Kirjoittaja Aihe: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)  (Luettu 6067 kertaa)

jyrki

  • Viestejä: 58
Testattu Grisossa :) Kyllä se tuo lisää sopivasti vääntöä ja tasoittuu "kuopat". "Huijaa" imuilman lämpötilaa. Tulee t-haarana imuilmananturin liittimen väliin ja lisää uusi termoelementti suodatinkotelon imuilma-aukkoon. Ei tule vikailmoituksia testissä. Maksoi noin 100 eur toimituskuluineen. Tilasin Mistralilta tavaraa ja kysysivät haluaisinko myös V-Boostin ja olihan se otettava.... oli muuten hyvää palvelua....Jos jollain on kokemusta myös oheisesta, niin olisi kiva kuulla?

Mistral Special Parts GUZZI V-TWIN BOOST All Guzzi injection models, from 750 cc to 1200 cc - For 1400cc will be available soon
 
Plug-in electronic device, easy to install and no need modification to the bike thanks to the specific connectors for the Guzzi models for which it was designed! It guarantees a better erogation with higher torque and acceleration, also recommended for original bikes. The GUZZI V-TWIN BOOST is calibrated by us according to the bike and once installed it operates independently!

http://www.mistralspecialparts.it/index_eng.php#



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2017, 21:50:23 ip »
Jännä juttu, ettei herjaa. On ilmeisen pieni muutos noin mitta-arvojen kannalta. Noita toiminnaltaan samankaltaisia, o2-huijauslaitteitahan on ollut jo pitkään. Toiset toimivat ja toiset eivät.
Lisää ilmeisesti suht koko kartalle syöttöä, kun huijaus tehdään lämpötilasignaalia muuttamalla. Nousiko kulutus kuinka paljon?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2017, 22:05:53 ip »
Onnistuu myös tuolla:
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #3 : Heinäkuu 12, 2017, 22:08:31 ip »
Kulutusta en vielä tiedä. Noin 3 päivää, 15 käynnistystä ja 150 km ollut vasta paikallaan. Eikö nuo O2 jutut tule lamdan jojroon ja huijaa jäännöshappea ja väittää että on liian laihaa. Tämä taas imuilman lämpötilaa. Mistral lupaa ettei tule vikakoodia. En löytänyt netistä kokemuksia tästä. Seurataan

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2017, 22:10:09 ip »
Hyvä tietää. samaa asiaa eri kohdasta. Pitää tutustua..

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2017, 00:29:06 ap »
”Normaali ilmanpaine maan pinnalla on noin 1013 mbar. 8 metrin nousu korkeussuunnassa merkitsee noin 1 mbar vähennystä ilmanpaineessa.”

Taulukossa onkin näköjään yksi painearvo (sarake) juuri tuo 1013. Kerroin on 1,0 ilman lämpötiloilla 20-30C. Alle 20C on rikastusta ja yli 30C seos laihenee.  Se jää vaivaamaan, että jos ilman lämpötilaa muuttamalla (kerrotaan moottorinohjaukselle esim. että ilma on +7C vaikka se onkin 25C => kerroin on 1,11 => ”rikastusta 11%” (?).  Miksi lambdasäätö ei sitten korjaa asiaa takaisin?  Tässähän ei lambda-anturiin tai karttoihin ymmärtääkseni puututtu?
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #6 : Heinäkuu 13, 2017, 07:24:56 ap »
 Miksi lambdasäätö ei sitten korjaa asiaa takaisin?


Mokkula varmaan huijaa lämpötilaa sen verran paljon ettei ecu mene koskaan closed-loop tilaan. Jonkin verran alle 20 astetta siis, muistelisin.

Se kannattaako koko karttaa pitää ylirikkaalla yhden laihan kohdan takia onkin sitten eri juttu.  Ne kun tahtoo olla liian rikkaalla jo valmiiksikin.

Kun sinne lataisi tuon "68":n niin tuskin enää huijausmokkuloita kaipaisi....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #7 : Heinäkuu 13, 2017, 08:35:34 ap »
Hyviä kommentteja. Kiitos. Lamdakorjauksen osalta tulin itsekin siihen arveluun, että on pakko olla niin, ettei se nyt saavuta koskaan sitä lämpötilatasoa, jolla lamda korjaus/säätö otetaan käyttöön eli pyrkisi pitämään sen 500 mV paikkeilla. No kun sopivasti saa niin pakkohan sitä oli kokeilla....  Pitänee tutustua tuohon guzzin ruiskuun mutta varmaan vasta talven hommia....

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #8 : Heinäkuu 13, 2017, 11:50:50 ap »
Sen verran noista järjestelmään liitettävistä tiituloista ja lambda-takaisinkytkennästä että kun seosta rikastetaan ja lambda-anturi on joko kytketty irti tai kytkeytynyt irti niin tietenkään ne eivät silloin tee muuta kuin karstoittuvat. Erityisesti malleissa joissa on ns. kapeakaistalambda(t) kuten aiheena olevassa kohteessa lienee. Jos ei välitä niiden hajoamisesta (hinta noin 150 - 200€/kappale) niin sijoitus huijausmokkulaan on kannattava mutta jos haluaa, vaikka myydessä, että laite toimii oikein niin lambdankin pitää olla kunnossa. Grisossa lienee vain yksi lambda?

Lisäksi kiinteällä rikastuksella on karstoittava vaikutus muihinkin osiin kuten palotilan osat ja moottoriöljy. Karsta lyhentää moottorin elinikää ja laskee tehoa.

Halvemmaksi tulee kytkeä ohjelmallisesti lambda off-asentoon, tulpata lambdan reikä pakoputkessa (tulppia saa esim Biltemasta) ja rikastaa vain sitä kohtaa ruiskutuskartassa joka tuottaa ongelmaa eikä lisätä kulutusta summan mutikassa koko ruiskutuskartalle. Tarpeelliset välineet em toimeen maksavat muutaman kympin ja ilmaisohjelmat voi ladata netistä. Toki tietokonekin tarvitaan mutta sellainen lienee aika monella jo ennestään.

Ehkä kannattaisi miettiä vielä toisen kerran.....

Varsinkin kun mikään ei estä tekemästä muutoksia ja optimoimaan moottorinohjauksen omaan makuun täydelliseksi. Jonkin verran se ottaa aikaa mutta tulos on todennäköisesti parempi. Jos kaduttaa voi alkuperäisen moottorinohjaustiedoston aina palauttaa takaisin.
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5408.0

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #9 : Heinäkuu 13, 2017, 20:31:38 ip »
Kiitos kommenteista ja mielipiteistä. On varmasti totta, että karstoittaa ja voi tosiaan vaurioittaa lamdaa. Ja Tietokonekin ehkä löytyy ja toki oheisia liittimiäkin sekä KKL-kaapeleitakin joten pakko kokeilla GuzziDiagia kun ehtii. Megasquirtteja on tullut aikanaan rakenneltua, asennettua ja korjailtua mennä vuosina. Mekaanikkonakin radalla.... Nevadan ruiskuttaminen jäi aikanaan 200 luvun alussa kesken kun tuli vaihdettua se ruisku brevaan. Välillä ei ollut tarvetta (ZZR1400ABS, 203hp riitti) tuunailla. Nyt paluu juurille.... Autojen evry ja bleedy yms mittausarvojen huijauksia on tullut tehtyä, joten tiedän huonot puolet tässäkin. Kuten sanoin oli pakko testata kun tarjottiin... Kyllä Mistral testaa tuotteen melko huolella. Minulle riittää tehtaan vääntökin....

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #10 : Heinäkuu 13, 2017, 21:18:38 ip »
Hyvä kun faciliteetit ovat kunnossa.
Usein kuulee valitusta moottoripyöräilijöiltä että edes merkkihuolto ei pysty muokkaamaan pyörän toimintoja muuten kuin lisäämällä satasia maksavia moottorinohjauksen häirintälaitteita. On ollut mukava kertoa että Guzzisteilla tämä puoli ei ole ongelma. Toki on malleja joihin ei ole muokkausmahdollisuutta mutta pääosaan nykymallistoa vuosituhannen alun tietämiltä tähän päivään on.
Grisossa on 5AM ja siihen on varsin vapaa pääsy eikä sisällä mitään erityisen ongelmallista. Edellisessä pyörässäni Brevassa oli sama zydeemi ja sain sen liikkumaan oikein miellyttävästi ja matka-ajon vähällä kulutuksella. Tosin läppäriä piti pitää mukana pari kuukautta.....


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #11 : Heinäkuu 13, 2017, 21:41:57 ip »
Ei kai se kuukausi pari säätöön paha ole. Tuleepahan tutuksi. Ja harrastushan tämä on.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #12 : Heinäkuu 13, 2017, 22:39:50 ip »
Takapenkin särö välillä häiritsi kun reissussa oltiin ja löytyi jokin kohta jota piti hieman säätää. Johdot ja läppäri esille, muokkaus karttoihin kamat sivulaukkuun ja jatkamaan matkaa. Eikä aina mennyt kerrasta putkeen....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #13 : Heinäkuu 13, 2017, 22:57:30 ip »
Autolla hieman helpompaa. Piti ottaa eri tilanteissa live dataa purkista. Kone päälle, johto kiinni ja tallentamaan. Ja läppäri rouvan syliin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Mistral Special Partsin valmistama GUZZI V-TWIN BOOST testattu :)
« Vastaus #14 : Elokuu 01, 2017, 15:11:18 ip »
Nyt Guzzidiag saatu koneeseen ja kaapelikasattua. Mittasin ilman ja sen jälkeen laitoin boost-palikan hetkeksi ja testasin taas: imuilman lämpötila putoaa noin 20C! eli kun imuilma oli 19C niin kone saa tiedon -1C. Eli rikastaa eikä laita lamda-korjausta päälle. EN pidä palikkaa käytössä, mutta testattu on että se toimii. Mistralin putkivaihdettu 1200 Grison putkeen (nyt siis 850ssä), jolla hengittää ihan riittävästi ja äänikin sellainen kun kuuluu, siis minun mielestäni ... Oli hyvä että VAG-KKL-USB kaapeli ja liittimiäkin löytyi tallista. Nyt GuzziDiag odottaa vikoja tms.....