Kirjoittaja Aihe: Huvittava piirre  (Luettu 8740 kertaa)

motomatti

Vs: Huvittava piirre
« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2017, 22:44:19 ip »
Olen huomannut että puhelinta ei nykyään juurikaan käytetä vaan aivan muita toimintoja joita sattuu olemaan samoissa raameissa.

TunturiTT

« Vastaus #16 : Lokakuu 26, 2017, 08:03:08 ap »
Niin, miksi hankkia työkalu, jos ei sitä käytä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #17 : Lokakuu 26, 2017, 10:56:04 ap »
Niin, miksi hankkia työkalu, jos ei sitä käytä.
Joskus 90-luvulla maksoin suuriakin summia puhelimesta mutta sittemmin en.
Useita puhelimia olen saanut ihan lahjoituksena. Nykyisenkin. Tosin kuluja sekin aiheuttaa kun sillä siirtää dataa.
Vanhoja toimivia puhelimia on ihmisillä lipastonlaatikot väärällään. En tarvitse ihan viimeistä mallia.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #18 : Lokakuu 26, 2017, 10:57:57 ap »
Päivittäin saa lukea kuinka yksityistietoja on vuotanut pitkin ja poikin. Kuulemma FB:stakin niitä kalastellaan.
No, kukas käskee ihan itse kirjoitella tietojaan kengännumeroa myöten nettiin? Minun FB-profiilissa on oikea nimi ja väärä syntymäaika. Eikä mitään muuta tietoa.
Ns. kaveripyyntöjä tai yleensäkään mitään en ota vastaan tai klikkaa mitään linkkejä. Mun kaverit - jos niitä nyt yleensäkään on - kyllä soittelevat yms.
Onhan jopa ohjelmia - myös kännyyn - joilla voi "hallinnoida" omia salasanojaan. Ts. levittää ne kaikkien tietoon.
Eräskin nuori nainen piti FB:ssä itsestäään kaikki tiedot, työantajaa ja tehtävää myöten; "Kuka niitä sieltä etsii?" oli vastaus ihmettelyyni. No kukas niitä...

Ja noista salasanoista... Olen jo vuosia käyttänyt esim. tunnetun laulun sanaa tms. ja lisännyt siihen numeroita. Toinen hyvä on karttasana, ja lisätä siihen jotain: On siinä etsimistä hakkerille, jos vaikka 19Skaddan91 -tunnusta käyttää.
Olen minä senkin nähnyt, kun luottokorttiasiakas maksaa katsoen PIN-koodin lompakossa olevalta LAMINOIDULTA lappuselta...

No, onhan se tietenkin harmillista jos vaikka MM:n ansiokas blogi turmellaan tms. brutaalia tehdään.

motomatti

« Vastaus #19 : Lokakuu 26, 2017, 12:07:26 ip »
Luulin että on dementia iskenyt kun en erään energiayhtiön luottokortilla saanut mittarista dieseliä autoon. Olin varma että näppäilin koodin oikein mutta laite vain herjasi. En siis sillä kortilla saanut polttoainetta. Kotona vielä katsoin että koodi jota käytin oli oikea.
Asia korjaantui viime viikolla kun rouva kiikutti minulle uutta luottokorttia ja sanoi että "sorppa mutta tää kortti tuli jo pari kuukautta sitten mutta jäi tuonne hyllyn kulmalle kun luulin kirjeessä olevan öljy-yhtiön laskun".

Jos olisin tiennyt että uusi kortti oli tullut ja vanha automaattisesti suljettu olisin säästänyt itseni muistisairauden pelosta. Automaatti kun ilmoitti että "tunnusluku ei kelpaa". Lisäksi rahaa kului polttoaineeseen enemmän kun joutui ostamaan ilman alennuksia. Uuden luottokortin tunnusluku on kuitenkin sama kuin entisenkin. Toimii.

Lainaus
No, onhan se tietenkin harmillista jos vaikka MM:n ansiokas blogi turmellaan tms. brutaalia tehdään.
Toistaiseksi ei hankaluutta ole ollut. Ainoastaan muutamia ilkeitä kommentteja olen joutunut poistamaan. Saan myös sähköpostia liittyen blogiini. Yleensä jatkokysymyksiä jostain aiheesta mutta tulee toisinaan myös ankaraa arvostelua. Tyypillistä on että moititaan blogin ulkonäköä, liian isoa tekstiä, kuvien sijoittelua jopa sitä että kuvat ovat tiedostomäärältään liian suuria eli eivät avaudu kovin nopeaan tai lainkaan. On toivottu että kirjoittaisin enemmän myös japanilaisista moottoripyöristä?
Olen pyrkinyt olemaan kommentoimatta negatiivisia palautteita. Teen blogia lähinnä itselleni mutta omahyväisesti oletan että siitä saattaa olla hyötyä sen lukijoillekin kaikkine puutteineenkin.

Erään asian olen huomannut: blogisivun oikean reunan sisällysluetteloa ei tavan kansa osaa käyttää. Sivuilla on myös hakutoiminto ettei tarvitse selata kaikkea läpi. Keskimääräinen käynti blogissani kestää noin 2 minuuttia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2017, 17:35:18 ip kirjoittanut motomatti »

Pulmu

« Vastaus #20 : Lokakuu 26, 2017, 12:48:12 ip »
L Saan myös sähköpostia liittyen blogiini. Yleensä jatkokysymyksiä jostain aiheesta mutta tulee toisinaan myös ankaraa arvostelua. Tyypillistä on että moititaan blogin ulkonäköä, liian isoa tekstiä, kuvien sijoittelua jopa sitä että kuvat ovat tiedostomäärältään liian suuria eli eivät avaudu kovin nopeaan tai lainkaan.
Taisin itsekin jossain yhteydessä ehdottaa blogiisi hieman pienempää kirjainkokoa, ihan luettavuuden vuoksi kun kovin isolla fontilla vetelet. Toki koko sivun kokoa voin zoomata pienemmäksi mutta hölmöltä tuntuu kun näytön molemmat sivut on sitten tyhjää täynnä.
Tuskin monikaan näitä ehdotuksia ilkeyttään sulle laittaa vaan käyttömukavuutta toivotaan kun muuten asiasivut on.

Yst. terv. Ahti
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

TunturiTT

« Vastaus #21 : Lokakuu 26, 2017, 12:49:45 ip »
Päivittäin saa lukea kuinka yksityistietoja on vuotanut pitkin ja poikin. Kuulemma FB:stakin niitä kalastellaan.
No, kukas käskee ihan itse kirjoitella tietojaan kengännumeroa myöten nettiin? Minun FB-profiilissa on oikea nimi ja väärä syntymäaika. Eikä mitään muuta tietoa.

Joillekin tuokaan ei ole ihan selvää, vaan pitää olla tällaisia opasteita.

http://www.terve.fi/elamanhallinta/40837-ala-kerro-kaikkea-facebookissa-10-tarkeaa-saantoa

motomatti

« Vastaus #22 : Lokakuu 26, 2017, 13:03:51 ip »
L Saan myös sähköpostia liittyen blogiini. Yleensä jatkokysymyksiä jostain aiheesta mutta tulee toisinaan myös ankaraa arvostelua. Tyypillistä on että moititaan blogin ulkonäköä, liian isoa tekstiä, kuvien sijoittelua jopa sitä että kuvat ovat tiedostomäärältään liian suuria eli eivät avaudu kovin nopeaan tai lainkaan.
Taisin itsekin jossain yhteydessä ehdottaa blogiisi hieman pienempää kirjainkokoa, ihan luettavuuden vuoksi kun kovin isolla fontilla vetelet. Toki koko sivun kokoa voin zoomata pienemmäksi mutta hölmöltä tuntuu kun näytön molemmat sivut on sitten tyhjää täynnä.
Tuskin monikaan näitä ehdotuksia ilkeyttään sulle laittaa vaan käyttömukavuutta toivotaan kun muuten asiasivut on.
 Yst. terv. Ahti
Kuten olen jo aiemmin kertonut niin teen blogia ensisijassa itseäni varten ja pidän isosta ja konstailemattomasta fontista.
Joillekin ilmeisesti on tekstin määrä ollut ongelmana. Asian olen huomannut muuallakin: ei jakseta lukea pitkiä leipätekstijaksoja. Siellä useinkin asian sisältö piilee. Kuvat ovat tueksi. On toivottu myös liikkuvaa kuvaa siitä miten jokin asia tehdään. Mutta niitä on jo Youtube väärällään eikä niitä jaksa seurata kun kestävät joskus yli viisikin minuuttia.

Pulmu

« Vastaus #23 : Lokakuu 26, 2017, 13:27:29 ip »
Kuten olen jo aiemmin kertonut niin teen blogia ensisijassa itseäni varten ja pidän isosta ja konstailemattomasta fontista
En itsekään tykkää tihrustaa pientä tekstiä mutta ilman zoomia nuo sun blogifontit on mun 13" läppärissä yli senttimetrin korkuisia..
Myös ne siinä oikealla olevat tunnisteet näkyvät oudosti useammalla rivillä. Nappasin näytöstä kuvan, tältä sun blogi mun läppärillä näyttää jo siis hieman pienemmäksi zoomattuna:

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

motomatti

« Vastaus #24 : Lokakuu 26, 2017, 15:42:53 ip »
Kokolailla juuri niin kuin pitääkin paitsi teksti on normaalia pienemmällä. Itsellä on leveämpi näyttö joten kaikelle on tilaa. Tiedä sitten miten sivuni skaalautuvat eri laitteissa ja järjestelmissä.
Tämä Gruppon palsta johon juuri kirjoitan on yleensä minulla 150 - 170% asetuksella ja pidän siitä sellaisenaan kun se täyttää koko näytön. Käytän lisäksi lukulaseja. Näössä sinänsä ei ole havaittu vikaa enkä tarvitse laseja esimerkiksi ajaessa.

TunturiTT

« Vastaus #25 : Lokakuu 26, 2017, 16:01:30 ip »
Yleensä kaikki sivut skaalautuva yllättävän nätisti. Jotkin foorumit vään kuseskelevat, kun on foorumisoftat optimoitu isolle ikkunalle.