Kerääkös sulla se ajovalokin vettä? Sehän on kuitenkin sillä keulakolmioiden korkeudella.
Ajovalo on ollut kuiva sisäpuolelta. Sehän on koottu liki hermeettiseksi. Sinne tuskin vesi pääsee. Takakansi on irrotettava jos haluaa lamppuja vaihtaa. Edellyttää runsaasti purkamista. Ei siis onnistu ihan joka huoltiksella. Ajovalot kannattaa vaihtaa poutasäällä, mieluimmin pakkasella että sisään ei pääse kosteaa ilmaa.
Omat pesuni tiedän. Painepesurilla pesun jälkeen huuhtelen sumusuuttimella matkan päästä silloin kun painepesuri on käytettävissä. Kuten mökillä käydessä tai Kerholla.
Huollossa olen käyttänyt kahdesti: ilmainen ensihuolto 1000 km jälkeen ja renkaanvaihdon yhteydessä tehty pienempi huolto. Pestynä on palatettu. Pisteet siitä.
Sittemmin olen huoltanut itse eli tehnyt yhden määräaikaishuollon. Seuraava, 20.000 km huolto on joskus -18 alkukesästä.
Vältän ajokauden alkamista kovin aikaisin. Yleensä Vapun tietämin teen startin. Silloinkin on vielä tiet melko likaisia. Keväällä/alkukesästä pesun tarve korostuu.
Valitettavasti ei tullut otettua tarpeeksi kuvia ohjauslaakeroinnista. Tiivisteet ovat varsin jämäköitä ja niiden kumihuulet vaikuttivat tukeutuvan varsin tiukasti emäputken sisäpintaan. Yläpäässä lisäksi kuminen "hattu". Roiskevesi pysynee näillä keinoin ulkopuolella. Mutta kuten aiemmin mainitsin: vettä voi kertyä emäputken sisään pelkästään lämpötilavaihteluiden vuoksi. Jostainhan ilman on kuljettava.
Teen loppukokoonpanon tänään. Laittelen blogiini kuvia aiheesta lisää.