Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127447 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 182
Vs: V85
« Vastaus #150 : Marraskuu 20, 2018, 05:49:18 ap »
Bilteman ongelma on se, että osa tavarasta on kelvotonta ja osa ihan hyvää. Tämä valitettavasti
selviää useimmiten vasta kotona maksun jälkeen. Huono-osastolta voisi mainita automaatipistepuikon,
josta selvisi vasta kotona, että se on malesialaista valumetallia. Etupään nostotelineestä näki jo
kaupassa, ettei tästä ole mihinkään.
Esim. Clas Ohlsonilla on hyvä asiakaspalauteosio, jossa on reilusti sanottu, että tämä tuote on ******.

Edit:
Kiteytän vielä. Esimerkiksi 100€ on hiukan yläkanttiin kokeilla, onko joku asuste ihan hyvä vai kelvoton.
Huononhan voi saada Stormiltakin tai vastaavasta, mutta Biltemassa riski tuntuu suuremmalta.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #151 : Marraskuu 20, 2018, 08:29:44 ap »
Tuo on kyllä totta Biliksen kanssa. Paljon olen sieltä ostanut ja paljon varmaan vielä ostan. Suht halpaa kokeilla kaikkea. Ja jos tarvii erikoistyökalun aihiota, niin tuolta sellainen on edullinen hankkia.
Paras ostos sinisestä kaupasta on rengasavain, sellainen perinteinen ristikko, ollut minulla reilut kaksikymmentä vuotta ja ei ole milläänkään. Ja sillä on muuten pyöränmuttereita avattu paljon. En tiedä onko mallia sittemmin halvennettu, kun ei ole tarvinnut uutta. Huonoa bisnestä ainakin olisi tehdä ikuinen työkalu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 182
Vs: V85
« Vastaus #152 : Marraskuu 20, 2018, 08:42:31 ap »
Ne "10 vuoden takuu" -työkalut ovat ihan hyviä ja halvemmat ovat hyviä aihioita,
jos haluaa tehdä matkamallin esimerkiksi pyöränmutteriavaimesta tai öljynpaineanturiavaimesta.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #153 : Marraskuu 20, 2018, 10:29:25 ap »
Saapassuojat pysyy pidempään vesitiiviinä kuin goretexit.

Eipä niinkään, saapassuojat hajoavat. Goretexien (Dainese) kanssa vesitiiviys moitteetonta noin 7 vuotta per saapaspari.
Emeritus-guzzisti

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: V85
« Vastaus #154 : Marraskuu 20, 2018, 23:01:53 ip »
Saapassuojia tarvitsee harvoin, menneenä kesänä kaksi kertaa, kahtena edellisenä ei kertaakaan. Kestää ne sen käytön mihin
ne on tarkoitettukin. Kaikki muu niihin liittyvä hankaluus onkin jo eri tarina.
Muutamat "vedenpitävät" ajosaappaat on ollut käytössä, vedenpitävyyttä on riittänyt parin sadepäivän ajaksi, mutta
käytössä vedenpitävyys on hävinnyt melko nopeasti. Nilkan kohdalta alkaa aina vuotaa.
Toistaiseksi olen saanut pidettyä goretex-saappaat ja -hanskat kuivina sadesuojien avulla.
En ilmeisesti ole riittävän varoissani sijoittamaan saappaisiin useita satoja euroja. Saisiko niillä euroilla vedenpitävyyttä?
Hyvin rasvatuilla nahkasaappailla, oli sitten kalvoa tai ei, ajaa tunnin ehkä kaksikin vesisateessa. Sen jälkeen alkaa varpaidenkin olo
muuttua kosteaksi ihan ulkoisista syistä.
Sohc van Helmi.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #155 : Marraskuu 20, 2018, 23:25:27 ip »
<snip>
En ilmeisesti ole riittävän varoissani sijoittamaan saappaisiin useita satoja euroja. Saisiko niillä euroilla vedenpitävyyttä?
<snip>

Mainitsemieni Dainesen goretexien hintaluokka oli ~100 € - kun ne kestivät noin 7 vuotta kustannus per vuosi ei ollut kohtuuton ja vettä pitivät hyvin.

Saapassuojien perusongelma ei oikeastaan ole niiden syytä, mutta silti: niiden jalkaan laittaminen edellyttää pysähtymistä - ja eihän näin pienen sateen takia viitsi pysähtyä - ja sitten saappaat ovatkin jo märät, vieläpä niin että kun saappaat ovat märät, mitäpä niitä suojia enää laittamaan. Pysyvät ehjinäkin. Mutta jos oikein tykkää saapassuojista niin voi ne tosiaan laittaa goretexien päällekin.
Emeritus-guzzisti

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: V85
« Vastaus #156 : Marraskuu 20, 2018, 23:46:15 ip »
Kattelin mitä saappaita on viimeiksi ollut käytössä, Dainese, Prexport ja IXS.
Prexport ja IXS ovat käytössä, tosin suutarin paikkaamina jo.
Mitkään noista eivät ole seitsemää vuotta kestäneet kuin suutarin avustuksella. Vetoketjut hajoaa ja saumat ratkeaa.
Ja vedenpitävyys häviää ensimmäisen ajokauden aikana.
Ostaisin taas uudet ajosaappaat jos vain löytyisi sopivat.
Sohc van Helmi.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 182
Vs: V85
« Vastaus #157 : Marraskuu 21, 2018, 07:59:34 ap »
Ehkä goretexsaappaiden kesto riippuu pedikyyrin tasosta.
Kaupunkilegenda kertoo, että kauppias ei hyväksynyt asiakkaan valitusta
saappaiden huonosta vedenpitävyydestä koska kauppiaan mielestä asiakkaan
liian pitkät kynnet olivat rikkoneet goretexkalvon.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: V85
« Vastaus #158 : Marraskuu 21, 2018, 09:50:15 ap »
Itse olen ajellut Sievin Jalkineen valmistamilla maihinousukengillä joissa on vain nauhakiinnitys. Ekat piti vettä kai jotain 5 vuotta. Nykyiset on olleet pidempään ja edelleen pysyy tassut kuivina. Semmoiset kölsöt ne tietenkin on ajokengiksi, mutta meillä vaihdellaan vaihdetta aina rauhalliseen tahtiin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #159 : Marraskuu 21, 2018, 09:53:37 ap »
Nauhat ajokengissä.  :o
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #160 : Marraskuu 21, 2018, 10:17:15 ap »
<snip>
Mitkään noista eivät ole seitsemää vuotta kestäneet kuin suutarin avustuksella. Vetoketjut hajoaa ja saumat ratkeaa.
Ja vedenpitävyys häviää ensimmäisen ajokauden aikana.
<snip>

Your mileage may vary - kuten sanotaan.

17 kesän ja 192529 ajokilometrin aikana mulla on ollut tasan kolmet ajosaappaat.
Aluksi Frank Thomas -nahkasaappaat ja saapassuojat, saappaat eivät pitäneet vettä, mutta suojasivat jalat peurakolarissa.
Sitten Dainesen goretexit, pitivät vettä muutaman vuoden, mutta sitten toisesta ratkesi vetoketjun sauma, suutari ompeli takaisin, mutta vedenpitävyys heikkeni, joutuivat varasaappaiksi.
Uudet Daineset kestivät melko hyvin, mutta muutaman vuoden päästä toisen pohjaan kului reikä, josta vesi pääsi sisään - roskiin. Varasaappaat käyttöön ja olivathan ne edelleen varsin käyttökelpoiset.

BTW jos goretexit eivät pidä vettä, siitä ei pidä kärsiä, takuu korvaa.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #161 : Marraskuu 21, 2018, 13:09:56 ip »
Jalkineen koko- ja kynsiasian olen hoitanut niin että kynnet lyhyinä ja ajosaappaan koko kolme numeroa isompi kun tavanomainen kengän koko. Ei purista mistään, voi käyttää tavallista ja villasukkaa päällekkäin ja ilmatilaa jää silti. Pysyy jalat lämpiminä kun verenkierto pintaverisuonissakin pelaa.

Kynnet ovat, aikoinaan, kalvaneet reiät saappaan vuorin läpi ja vesi tuli sisään isovarpaiden kohdilta. Asiasta oppii.

Toki jalkineita on useampia: Californiaa ajan perinteisellä nahkasaapastyylillä. En pidä erityisemmin amerikantyylisistä bootseista. Sporttisempaan ajoon on erikseen siihen tarkoitetut jalkineet. Ne eivät ole vesitiiviit ja miksi pitäisikään. Tuskin lähden kanttailemaan sateella. Jääneet melko vähälle käytölle viime aikoina. Ikävät kävellä tauoilla.

Kolmantena jalkineparina on hieman lenkkitossuja muistuttava mutta nilkkapituisilla varsilla olevat ajojalkineet. Ne sopivat kaikkeen ajoon mutta suojausta mitään vastaa ei juuri ole. Mutta niillä on mukava kävellä. Sopivat kyläpyöritykseen ja asiointiin. Vähälle on jäänyt niidenkin käyttö.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: V85
« Vastaus #162 : Marraskuu 21, 2018, 14:48:20 ip »
Nauhat ajokengissä.  :o

Sieviläisessä on edessä nauhat joilla sovitetaan kireys varresta sopivaksi. Vaan on Sieviläisetkin huonontuneet...  jotain kalvoa pintanahkaan ovat laittaneet.  Kalvot irtosivat isoina palasina pitkän vesisateessa ajon seurauksena.  Mutta todella miellyttävät yleiskengät kävellä ja ainakin varvas-suoja on kengässä. 
Samoin pohjat on tehty luonnossa hajoavaksi ja olen onnistunut hajoittamaan yhdet niin että loppumatka meni sisäpohjilla  ;D

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #163 : Marraskuu 21, 2018, 16:13:15 ip »
Mulle riitti kun kerran tarttui nauhat (vaikkakin vain) skootterin astinlautarakenteisiin ja nurin mentiin. En halua pyörällä kokeilla samaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: V85
« Vastaus #164 : Marraskuu 21, 2018, 16:14:46 ip »
 Olen odotellut jos tulisi ajankohtaisempaa hintatietoa, mutta kun ei näy niin viedään taas keskustelu otsikon alle ...

Sain lokakuussa Teo Lammersilta asiakaskirjeen jossa hintaa arvioitiin, jokainen voi käydä katsomassa linkin takaa mikä arviohinta silloin oli.

https://mailchi.mp/tlm/tlm-nieuwsbrief-lj85utgs7z-1383445?e=93c54d4b41

Tähän voi sitten spekuloida Suomen moottoripyöräveroa, tuontikustannuksia ja myyjän katetta sekä toimituskuluja.

Lisäksi vielä ajanvietevideo messupyöristä

https://youtu.be/EB5NYFtTv50

Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi