Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127476 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #180 : Marraskuu 23, 2018, 21:31:08 ip »
Quota Mille oli varmaankin pisinjoustoinen malli Guzzin "enduroista". Quota 1100 oli jo madallettu. Molemmista on kokemusta mutta epäilen että kumpaakaan ei monikaan käyttänyt niissä olosuhteissa johon ne olisivat, puutteistaan huolimatta, soveltuneet.

Olen tullut siihen tulokseen että vain harvat ovat kyenneet hyödyntämään ne ominaisuudet jotka pyörässään ovat siten että kaikki rajat olisi tullut koetuksi. Enkä väitä sitä omasta puolestanikaan vaikka Centaurolla taisin käydä aika rajoilla. Mutta se ei ole mikään yleispyörä kuten Quota jolla sujuu rivakka moottoritieajo mutta ei vierasta huonoja sorateitäkään. Toki renkailla on oma osansa. Nyttemmin köröttelen pappapyörällä mutta sekin on kivaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #181 : Marraskuu 23, 2018, 21:59:10 ip »
Alkaa noissa pyörissä yläpaino haitata kun nopeutta soralla nostaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #182 : Marraskuu 23, 2018, 22:19:53 ip »
Alkaa noissa pyörissä yläpaino haitata kun nopeutta soralla nostaa.
Ei ole suoranaista kokemusta yläpainosta mutta 750 NTX oli hankalampi viedä luistossa kuin Quota. Asfaltilla ei yläpainosta ole muuta haittaa kuin pitää kallistaa runsaammin. Sorallahan sitä ei tehdä. Tai en ainakaan itse tee. Kunhan keikun satulan kahta puolen ja eteen ja taa. Tosin nykyinen fysiikka ei sitä salli. Renkuamista.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #183 : Marraskuu 24, 2018, 02:31:59 ap »
Toki sorallakin kallistetaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Löysä

  • Viestejä: 40
Vs: V85
« Vastaus #184 : Marraskuu 24, 2018, 07:21:12 ap »
Soralle ja maastorymyämiseen on varmasti ketterämpiä pyöriä olemassa, monenlaista soranorsua on tullut ajettua. Olen kyllä joskus kiskonut 1100 Quotaakin turpeen keskeltä. Mutta jos haluaa yleispyörän jolla on kiva pyyhkäistä Splügenpassin kautta Tulppion Tiskoon kahville, V85TT on varteen otettava vaihtoehto. Myös talvella sitä saattaisi koittaa...

Löysä
V 85 TT ja California 1400 touring

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #185 : Marraskuu 24, 2018, 07:29:23 ap »
Renkaat on 17/19, jotka on enempi tasaiselle alustalle.
Miksi ei 18/21... ???
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #186 : Marraskuu 24, 2018, 14:06:32 ip »
Josko olisi tulossa sellainenkin versio myöhemmin? Kevyempänä ja isoilla pyörillä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: V85
« Vastaus #187 : Marraskuu 24, 2018, 14:44:25 ip »
Alkaa noissa pyörissä yläpaino haitata kun nopeutta soralla nostaa.
Ei ole suoranaista kokemusta yläpainosta mutta 750 NTX oli hankalampi viedä luistossa kuin Quota. Asfaltilla ei yläpainosta ole muuta haittaa kuin pitää kallistaa runsaammin. Sorallahan sitä ei tehdä. Tai en ainakaan itse tee. Kunhan keikun satulan kahta puolen ja eteen ja taa. Tosin nykyinen fysiikka ei sitä salli. Renkuamista.

Yläpainoista kallistetaan itseasiassa vähemmän, varsinkin leveärenkaisia.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: V85
« Vastaus #188 : Marraskuu 24, 2018, 15:51:37 ip »
Quota 1100 oli yllättävän helppo vietävä pikkupoluilla kun oli vaan pitävä takarengas, jolla kompensoitiin paino kunnes upottiin suohon, josta Löysäkin oli sitä vetämässä. Pyörän kapeus helpotti vientiä mutta pienehkö maavara yhdistettynä pehmeään keulaan pani vilkuilemaan useasti oljynpaineen merkkivaloa... Entäs jos tekisi V85:teen 21/18 rengastuksen? Etupää on helppo kun on tilaa mutta takapäässä tulisi halkaisijaa tuuma enemmän eli riittääkö tila varsinkin jos laittaa vielä nastat? Vaikuttaako apseihin ja luistonestoon? Ei vissiin. Alkuperäisille navoille tekeminen kustantasi vaikka Symoticilla eli Wheel Factoryssä teetettynä arviolta 700-900€. Toiset uudet vanteet lienevät jotakin 2500€. Eli jos olisi sitten sekä 19/17 ja 21/18 -vanteet niin kustannus on jotakin 3500...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #189 : Marraskuu 24, 2018, 20:38:13 ip »
Kaikella kunnialla, mutta Quota 1100 oli madallettu ja kesytetty versio Quota 1000-mallista. 1100:n on hyvä asfaltilla ja muulla kohtuullisen pitävällä pinnalla. Quota tonnilla pärjäili endurosafareillakin kunhan suonsilmät kierteli. Paljon oli hauskaa ja Super Teneret ja sellaiset tulivat perävalot edellä vastaan tiellä että metsässä vaikka mikään endurokuski ollutkaan. Käytössäni kyseinen Quota meni niin huonoon kuntoon alle 100.000 km:n että piti viedä vaihtoon. Joku sen oli sittemmin remontoinut kun olen sen nähnyt ajossa jälkeenpäin.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V85
« Vastaus #190 : Marraskuu 24, 2018, 21:44:20 ip »
Mulla on taas kauhia enskamopokuume. Oli tämä Guzzin uutuuskin hetken mielessä mutta liian mahoton mun käyttötarkoituksiin. Siis mettään/hietateille ja jäälle. KTM:n 690 enduro on ollut ykkösvaihtoehto mutta nyt löysin tämmösen pikku honda ja uutenakin hinta alle 6000€! https://www.hondabikes.fi/mallisto/adventure/crf250l-rally-2018  On se aika tehoton mutta enempi vääntöä ja hevoisia kun nykyisessä 2t kawassa. Pitää päästä kokeilemaan. Sopisihan guzzinkin mallistossa olla joku alle 500cc kevyt pikkuenska. Kaikki kun ei halua mitään möhkömatkaenduroa.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #191 : Marraskuu 24, 2018, 22:27:00 ip »
Ei siihen paljoa kuutioita tarvita kun enduroidessa hiki irtoaa. Tosin kovimmat hiet olen saanut käymättömällä pyörällä. Niinkin voi käydä kun yksin metsäpolkuja resuaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #192 : Marraskuu 24, 2018, 22:32:47 ip »
Jos tuon Hondan moottori on edes suunnilleen CRF:n sukua, niin pitäisi olla aika rapsakka soraohjus.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: V85
« Vastaus #193 : Marraskuu 24, 2018, 23:48:12 ip »
1100 Quotasta vielä. Se oli matala ja pehmeäkeulainen kuten totesin ja se tuottikin kivikossa hankaluutta. 650 NTX meni samassa kivikossa kuin se gaselli... Ihan kiva pappa-enduro.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #194 : Marraskuu 25, 2018, 14:07:16 ip »
Enskamopokuumetta en ole tähän mennessä pahemmin kärsinyt. Viimetalvena kävi kyllä mielessä jääratapyörän hankinta. Jäällä ei olisi yleensä puitakaan mihin törmätä ::). Sellainen kevyen sorttinen piikkirengaspyörä voisi tuoda talveen iloa ja ajotuntuma säilyisi. Mökilläkin voisi ajaa omaa jäärataa omilla luvilla.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.