Kirjoittaja Aihe: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto  (Luettu 14892 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #45 : Tammikuu 24, 2018, 14:59:18 ip »
GuzGuz Guzzien valoista:
Lainaus
Vilkut ja jarruvalo sentään lienevät helppoja kohteita kaikissa pyörissämme.
1400-malleissa on runsaasti led-valoja. Vilkut omassani ovat hehkulankaiset mutta takapäässä on kaikki ledejä. Takavalot ovat yksi iso komponentti lokasuojassa jossa on samoissa kuorissa vilkut, parkkivalot ja jarruvalot. Lienee aika arvokas paketti. Mutta on siinä hyviäkin puolia: on helppo pestä koska pinta on suht tasaista eli pesuharjalla kun pesee takalokarin niin valotkin tulee pestyä.

Off topic: Muistan ajan kun 90-vaihteessa kun osti edellisvuotisen Ducati 906:sen niin siinä oli takavalo maalattu mustaksi, laitettu erillinen takavalo alkuperäisen taakse ja vilkut varsien päihin. Silloin ei missään tapauksessa saanut eri valot olla samassa kotelossa.
Toki hankin kohta alkuperäisen valokotelon ja poistin muut rihneet. Paransi pyörän näköä merkittävästi.

Liitekuvassa amerikanversio mutta alkuperäinen takavalo on muutoin tuommoinen ja Suomessa ehdottoman laiton silloin. Hieno pyörä ajettavaksi. Tykkäsin kovasti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #46 : Tammikuu 24, 2018, 15:43:31 ip »
Onko ison Calin takavalossa kaikki paistettu samaan koteloon, ilman polttimoiden vaihtomahdollisuutta? Lienee oikeasti arvokas kymmenen vuoden päästä, kun ledit alkavat väsyä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #47 : Tammikuu 24, 2018, 16:42:58 ip »
Onko ison Calin takavalossa kaikki paistettu samaan koteloon, ilman polttimoiden vaihtomahdollisuutta? Lienee oikeasti arvokas kymmenen vuoden päästä, kun ledit alkavat väsyä.
Kyllä. Onneksi siihen on aikaa. Ehkäpä siihen mennessä keksin miten ledit voi korvata toisilla ledeillä. Vaatinee aikaa askarteluun.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #48 : Tammikuu 24, 2018, 16:48:24 ip »
Ainakin autoissa alkaa tietyillä merkeillä ledien kuoleminen muutaman vuoden iässä. Kymmenen vuotta, niin varmasti osa jo mykkänä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #49 : Tammikuu 24, 2018, 16:56:07 ip »
Ainakin autoissa alkaa tietyillä merkeillä ledien kuoleminen muutaman vuoden iässä. Kymmenen vuotta, niin varmasti osa jo mykkänä.

Brevassa kesti yli 10 vuotta. Siinäkin on iso määrä ledejä takavalossa. Enpä ole vielä havainnut että muiltakaan olisi valoja pimennyt. Joskus se vastaan tulee. Asiaakin pitää tutkia. En edes tiedä onko 1400:ssa valot kiinteänä rakenteena lokarissa. Se olisikin helppo vaihtaa. Toinen vaihtoehto on laittaa lokariin kiinni perinteinen takavalo kuten 1400 Eldoradossa on. Mulla taitaakin olla hyllyssä melko uusi 1100 Calin takavalokötöstys. Se lienee ensimmäinen osa joka siitä mallista on heivattu pois tyylikkäämmän tieltä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #50 : Tammikuu 24, 2018, 18:16:15 ip »
Ajatuksena vähän pöljä valmistajalta tuollainen. Koko lamppu on kuitenkin hinnaltaan aika reilu tukko rahaa. Todennäköisesti kun pyörät ikääntyvät, harrastajat kasailevat tee-se-itse-pakkauksen ledien vaihtoon. Tehtaan jälkimarkkinointi kyllä kärsii.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #51 : Tammikuu 24, 2018, 18:49:00 ip »
Tutkin takavaloaihetta. Kaksi erillistä muovikäikälettä.
Tuo rekisterivaloviritys oli ensimmäinen laitos joka sai kenkää. Muitoilullisesti hirvitys. Mahtaako Miguel Galluzzi tunnustaa omakseen.

Liitteenä räjäytyskuva kilkkeistä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400 GTS ohjauslaakerien vaihto
« Vastaus #52 : Tammikuu 24, 2018, 19:37:48 ip »
Sinällään ihan tavallinen systeemi nykypäivänä. Mulla on tallissa suunnilleen saman ikäisen Kawasaki ZX10:n samat osat. Takavalo on toiste päin, mutta siinäkin rakenne aivan sama. Pitääpä katsoa, onko siinä mitään vaihdettavia osia. Vai vaihtuuko sekin kokonaisuudessaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.