Ö-pohjan madalluksen kanssa näyttäisi nyt sitä että että joustomatka ja maavara olisivat tasapainossa.
Muistan ajaneeni keula pystyssä vakiokuntoisella Quotallani eikä öljynpainevalo syttynyt kuten taas syttyi kun Centaurolla vain kiihdytti kun öljy oli kylmää. (20W50 mineraali) Molemmissa oli öljypohjan korotus mutta aivan erilainen ja ohuempi kuin on kuvissasi. Tavallista perusmallia kuten on mm Californioissa. Tässä jutussa kuva siitä:
http://www.motomatti.fi/2015/07/california-adamant-moottorioljynvaihto.htmlOta mallia tuon aiemman jäähdytys-korotuspalan sisäisistä muodoista ja tee korotuspala 3 mm alumiinilevystä samoilla muodoilla. Eiköhän sinne suora levy sovi. Ei varmaankaan ole myöskään haitaksi. Paitsi että tarvitsee kaksi tiivistettä edelleen.
Jos epäilyttää että öljynpaine katoaa kun kiihdytetään äkisti tai ajetaan keula korkealla, esim jyrkkään ylämäkeen, niin öljynpaineen merkkivalo kyllä kavaltaa tosi nopeasti voiteluhäiriön olemassaolon. En ole havainnut lyhyistä voiteluhäiriöistä olleen haittaa moottorin toiminnalle.
Ihan varmaa on että Quota ei ryhdy käymään liian kuumana. Parempi olisi että moottorinlämpö olisi korkeampi, keskimäärin 100 astetta. Öljy toimii silloin hyvin eikä öljylimaa muodostu. Jos epäilyttää niin moottoriöljyn lämpömittarin voi hankkia öljynpainemittarin ohella.
Ps: mulla pohjapanssari oli kiinni alarunkoputkissa.