Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 126380 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V85
« Vastaus #330 : Toukokuu 12, 2019, 16:22:15 ip »
"Ammatilliseen kiinnostukseen" V85TT huolto manuaali - 273 sivua: -> PDF linkki (36,4 Mt)
Sivu 10 Fuel system - Marelli 7SM2, sivulla 65 kuva ja sivulla 266 välikaapeli "of the new Marelli 7SM ECU" .
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #331 : Toukokuu 12, 2019, 19:47:42 ip »
Kiitos informaatiosta.
Ovat laittaneet sitten ihan asiallisen ja kotiasentajankin operoitavan ECUn. Todennäköisesti GuzziDiag toimii tässä ympäristössä. Laitteessa on runsaasti potentiaalia säätäjälle.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V85
« Vastaus #332 : Toukokuu 12, 2019, 22:41:45 ip »
Runsaasti on potentiaalia ja paljon mielenkiintoista. ECU ja mittaristo ovat perua Aprilia RSV4:stä (kuvat).
Sopivalla ohjelmalla pitäisi sekä mittaristo (?), että moottorinohjaus olla mahdollista muokata täysin haluamakseen.
"Päästökuoppa" pois alakierroksilta, E85 polttoaine, quick-shifter (kytkimetön vaihteen vaihtaminen) jne jne.
Hyvä, että sinällään peruspyörässä on modernisti omistushalua lisääviä customoinnin mahdollisuuksia.
Toivottavasti tämä yhdistelmä juoruaa myös sitä, että samalla tekniikalla tulee muitakin Guzzi malleja.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #333 : Toukokuu 12, 2019, 23:14:46 ip »
Tuskin ihan ohjelmoimalla saa shifteriä. Guzzin laatikossa tuskin on valmiina kytkintä sille. Aprilian nelosessa sille on erillinen painekytkin vivustossa. Sen se vaatisi ainakin ja johtosarjaan töpselin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: V85
« Vastaus #334 : Toukokuu 14, 2019, 09:50:47 ap »
Mikähän merkillinen ajatuskuvio on softainzenjöörin päässä pyörinyt, kun on väkästänyt tuota mittaria? Kaikenmaailman numeroa ja muuta, selkeydestä sitten väliäkään.
Perusnäyttönä pitäisi olla kunnon nopeus- ja kierrosnäyttö ja vaikkapa bensamittari. Niitä muita voi sitten räpläillä kaffepaussilla tms. aikana. Ajon aikana on oltava tärkein informaatio selkeästi ja heti nähtävissä 1s. vilkaisulla.
Tuntuu ajoittain siltä, että nuo inzenjöörit pistävät kaikki mahdolliset asiat, mitä kykenevät tekemään, aina jokaiseen laitteeseen.
Taikka...mitäpäs se mulle kuuluu...

Joskus ihmettelin ( salaisen ) meritorjuntaohjuksen polttoaineenlatausjärjestelmän monimutkaisuutta. Siihen ins.kom. sanoi ytimekkäästi: " Katsos Timo kun neuvostolainen insinööri pistää joka paikkaan kaiken, mitä se tietää ja osaa välittämättä selkeydestä tms. Näin hän osoittaa olevansa hyvä ja luotettava työläinen."

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #335 : Toukokuu 14, 2019, 10:03:45 ap »
Tyyli ennen tarkoitusta.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #336 : Toukokuu 14, 2019, 10:22:21 ap »
Nykyään pitää olla TFT –näyttö, johon voi kytkeä oman puhelimen.

Musiikkiominaisuus.
Kypäräpuhelimeen langattomasti Bluetoothin kautta kytkettynä toiminto mahdollistaa sen, että My Ride -ominaisuudella varustetut pyörät ottavat kontrolliinsa älypuhelimen musiikkisoittimen, jotta voit kuunnella musiikkia ajaessasi. Mikä parasta, käyttämällä pyörän omaa vasemmanpuoleisen kahvan toiminto-ohjainta, voit selata soittolistoja tai musiikkiarkistoa ja säätää voimakkuutta. Samalla tieto soitettavista kappaleista näkyy pyöräsi tft-näytöllä.


Markkinoiden kaikkein tehokkaimmasta katukäyttöisestä tuotantopyörästä otetaan irti nyt 231 hv ja RAM- teholla saavutetaan jopa 243 hv lukemat! Tuon voiman pysäyttämiseksi pyörä on varusteltu erittäin tehokkailla Brembon Stylema -jarruilla. Lisäksi 7” täysväri TFT-näyttö älypuhelinkytkettävyydellä Kawasakin Rideology -applikaatioon ja korkean kulutuskeston maalipinta kruunaavat tämän uskomattomalta tuntuvan kokonaisuuden.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #337 : Toukokuu 14, 2019, 10:43:24 ap »
Varmasti tärkeä varuste niille joiden mielenterveys kärsii heti jos ei ole saatavissa korville ja aivolle todellisuuden ulkopuolelle sulkevaa ominaisuutta.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #338 : Toukokuu 14, 2019, 10:54:37 ap »
Kun nykyään lukee auto- ja prätkäkoeajoja, niin puhelimen kytkeminen autoon / prätkään, tuettu käyttis (Android Auto, Apple Carplay ja Mirrorlink) on usein mainittu.

Onko niin, että nykyään tuotteiden ominaisuuksista ei enää isoja eroja löydy ja painotus on siirretty ihmisiä oikeasti kiinnostaviin asioihin, eli puhelimeen... ;D
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #339 : Toukokuu 14, 2019, 12:02:00 ip »
Mitähän se näytön saaminen sinne puhelimeen auttaa? Ei sitä kukaan järkevä pysty ajon aikana kuitenkaan rassaamaan. Lokia ehkä toki mukava kerätä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #340 : Toukokuu 14, 2019, 12:23:51 ip »
Huomasin erään seikan ja luovuin sen vuoksi älypuhelimesta. Nyt on vain perinteinen näppäinpuhelin. Paras asia siinä on että voi soittaa toiselle henkilölle. Jos on tarve. Harvemmin kuin kerran viikossa tulee käytettyä. Normaalisti se on lentotilassa ettei akku kulu.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #341 : Toukokuu 14, 2019, 12:39:50 ip »
Itse toki olen älypuhelimen puolella ja en siitä hevillä luovu, mutta mitä lisäarvoa se tuo tässä tapauksessa moottoripyörään? Autossa ymmärrän, kun voi esimerkiksi soittaa musiikkia puhelimesta auton järjestelmällä tms.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V85
« Vastaus #342 : Toukokuu 14, 2019, 13:05:50 ip »
 
On tuossa kännykän kytkettävyydessä v85tt:n näyttöön positiivista ainakin se, että kännykän voi laittaa taskuun gepsi päällä ja seurata ohjeita pyörän näytöltä. Ei siis tarvitse välttämättä hankkia erillistä gepsiä. Tosin aivan pyörägepsin ominaisuuksia ei taida tällä systeemillä saada.

Jouko

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: V85
« Vastaus #343 : Toukokuu 14, 2019, 23:12:34 ip »
Autoissahan on nykyään "panostettu äänimaailmaan" tavoilla joilla ei ihan ole moottoripyörissä vielä päästy, kun on nimittäin jonkinlaista kanavaa konehuoneesta kojelautaan, sporttisessa ajomoodissa koneen ääntä prosessoidaan auton kaiuttimiin, ja onpa niitä kaiuttimia jo pakoputkissakin kun on uloskinpäin muuten liian hiljaista. Minä en haluaisi maksaa tuollaisista ominaisuuksista, enkä ole maksanutkaan.

kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V85
« Vastaus #344 : Toukokuu 14, 2019, 23:14:26 ip »
Mikähän merkillinen ajatuskuvio on softainzenjöörin päässä pyörinyt, kun on väkästänyt tuota mittaria? Kaikenmaailman numeroa ja muuta, selkeydestä sitten väliäkään.
Perusnäyttönä pitäisi olla kunnon nopeus- ja kierrosnäyttö ja vaikkapa bensamittari. Niitä muita voi sitten räpläillä kaffepaussilla tms. aikana. Ajon aikana on oltava tärkein informaatio selkeästi ja heti nähtävissä 1s. vilkaisulla.
Tuntuu ajoittain siltä, että nuo inzenjöörit pistävät kaikki mahdolliset asiat, mitä kykenevät tekemään, aina jokaiseen laitteeseen.
Taikka...mitäpäs se mulle kuuluu...

Joskus ihmettelin ( salaisen ) meritorjuntaohjuksen polttoaineenlatausjärjestelmän monimutkaisuutta. Siihen ins.kom. sanoi ytimekkäästi: " Katsos Timo kun neuvostolainen insinööri pistää joka paikkaan kaiken, mitä se tietää ja osaa välittämättä selkeydestä tms. Näin hän osoittaa olevansa hyvä ja luotettava työläinen."

Eihän mittarissa muuta "ylimääräistä" ole näytössä kuin lämpötila ja kello, molemmat ihan hyödyllisiä -kello nyt ainakin.

-KG-