Moro Janne,
Sille kytkinakselin erikoismutterille ei löydy minun tietääkseni mistään virallista momenttia. Itse kun kolmessa Guzzissa aikanaan sen kanssa peuhasin niin vedin sen kylmästi niin tiukkaan kuin omatekoisella avaimellani sain. Tämä tarkoitti momenttiavaimella mitattuna jotain 10-12 kgm. Siinähän on se lukitusprikka jonka korvat taitetaan mutterin hahloihin. Eli ei se sieltä helpolla karkaa.
Siellä kytkimen käyttöakselilla kun on sitten ne kartiomaiset tiivisteet, niin ne voi muuten sitten asentaa monella eri tapaa (kartiot samaan suuntaan eteen- tai taaksepäin, kartiot vastakkain siten että kapeat päät ovat vastakkain tai leveät päät ovat vastakkain). Tähän oli joku sääntö/suositus olemassa kun miettii sitä että öljy pyrkii karkaamaan vaihteisto kohti kytkintä. Nyt en vaan varmuudella muista miten se oli.
Hämärästi muistelen että yksi vaihtoehto oli asettaa kapeat päät vastakkain, toinen se että molemmissa oli kapeat päät kohti kytkintä ? Kannattaa tarkistaa jostain.
- JuhaV