Ensin pitää katsoa mitä prosenttilaskuri sanoo: 
http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xlsKuutiotilavuuden mukaan isompaan päin tulee ongelma mutta jos tehoa on vähemmän niin on ok. Asiassa voi olla säätövaraa.
Paino ei saa nousta merkittävästi kuten ei tehokaan. Vaihdon jälkeen moottorin virittäminen on eri asia. Turbo ja muut sen tason kikkareet on leimattava erikseen.
Osien vaihtomäärä on rajoitettu ja siten verotuksen alainen. Rahaa maksamalla saa vaihtaa enemmänkin. Silloin siirrytään omavalmisteeseen eikä kysellä päästömääriäkään. Voi tehdä vaikka vaikka minkälaisen laitteen. Rahalla saa niin kuin Neuvostoliitossa aikanaan. Mutta laillisesti.
Jos ymmärsin hankkeen oikein niin on mahdollista. Sitä ennen kannattaa löytää katsastuskonttori joka on myötämielinen asiaan.
Taitaa jäädä, jos muuta ei vaihda kuin koneen ja voimansiirron, 25% kohdille jos teho ei nouse. Eli katsastus ja baanalle koneen vaihdon jälkeen.
Nämä on jo niin vanhoja juttuja että luulin että kukaan ei enää kysy. Maanteillä kulkee nykyään mitä ihmeellisimpiä laitteita ja ihan laillisesti.