Hoplaa!
Tänään ehdin taas paneutua Guzziin. Päätin säätää/tarkistaa sytytyksen.
Tiesin jo etukäteen, että vasemman puolen sytytys on myöhäisellä.
Yritin säätää nimittäin jo kesäkuussa, mutta alemmissa kärjissä ei riittänyt säätövara??
Myöhemmin selvisi että täytyy viilata pohjalevyä.
Epäilin myös ajoitusmerkkien paikkoja, koska ne näyttävät hyvin kotikutoisilta.
"Naarmuja" lähinnä. D/S merkit kyllä näyttivät ihan virallisilta.
Päädyin noita kuitenkin käyttämään kun muutakaan ei ollut ja "järkevästi" ne olivat ennen D/S merkkejä (kaksi viivaa).
(voiko noiden paikan tarkistaa jotenkin, esim hammasluku D merkistä?)
Viilailujen ja säätöjen jälkeen sain laitteen kasaan ja se lähti käyntiinkin vielä.
Pieni lenkki paljasti, että vika ei ollut poistunut.
Tiirailin siinä koeajon jälkeen strobo-lampulla merkkejä (olivat aika hyvin paikallaan) ja huomasin, että vasemman pytyn sytytys pätkiin aina silloin tällöin(lamppu ei syty) tyhjäkäynnillä. Käyntiäänestä tätä ei erityisen selvästi huomannut.
Elikkä vasemman pytyn kimppuun. Tulpanhattujen vaihto ristiin, johdon vaihto uuteen, puolien vaihto ristiin. Eivät auttaneet.
Sitten tulikin mieleen saman tyyppinen vika aiemmin , kun konkan johto oli jäänyt vj-kannen väliin, rikkonut vaipan ja meno oli nykivää.
Ei tullut heti mieleen, kun konkan olin aika äskettäin vaihtanut.
Otin tuon vaihdetun konkan lokerosta, tein siihen jatkon ja vaihdoin tilalle.
Pyörä käyntiin ja strobolla tiiraamaan eikä katkoksia enää näkynyt. Koeajolle ja a'vot pyörä toimii taas.
Kävin vielä heittämässä pitemmän lenkin ja pyörä kulki oikein mallikkaasti (sen mitä minä nyt tiedän

Tulipa samalla säädettyä kaasarit ja sytytys.
Askarruttamaan jäi se, että mikä tuhosi konkan noin pian ja tapahtuuko se kohta uudestaan?
Kiitokset kaikille avusta. Sain monta hyvää vinkkiä ja muutama epäkohta tuli korjattua vianetsinnän lomassa.
Vesa