Kiitos vastauksista,tutkimukset jatkuu.
Vuosimalli on -94 eli kaasari peli.
Anturin jo katsoin ja se oli puhdas,ei metalli murua.
"Ruiskupeleissä" on kaikki toiminnot laitettu samaan askiin eikä mitään erillistä sytytystä ole. Mutta se ei ole aiheena nyt.
Yksi kohde on siis todettu. Se ei kuitenkaan kerro etteikö siinä voisi olla vikaa. Johdin poikki, esimerkiksi. Siihen voi etsiä korjaamokirjasta mittausohjeet. Joka tapauksessa sen pitää johtaa sähköä mitattaessa yleismittarin vastusmittauksessa.
Releet ovat mielenkiintoisempi kohde. Joskus ovat relejalatkin, niiden liittimet ja niihin liittyvät johtimet hapettuneet ja sähkönjohtavuus voi olla vaihtelevaa. Jos relekannoissa on likaa niin elektroniikanpuhdistussuihkeella ja paineilmalla puhtaaksi ja kuivaksi. Sitten liittimiin suojavaha.
Releet ovat halpoja eli alkuperäisiä ei tarvitse sääliä. Katso että tulee oikeat reletyypit oikeisiin paikkoihin. Releet ovat päältäpäin identtisiä. Napamäärä voi vaihdella. Sisäinen kytkentä on yleensä painettu jollekin releen sivulle. Jos relejalassa on viisi liitintä on myös releessä oltava ja lisäksi oikea tyyppi. Väärän reletyypin aiheuttamia vikoja on joskus etsitty hartaasti.
Kytkentätavan (avaava, sulkeva, vaihtava) lisäksi releessä voi olla vastus tai diodi tekemässä omia tehtäviään. Tämä siis noin yleistietona. Kytkentäkaaviosta selviää millainen kytkentä on kulloinkin kyseessä.