Kirjoittaja Aihe: R.M Heino  (Luettu 42832 kertaa)

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
R.M Heino
« : Heinäkuu 14, 2017, 20:03:59 ip »
Pikkasen ihmetyttää Heinon palvelun nopeus. 30.6  Tampereen Heinolla tiskillä kyselemässä Calin nopeusmittarin vaijeria. Heillä ei ollut mutta koneelta myyjä näki Espoon toimipisteellä olevan .Sovittiin että hän laittaa viestiä Espooseen ja tilaus minulle Turkuun.Ei ole kuulunut mitään. Onko tämä hitaus alalla normaali käytäntö ?
 Dinseltä olen jokusen kerran tilannut osia ja palvelu pelaa.Paketti kotiovelle Saksasta alle viikossa.
 Kyllä tulee Piikkiön aikoja ikävä.Onneksi Nurmi on edelleen käytettävissä.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: R.M Heino
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2017, 22:43:28 ip »
Pitänevät varaston arvon pienenä. Asiakkaan odotusaika ei maksa kauppiaalle näennäisesti mitään vaikka taustalla asiakas hankkiikin tavaran muualta eikä siksi nosta varaosahankinnoissa maahantuojan liikevaihtoa. Miten tämän selittäisi ymmärrettävästi Heinolle. Bemaripuolella valitellaan samaa asiaa. Kestää, kestää, kestää.....

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: R.M Heino
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2017, 23:10:13 ip »
Vähän alkaa harmittamaan kun parin viikon päästä alkaa kesäloma ja olisi mukava kun nopeusmittari toimisi. No, onneksi hankin sigman ..tietää millä vauhdilla mennään.
 Heinon palvelu ei kyllä mitenkään aktivoi hakemaan sinne suuntaan kontaktia. Voipi olla etten sinne suuntaa mene jos tulee mieleen päivittää pyöräkantaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2017, 00:28:07 ap »
Tässä ei varmaan auta, että ajamme marginaalimerkillä. Kun ei ole varastossa, niin osat tilataan Euroopasta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: R.M Heino
« Vastaus #4 : Heinäkuu 15, 2017, 10:27:13 ap »
Kyllähän se tietysti ymmärtää, että kaikkia tavaroita ei voi olla varastossa. Kierto voi olla olematon ja raha on kiinni varastossa.
Jos avaat kioskin, niin ensin pitää olla omaa rahaa, jolla haetaan tupakit yms. tukusta jotta on mitä myydä. Ei taida yksikään asiakas tulla uudestaan "...nyt ei oo tupakkia, mutta tilaa, niin saat ylihuomenna."

Varaosakauppa on siinä mielessä näppärää, että on jo tarve ja rahat sekä ostopäätös, ts. "myyntiä" ei tarvita. Hankinta tehdään paikasta, josta tavaran saa vaivattomimmin tai sitten ns. kaverilta. Asiakas harvoin tulee uudestaan pettymään - yleensä yksi kerta riittää. Eikä yhdelläkään kauppiaalla pitäisi enää olla varaa pettyneisiin asiakkaisiin; Ulkomaiset verkkokaupat toimivat niin hienosti ja nopeasti. Hepco&Beckeriltä tuli joskus laukun varaosa viikossa suoraan minulle työmaalle ja maksoi alle puolet suomalaisen kauppiaan hinnasta. Olisin toki ostanut sen täältä, mutta tuntui niin nihkeältä asialta...

Kauan sitten työmaalla kävimme jatkuvaa "taistelua" varastoarvoista. Lopulta hra Ekonomi suostui. No, sitten tulikin asiakas ovelle kyselemään laitetta. Näyttelyhuoneessa tutustuimme asiaan perusteellisesti. Lopulta asiakas kysyi: "Mites näitä sitten saa?" Kerroin kantavani tavarat varastosta autoonsa. "Kipaise maksamassa tuolla kassaosastolla!"
Kannoin ~18´000mk autopilotin Mersun peräkompulaan. Olisi ihan varmasti jäänyt myymättä, jos olisi pitänyt tilata Norjasta ~4 viikon toim.ajalla.

Mutta, kuten olen todennut, en mp-kaupasta ymmärrä mitään...

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: R.M Heino
« Vastaus #5 : Heinäkuu 15, 2017, 11:12:37 ap »
Vähän alkaa harmittamaan kun parin viikon päästä alkaa kesäloma ja olisi mukava kun nopeusmittari toimisi. No, onneksi hankin sigman ..tietää millä vauhdilla mennään.
 Heinon palvelu ei kyllä mitenkään aktivoi hakemaan sinne suuntaan kontaktia. Voipi olla etten sinne suuntaa mene jos tulee mieleen päivittää pyöräkantaa.

En millään lailla puolusta Heinon mokailua, mutta kysynpä vaan, että oletko ollut uudestaan heihin yhteydessä?
Minä ainakin olisin viikon odottelun jälkeen soittanut Espooseen ja kysynyt, että kuis on homma edennyt.. eli liekö heillä sitä osaa vai ei.

Se olisi voinut ehkä mahdollisesti edistää toimitusta paremmin kuin tänne palstalle kahden viikon päästä kirjoittaminen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #6 : Heinäkuu 15, 2017, 12:45:57 ip »
Toimiiko kellään ne varaosapuljujen tekstiviestipalvelut? Paikallisen firman kautta tilattuna ei koskaan ole tullut viestit perille. Se onkin sittemmin ollut tapana soittaa muutaman päivän päästä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Matt

  • Viestejä: 6
Vs: R.M Heino
« Vastaus #7 : Heinäkuu 15, 2017, 20:05:26 ip »
Ainakin Stormilla tekstiviestipalvelu toimii hyvin. Tilasin pyörääni LSL:n rearsetit Stormin kautta, ja kun ne saapuivat Vantaan toimipisteeseen, sain tiedon tekstarina. Toimitus kaikkineen kesti noin kuusi viikkoa. Aika pitkä odotteluaika, mutta eipä mitään, hemmetin laadukkaat rearsetit sain.

KariL

  • Viestejä: 103
Vs: R.M Heino
« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2017, 09:43:50 ap »
Ei ole viestiä kuulunut. Kaksi viikkoa sitten kysyin RM Heinolta ö-paineen anturia. Varastosaldo näytti yhtä, mutta soittivat, että sitäkään ei ole, Tilataan, arvioitu toimitusaika 1-2 vko. Kyllä se ekonomi on tarkka, n. 11 euron osaa ei kannata pitää hyllyssä :-( Palvelu kyllä puhelimessa ystävällistä.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: R.M Heino
« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2017, 09:53:20 ap »
Kyllä se ekonomi on tarkka...
Niin...no ei kai siitä ole kyse, vaan pelkästä välinpitämättömyydestä. Keskittyvät Bemariin eikä kukaan välitä omasta merkistä. Kuten omistaja sanoi, niin myynti on niin vähäistä...
No, mitäs sitä vois myydä, kun ei myytävää ole liiterissä, eikä tunnu ketään kiinnostavan myynti ja sen kasvattaminen.  Asia mulle kuulu...

KariL

  • Viestejä: 103
Vs: R.M Heino
« Vastaus #10 : Heinäkuu 16, 2017, 17:04:18 ip »
Ei se isokaan merkki aina takaa varaosien saatavuutta. Omistin vielä v. 2009 BMW R1200CL - pyörän. Sen palaneen tulpanhatun tilalle odotettiin varaosaa n. 1 kk, juuri touko-kesäkuussa, parraaseen ajoaikaan. Toki malli on "marginaalissa", mutta silti. Pitiköhän se ensin valmistaa, kai sitä nyt saksanmaalta olis vaikka hakenut tuossa ajassa?

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: R.M Heino
« Vastaus #11 : Heinäkuu 16, 2017, 17:18:09 ip »
Tuskinpa liike tilaa erikseen yhtä osaa. Odotetaan että saadaan "ostoskori" täyteen ja laitetaan tilaus vetämään vasta sitten. Toimittajalla voi olla myös vaikeuksia vaikka yhden osan toimituksen suhteen ko tilaukseen. Se saattaa viivyttää tilauksen valmistumista. Kun tavarat ovat viimein koossa niin osien matkaan tuskin kauaa menee.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: R.M Heino
« Vastaus #12 : Heinäkuu 16, 2017, 19:43:56 ip »
Monien liikkeiden ongelma on ollut, erityisesti varusteiden kohdalta, että kivijalkakaupassa tuotetta sovitetaan, hyväksi todetaan ja tilataan tuote netistä. Se toki aiheuttaa myös kivijalkakauppiaalle painetta saada tuotteensa edullisesti myyntiin ja mikäli ei saa niin tuote katoaa sieltä hyllystäkin. Tappio sekä kuluttajalle että kauppiaalle.

Matkoilta on tullut ostettua kaikenlaista tarpeellista. Esimerkiksi Saksassa on markkinat laajat ja paljon kysyntää niin tuote on siellä noin kolmanneksen edullisempi kuin Suomessa. Tarjouksesta jopa alle puoleen hintaan. Tosin pelkkää edestakaista laivamatkaa ei sen takia viitsi tehdä....

Ne tuotteet, joita ei tarvitse sovittaa, tuleekin sitten nettitilauksena perille. Joskus kestää, joskus ei.
Yllätyksekseni huolto-osissa esimerkiksi Storm-Motor ja Motonet pystyvät oikein hyvin kilpailemaan ulkomaankauppiaan kanssa hinnasta. Lisäksi tavaran saa heti mukaansa. Johtunee siitä että molemmilla firmoilla on erittäin suuret osavarastot ja toimiva hankintajärjestelmä. California 1400 tapauksessa pitää kuitenkin, ihan huolto-osissa, turvautua osittain Stormiin, osittain Motonettiin ja lisäksi Stein-Dinseen ennen kuin kaikki perushuolto-osat ovat kourassa. Ehkäpä ajan kanssa tilanne paranee. RMHeinon tiskiltä ei saanut edes venttiilikopan tiivisteitä. (niitä on yhteensä 14 kappaletta) Sanoivat tilaavansa mutta kerroin että ei tarvitse. Voin aivan hyvin itsekin tilata.....

Silloin oli helppoa kun olin työelämässä ja työkomennuksia oli ympäri länsi- ja eteläeurooppaa. Vapaa-ajalla kerkesi tekemään hankintoja. Nyt olen joutunut hankkimaan tavarat pääosin netitse.


Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: R.M Heino
« Vastaus #13 : Heinäkuu 20, 2017, 16:23:08 ip »
Tuli soitettua Espoon Heinolle. Ei ollut vaijeria Espoon hyllyssä vaikka Tampereella kone niin kertoi.  Espoosta kertoivat tilanneensa tuotteen Italiasta ja nyt odotellaan.
Mitä opin: seuraavaksi tilaan  itse osat Dinseltä.

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: R.M Heino
« Vastaus #14 : Heinäkuu 29, 2017, 01:18:34 ap »
Poikkesin eilen Espoon Heinolla ja sain tiskiltä haltuuni öljypohjan tiivisteen tasarahalla 10 euroa. Kyselin toistakin tiivistettä, en ole varma mihin mutta sitä ei löytynyt eikä kannata kuulemma tilata koska Italia on kiinni elokuun... syyskuuksi lupasivat hommata... Tämä mystinen tiiviste on California Stonen lohkossa vasemmalla puolella, kahden kuusiokolokannan alla josta lähtee letku/putki/johto johonkin... mikälie mutta hikoilee öljyä ulos. Olisiko olemassa jotain töhnää mitä sinne voisi tilapäisesti työntää? Okei okei,  tämä taitaa kuulua tekniikkapalstalle...