Olen samanlaisella Matti-laturilla tullut toimeen viimeiset 25 vuotta. Tosin tavallisten lyijyakkujen kanssa. Ladattu on autojen, traktoreiden ja moottoripyörien akkuja, mutta moottoripyörän akut käyttäen sen verran etuvastusta, ettei virrat ole nousseet yli 1,5 ampeerin, eikä laturia ole käytetty kuin sen verran että on koneet saatu tulille. Ei siis jätetty yökaudeksi yksinään kiehuttamaan akkua.
Kovilla keleillä olen traktorin ruuvannut käyntiin hitsauskoneella monet kerrat. Jos traktorin oma akku on täysin tyhjä, niin temppu ei onnistu, mutta jos virtaa on sen verran, että se joten kuten vie puristuksen yli, niin hitsauskoneella riittää noin 100 ampeerin buustaus, niin startti pyörii kuin kahvimylly.
Niin, ei ole vielä hajonnut mitään, mutta kukapa sen tietää vaikka vielä joskus jotain menisi rikki.