Kyllähän se tietysti ymmärtää, että kaikkia tavaroita ei voi olla varastossa. Kierto voi olla olematon ja raha on kiinni varastossa.
Jos avaat kioskin, niin ensin pitää olla omaa rahaa, jolla haetaan tupakit yms. tukusta jotta on mitä myydä. Ei taida yksikään asiakas tulla uudestaan "...nyt ei oo tupakkia, mutta tilaa, niin saat ylihuomenna." 
Varaosakauppa on siinä mielessä näppärää, että on jo tarve ja rahat sekä ostopäätös, ts. "myyntiä" ei tarvita. Hankinta tehdään paikasta, josta tavaran saa vaivattomimmin tai sitten ns. kaverilta. Asiakas harvoin tulee uudestaan pettymään - yleensä yksi kerta riittää. Eikä yhdelläkään kauppiaalla pitäisi enää olla varaa pettyneisiin asiakkaisiin; Ulkomaiset verkkokaupat toimivat niin hienosti ja nopeasti. Hepco&Beckeriltä tuli joskus laukun varaosa viikossa suoraan minulle työmaalle ja maksoi alle puolet suomalaisen kauppiaan hinnasta. Olisin toki ostanut sen täältä, mutta tuntui niin nihkeältä asialta...
Kauan sitten työmaalla kävimme jatkuvaa "taistelua" varastoarvoista. Lopulta hra Ekonomi suostui. No, sitten tulikin asiakas ovelle kyselemään laitetta. Näyttelyhuoneessa tutustuimme asiaan perusteellisesti. Lopulta asiakas kysyi: "Mites näitä sitten saa?" Kerroin kantavani tavarat varastosta autoonsa. "Kipaise maksamassa tuolla kassaosastolla!" 
Kannoin ~18´000mk autopilotin Mersun peräkompulaan. Olisi ihan varmasti jäänyt myymättä, jos olisi pitänyt tilata Norjasta ~4 viikon toim.ajalla. 
Mutta, kuten olen todennut, en mp-kaupasta ymmärrä mitään...