Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127476 kertaa)

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: V85
« Vastaus #105 : Marraskuu 15, 2018, 08:20:20 ap »
Miksi laittaa itselle pyörä joka on liian korkea, painava tai muuten hankala hallita? Ei ymmärrä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #106 : Marraskuu 15, 2018, 08:34:28 ap »
Juuri näin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #107 : Marraskuu 15, 2018, 11:13:18 ap »
Ei iso ego anna mahdollisuutta ajaa leluilla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #108 : Marraskuu 15, 2018, 11:49:18 ap »
Ei onneksi ole tuota rasitetta. Ratapyörä 125cc, auto 1000cc, pikkuinen traktori, kurapyörä 150cc jne  ;D Isäni joskus sanoi, kun olis autoa vaihdattelemassa pienempään :"No, sun ei tarvitsekaan egoa ostaa rahalla.." Vai olenko minimalisti?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 858
Vs: V85
« Vastaus #109 : Marraskuu 15, 2018, 11:59:58 ap »
Etsiskelin eilen amerikaanojen sivuilta pyörän hintaa löytämättä sitä. Mutta jollakin sivulla on luettelo tulevista Guzzin alkuperäistarvikkeista ja niitä tuleekin ihan mukavasti. Kiinnostavin oli comfort-satula, mitä tulee saataville kolmea mallia. Niistä voi valita omansa "halutun istuinkorkeuden mukaan". Mitään mittoja ei kuitenkaan esitetty, mutta kuulostaa, että nyt on Guzzilla satsattu!
Jouko

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: V85
« Vastaus #110 : Marraskuu 15, 2018, 13:53:12 ip »
Ei iso ego anna mahdollisuutta ajaa leluilla.

Sama kanta kuin motomatilla. Mopot mopoina. Niitä on neljä. Prätkiä samaten neljä. 250 cc, 1000 cc, 1100 cc ja 1400 cc.
Autoja kolme. 2,3, 2,6 ja 3,2 + litraiset.
Korvaan syntymälahjana saamani vajavaisuuden isoilla ja painavilla polttomoottoreilla.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: V85
« Vastaus #111 : Marraskuu 15, 2018, 14:05:47 ip »
Menneenä ajokautena piti nostaa pystyyn sekä 1100 Breva että Mille GT kun olivat päässet kyljelleen. Pyörät ovat edelleen kovassa iskussa mutta kuski on jo alkanut pehmentyä. Se oli siinä nippa nappa, että omat muskeli riitti, mutta riittivät vielä kuitenkin. Kauhistuttaa, että kun seniliteetti vielä hiukan etenee, niin pyörää ei saa enää omin voimin jaloilleen. Tai on alettava pitää jonkinlaista junatunkkia aina matkassa.

Jouko S

  • Viestejä: 858
Vs: V85
« Vastaus #112 : Marraskuu 15, 2018, 14:33:29 ip »
Tällä sivulla on luetteloitu V85tt tarvikkeita laukuista alkaen: http://www.advpulse.com/adv-bikes/moto-guzzi-v85-tt-specs/

Jouko

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: V85
« Vastaus #113 : Marraskuu 15, 2018, 20:39:00 ip »
Näin se nousee vaikka liikennevaloissa. Jos vaikka tulee yllättäen tarve nostaa pystyyni:
http://www.viikonloppu.com/?p=85419

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #114 : Marraskuu 15, 2018, 21:49:10 ip »
Kyllä, tekniikkalaji. Mutta tuokaan ei kauaa lämmitä, jos ei jaksa pyörää muuten hallita hitaassa vauhdissa tai paikallaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #115 : Marraskuu 15, 2018, 22:08:38 ip »
Hidasajoa kannattaa treenata keväällä aina ensimmäiseksi. Sen jälkeen sitten muut temput. Hidasajoa on alle rauhallisen kävelynopeuden ajaminen. Suoraan ja kaarrellen hallitusti. Ei vemputtelua eikä muuta epävarmaa etenemistä. Ylämäkeen on hyvä harjoitella ensin ja sitten alamäkeen jarrun kanssa. Sieltä se pyörän painopiste löytyy hiljalleen jonka ympäri sitä käännellään. Älkää kuitenkaan kytkintä polttako. Kierroksia ei kauheasti tarvita.

Vaikka ei ilma lämmin olisikaan niin kyllä harjoitellessa hiki tulee vaikka ei voimaa paljoa tarvitakaan. Näin olen pärjäillyt kaatamatta pyörää vuosikymmenet. Kolareita muiden kanssa ei lasketa. Yksi humalaisen päälleajo ja yksi hirvikolari.
Vaihdan kevyempään kalustoon heti kun huomaan että Cali 1400 lakkaa pysymästä näpeissä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #116 : Marraskuu 15, 2018, 22:37:53 ip »
Itsekään en ole isolohkoa kaatanut kahdeksan kauden aikana. Ei kyllä ole aikeissakaan. Jos pyörä on kunnossa (ohjauslaakerit, jarrut, kytkin jne), niin hidasajon pitäisi olla helppo omaksua. Olen kyllä tavannut kuljettajia, joille kyseinen laji on ollut uutta, vaikka ajokausia on vyöllä reilustikin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #117 : Marraskuu 15, 2018, 23:06:15 ip »
Näin se nousee vaikka liikennevaloissa. Jos vaikka tulee yllättäen tarve nostaa pystyyni:
http://www.viikonloppu.com/?p=85419

Periaatteessa näin - ja olen itsekin sitä kokeillut.
Mutta pari kesää sitten kaverin PanEuropean kaatui tien viereen pehmeälle hiekalle vinoon niin että edes kahdestaan ei saatu sitä pystyyn, kolmas heppu tarvittiin.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #118 : Marraskuu 16, 2018, 15:07:50 ip »
Taitaa Pannari olla aika yläpainoinen?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: V85
« Vastaus #119 : Marraskuu 16, 2018, 16:24:07 ip »
Jos MilleGT meni oikealle kyljelleen, niin multa on saatavana orig. oikeanpuolen kaatumarauta. Vasen meni naarmuille pari vuotta sitten.
Vielä yksi GT, kiitos.