Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127446 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #90 : Marraskuu 13, 2018, 20:24:35 ip »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #91 : Marraskuu 13, 2018, 20:35:41 ip »
Jammu on myös 20 kiloa kevyempi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #92 : Marraskuu 13, 2018, 20:41:21 ip »
BMW:n vastine. Hepoja ja painoa enemmän. Hinta vielä auki.
https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/7547/Uusi-BMW-F-850-GS-Adventure-karumpaa-seikkailuhenke%C3%A4-keskiluokkaan-BMW.htm?ref=newest

Pyörä on ainakin paperilla painavan tuntuinen, tankattuna 244 kg.


BMW R 1200 GS Adventure Omapaino, ajovalmiina, täyteen tankattuna 260 kg

Siis painoeroa 16 kiloa ??? Nyt en ymmärrä...
Tämäkin vielä! ! !

Kaijus

  • Viestejä: 799
Vs: V85
« Vastaus #93 : Marraskuu 13, 2018, 23:08:05 ip »
Jammu on myös 20 kiloa kevyempi.

Jep ja pikkasen vähemmän tehoa ja vääntöä sekä 50 mm enemmän istuinkorkeutta kuin Guzzissa ynnä 16 litran tankki.
Toisaalta enempi joustovaroja molemmissa päissä. Parasta tietenkin on ketjuveto. Guzzissahan on vain kardaani ;D ;D

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V85
« Vastaus #94 : Marraskuu 14, 2018, 17:23:27 ip »
V85 vaikuttaa ihan kilpailukykyiseltä paperilla ja ulkonäkö ei ole pahimmasta päästä, adventureksi.
Mielenkiinnolla odotellaan ajokokemuksia ja hintaa.
Liian painava V85:kin on oikeasti metsäpoluille, mutta minkälainen kompromissi pikitie/ soralla sitten käytännössä on, alapään käytännön vääntö jne.
Mielenkiintoista että uutta Guzzilta ja kone/ runko poikinee jatkossa joitain muitakin malleja.

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: V85
« Vastaus #95 : Marraskuu 14, 2018, 19:36:39 ip »

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: V85
« Vastaus #96 : Marraskuu 14, 2018, 20:33:53 ip »

Toivottavasti tulee useita istuinkorkeuksia kuten Bemarilla. Rajaa muuten kaikki persjalkaiset pois.  Ehkäs paras malli pitkään aikaan.
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #97 : Marraskuu 14, 2018, 20:38:31 ip »
Toivottavasti tulee useita istuinkorkeuksia kuten Bemarilla. Rajaa muuten kaikki persjalkaiset pois.  Ehkäs paras malli pitkään aikaan. Mr

Itse olen ollut koko ikäni persjalkainen mutta en ole kokenut sitä ongelmaksi vaikka en ole yltänyt pyörän satulassa istuen maahan asti. Tonninen Quota oli hyvä korkeakoulu siinä lajissa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #98 : Marraskuu 14, 2018, 20:56:34 ip »
Pitäisköhän lähteä hieromaan kauppaa. https://www.blocket.se/kronoberg/Moto_Guzzi_V85_TT_SNART_HAR_81589144.htm?ca=21&w=3 ???

Tarkoittaakos tuo nyt sitä, että arviolta tuo hinta on tuon 119000sk?
Ei vielä siis varmaa tietoa, mutta ennakkoon ostamalla saisi tuohon 11600€?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #99 : Marraskuu 14, 2018, 21:01:32 ip »
Smoton sivulla on taulukko. Jos Ruotsin rahan ensin muuttaa euroiksi ja katsoo taulukosta veron niin osuu aika lähelle, otaksun. https://www.smoto.fi/?p=6485

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: V85
« Vastaus #100 : Marraskuu 14, 2018, 21:03:50 ip »
Toivottavasti tulee useita istuinkorkeuksia kuten Bemarilla. Rajaa muuten kaikki persjalkaiset pois.  Ehkäs paras malli pitkään aikaan. Mr

Itse olen ollut koko ikäni persjalkainen mutta en ole kokenut sitä ongelmaksi vaikka en ole yltänyt pyörän satulassa istuen maahan asti. Tonninen Quota oli hyvä korkeakoulu siinä lajissa.
Youtubessa oli video jossa pieni nainen Multistaran kanssa ... oli kyllä notkea, mutta hirvittävän näköistä.

Pistin  2013 SPIII:n ylämäen käännösessä nurin saksassa ja V...ttaa vieläkin.  Elopainosta saattaa olla etua... tälläinen 70 kiloinen ei kaatuvaa pyörää saa pysymään pystyssä jos alkuvauhdin saa, vaikka peräsuoli olisi tuuman ulkona :D  Minusta ei balleriinaa saa ja yksi kriteeri pyörän ostoon että kantapäät ylettyy maahan. Monesti olen nähnyt henkien taistoja kun yläpainoisella korkealla pyörällä yritetään lonksuvin lonkin päästä satulasta :D.  
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #101 : Marraskuu 14, 2018, 21:05:50 ip »
Ruotsista uuden ostamalla saanee kantaa veroa vielä Suomeen ihan sen minkä täälläkin ostetusta. Eli sinne ainakin 15-16t€:n kulmille se tipahtaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #102 : Marraskuu 14, 2018, 21:11:21 ip »
Pyörän korkeus pitää olla sellainen, että tuntee olonsa varmaksi sen kanssa. Silloin se on turvallisinta itselle ja muille. Siinä on huono jonkun juuri ja juuri laitteensa kanssa joskus selvinneen sepostaa, miten siihen oppii. Ei se kaikille niin mene.
Itsellä on sen verran pituutta ja massaa, etten ole itselleni liian kookasta sen puoleen löytänyt. Turhan painavia noin niin kuin järjen kannalta on kyllä lähes joka valmistajalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #103 : Marraskuu 14, 2018, 21:34:52 ip »
Nyt on käytössäni on keskikokoinen semi-custompyörä. Cali 1400. On ihan siinä kintaalla että saan sivutuelta ylös kun selkävaivan vuoksi ei oikein käy pakaroiden ja reisien bodaus. Mutta tarkalla hallinnalla ja silmällä katsoen olen pärjäillyt. Pysäköinti aina keula lievään ylämäkeen tai tasamaalle. Pyörän hidasajo pitää hallita sen verran että ei nopeuden puutteessa keikahda.
Sivutuki pitää ehdottomasti saada alas ennen kuin pyörän päältä voi nousta pois. Myös kyytiläinen. joka paraillaan dieetillä. Sitä on liikkeellä. Kunhan nyt välit pysyvät niin sitten kesällä on kevyempi ajella. Toivoakseni.

Varoiksi on trike jos menee huonommaksi. Vain kaksi kertaa, toistaiseksi, on käynyt että on tarvinnut pyytää apua kun ei pääse pyörän päältä pois. Hivuttamalla hiljaa. Mutta ajaminen sujuu varsin hyvin ja aika pitkiä matkoja olen pöräytellyt. Tosin menneenä kesänä en koska säät olivat sellaiset että ei ollut ajofiiliksiä. Terassilla ja mökillä oli kivempaa.

Tulevaa kesää odotan kuin kuka tahansa motoristi. Sitä odotellessa huoltohommia ja lisävarusteiden asentelua. Ehkä pientä virittelyäkin.

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: V85
« Vastaus #104 : Marraskuu 15, 2018, 07:41:39 ap »
Toivottavasti tulee matalampiakin satulavaihtoehtoja ---- jopa seiskalla alkavia istuinkorkeuksia. Tällaiselle persjalkaiselle kaksi päällä ja laukut täynnä tavaraa laite on epävakaa käsiteltävä vaikkapa liikennevaloissa. Nolo opetus oli, kun Cali 1400:lla pysähdyin valoihin ja jalat eivät yltäneet katuun. Pysähdyin nimittäin ajoradan keskelle. Talven aikana autojen nastarenkaat olivat uurtaneet lähtökiihdytyksissä syvät urat molemmille puolille. Nurin siinä mentiin. Nyt ajan ja pysähdyn valoihin aina ajouran pohjalle.