottaa bensapumpun sähköliitin irti ja käynnistää moottori. Moottori sammuu puutteeseen ja paine on kadonnut letkuista.

Koska vaikuttaa olevan intoa yleiseen huolenpitoon ja osia on jo valmiiksi irti niin katsastapa ohjauslaakerit. Uutena niissä ei juuri rasvaa ollut. Sitä voi sinne lisätä reilustikin. Mutta jos on ruostetta niin Stormilla ja Motonetissa myydään Allballs-laakerisarjaa. Stormilla edullisempi. Laakerisarja sisältää myös uudet tiivisteet.

Kardaanissa tuskin mitään sanomista on mutta kardaanitunneliin kertyy vettä ja se on haitallista.
Perävaihteen ja kardaanitunnelin välissä on kumipalje ja sen kiinnityspanta voi olla ruostunut. Puhdistus ja maalaus/vaihto hoitaa asian kuntoon.
Perävaihteen akselin päässä on mutteri joka saattaa löystyä tai jopa aueta. Se pitää tsekata kun kumipalje on irtaallaan.

Kun takajoustintuki on irti niin sen linkusto kannattaa ottaa työpöydälle ja puhdistaa hyvin, purkaa, puhdistaa lisää, tutkia kunto ja tehdä mahdollisia osavaihtoja, voidella hyvin, koota ja asentaa.
Laakerien sisäholkit ovat ruostuvaista terästä ja sitä myöden pääsee kosteutta laakereihin ohi huulitiivisteen. Tiivisteetkin voi vaihtaa jos epäilee niiden kuntoa.

Takajoustintuen irrotus on oma juttunsa. Ensin vaikuttaa sitä että ei mahdu mitenkään pois. Mutta kyllä mahtuu: säätönupista kierretään jousipaine täysille eli nuppi pohjaan. Avataan nupin keskeltä ristipääruuvi ja irrotetaan varovasti nuppi niin että lukituskuula ei karkaa maailmalle.

Tässä tukea takaiskarihommiin: http://www.motomatti.fi/2014/05/arkipyoran-takajoustintuen-jousipaineen.html

 Kun tankki ja ilmansuodatin on irti niin onkohan tämä homma jo tehty: http://www.motomatti.fi/2015/09/arkipyoran-kanssa-napertelya.html
Pudottaa selkeästi polttoaineenkulutusta. Liikaa ei voi varoittaa mustan välihokin hauraudesta.