Kirjoittaja Aihe: Koneen rakentelua  (Luettu 30454 kertaa)

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #45 : Syyskuu 22, 2018, 20:54:20 ip »
Ja vielä kuva vaihteiston kera!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #46 : Syyskuu 22, 2018, 21:25:45 ip »
Sievän näköinen patti kokoontumassa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2018, 13:34:09 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #47 : Syyskuu 23, 2018, 11:55:36 ap »
Asiallinen pintakäsittely kestää varsin pitkään. Joutuu kyllä pitämään ahkerasti puhtaana ettei synny mustumia.
Varmaan olet huomannutkin että vaihteiston kuori on aiva eri tyyppistä valualumiinia kuin moottorin lohko.
Moottori on tehty paljon pehmeämmästä valusta.

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #48 : Marraskuu 20, 2018, 19:05:04 ip »
Tänään sain kampiakselin tasapainotuksesta.
lähtötilanne oli tämä:
WT (g)      Residual value       Angle
39.21               1                   24
52.50               2                   27

Painotuksen jälkeen puolen gramman luokkaa. Sama RAM-vauhtipyöräpaketin kera.
Sitten muistelemaan että mihinkähän sitä viimeeksi jäi :D

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #49 : Helmikuu 20, 2019, 18:39:22 ip »
Sylintereiden lyhennystä sorvissa. Toisesta sylinteristä lähti 0,7mm ja toisesta 0,3mm. Syystä että olivat erimittaiset lähtöjäänkin.
Squishiksi laitoin 1.0mm. Itse asiassa olisin halunnut pienemmän, mutta puristukset olisivat nousseet liikaa, nytkin 10,8:1.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #50 : Helmikuu 20, 2019, 23:01:58 ip »
Projekti etenee - hienoa!
Tuolta: https://rocket-garage.blogspot.com/2017/09/guzzi-power-parabolica-by-brambilla.html tarvittaessa vinkkejä kansiin, venttiilikoneistoon, öljynkiertoon, runkoon... ;)

T,
Jukka

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #51 : Helmikuu 21, 2019, 17:39:01 ip »
Hieno projekti, kiitos linkistä! Ihan noin extreme-rakentelua en ala tekemään, ehkä valmistuukin joskus ;D

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #52 : Helmikuu 21, 2019, 18:13:00 ip »
Lainaus
Sylintereiden lyhennystä sorvissa. Toisesta sylinteristä lähti 0,7mm ja toisesta 0,3mm. Syystä että olivat erimittaiset lähtöjäänkin.Sylintereiden lyhennystä sorvissa. Toisesta sylinteristä lähti 0,7mm ja toisesta 0,3mm. Squishiksi laitoin 1.0mm...

Lainaus
Samalla tsekkasin squishin ja sehän oli noin 0.2mm :o Teetin siis laserilla shimmit sylinterien alle, 0.9-1mm väliin koitan squishin saada.

Saitko lopulta kohilleen sorvaamalla vai aiemmin mainitsemillasi välipaloilla?

T,
Jukka

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #53 : Helmikuu 22, 2019, 09:25:09 ap »
Mua kiinnostais semmonen perusasia että miten tuo sylinteri on kiinni sorvissa ylläolevassa kuvassa?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #54 : Helmikuu 22, 2019, 10:53:07 ap »
olisko ihan sisäpuoleiset leuat ja tuolla alumiiniplugilla tuki, jota painetaan pylkällä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #55 : Helmikuu 23, 2019, 14:56:18 ip »
Mua kiinnostais semmonen perusasia että miten tuo sylinteri on kiinni sorvissa ylläolevassa kuvassa?
Aivan kuten Tunturi sanoi, sisäpuoliset leuat ja päästä tuki. Tein toki holkin väliin ettei leuoilla oteta suoraan kiinni sylinteristä.

[/quote]
Saitko lopulta kohilleen sorvaamalla vai aiemmin mainitsemillasi välipaloilla?
T,
Jukka
Kyllä niihin shimmit tarvitsi väliin, ilman oli tosiaan squishi aika vähissä. Sitten alapäästä pois sopiva määrä.

Seuraavaksi täytyy kellottaa nokka kohdilleen, täytyy ensin rakentaa kellon magneettijalalle sopiva tuki.
Keinuvivut on HMB-Guzzilla laitossa, pari kuukautta jo olleet siellä eikä tietoa milloin olis valmista. Paikallinen koneistamo nosti kädet pystyyn (uudet holkit sekä venttiiliä vasten oleva pinta siistiksi)

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #56 : Helmikuu 24, 2019, 10:41:51 ap »
..täytyy ensin rakentaa kellon magneettijalalle sopiva tuki...

Lattarauta pakokäyrän pinnapulttien alle?

-KG-

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #57 : Helmikuu 24, 2019, 17:55:16 ip »
Venttiilikopan ylempiä ruuveja ajattelin käyttää tähän, mutta tuumailu on vielä kesken..tai siis aloittamatta  ;D

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #58 : Helmikuu 24, 2019, 18:29:25 ip »
Kuva kvlm:n systeemistä:



T,
Jukka

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #59 : Helmikuu 25, 2019, 21:39:17 ip »
Tuo on hyvä konsti kun kone on kasassa, mutta liian monimutkaista, kun se on levällään muutenkin  :D
Kuvan mukaisesti oon aina nämä tehnyt. Kun kiertää männän stoppariin molemmista suunnista, saa YKK:n siitä kätevästi. Ja välykset pois vaikuttamasta.