Kirjoittaja Aihe: Navigaattori  (Luettu 32523 kertaa)

Machiavelli

Vs: Navigaattori
« Vastaus #75 : Heinäkuu 07, 2017, 22:09:27 ip »
Edelleen motomatin kanssa samalla alueella... vieraita on mökillä käynyt mutta kukaan joka ei ole paikkaa tiennyt ei ole löytänyt navin kanssa tänne... olen ajanut isoon risteykseen vastaan, lähtenyt perään Guzzilla kun on ajettu ohi ja aina sama tarina... "eihän siinä kohtaa ole taloa"... no onhan tämä tässä ollut jo vuodesta 1926...   ;)

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #76 : Heinäkuu 07, 2017, 22:34:31 ip »
Tuo taitaa olla paras systeemi navigoinnin suhteen sininen nuoli näyttää missä mennään ja loppu on kuskin omassa harkinnassa.
Vielä on löydetty sumussa ja lumisateessa se navetan nurkka mistä se metsäauto tie lähtee.

motomatti

« Vastaus #77 : Heinäkuu 07, 2017, 22:36:17 ip »
Navi on useimmiten hyvä mutta kun sitä tottelee liiaksi niin oma kyky mieltää paikkoja ja halu käyttää järkeä ei ole sillä tasolla kuin ilman.

Tilannetta kuvaa hyvin kaveri joka kaksi kertaa oli käynyt ex-pajallani ja soitteli kolmannella kerralla moottoritievarren ABC:ltä että miten sinne pääsisi uudelleen. Ei ollut navigaattori matkassa sillä kertaa.
Saman olen huomannut itsessäni. Olen päässyt perille navilla mutta en osaisi ilman jos uudelleen pitäisi. Navigaattori siis syö aivokapasiteettiä jonka pitäisi seurata ympäristöä.

Silti käytän sitä toisinaan ja varsinkin silloin kun on kiire jota minulla harvoin on ja toivon ettei koskaan toisillakaan sillä kiire on liikenteessä varsin huono asia.

Machiavelli

« Vastaus #78 : Heinäkuu 08, 2017, 00:09:55 ap »
Olisiko okei että jokainen Guzzimies etenee parhaaksi näkemällään tavalla, aika jonninjoutavaa nahistelua navigaattorin puolesta ja vastaan... GuzGuz, mää soitan sulle jos eksyn 24 tieltä...  ;D

motomatti

« Vastaus #79 : Heinäkuu 09, 2017, 12:34:39 ip »
GuzGuz minulle vajaa vuosi sitten piirsi hyvän navigaattorin Vääksyssä.

Hajakenttä

« Vastaus #80 : Heinäkuu 10, 2017, 19:39:47 ip »
Kun en itse osannut niin pyysin TomTom ohjetiimiltä neuvoa: miten omat tämän hetken sijainnin koordinaatit saa näkyviin?

Tulihan sieltä vastaus: Kun valitsee pikavalikosta 'Hae' ja 'Koko kartta' ja vielä täppä kohtaan 'Leveysaste Pituusaste' tulee syöttövalikko kohteelle koordinaattien mukaan. Sen kohteenhan tiedämme ja osaamme syöttää näinkin, mutta sitä ei kysytty nyt van nykyistä sijaintiamme, vaikka onnettomuuspaikalla. Näytössä on kolme riviä syöttömuotojen esimerkkeinä. Juuri esimerkissä olevat koordinaatit ovat nykyinen sijainti. En olisi arvannut. Nyt tiedän ja kerron teillekin.

Laitoin esityksen, että asian voisi mainita 133 sivuisessa käyttöohjeessa ja voisi se olla tuossa laitteessakin ao. kohdassa näytössä mainittuna. Jospa päivityksessä laittavat...
Sentire la forza!
Terv: Timo

jari

• Oulu
« Vastaus #81 : Heinäkuu 11, 2017, 11:59:57 ap »
Tämmöinen oli omassa mopossa.Ikkalan kans kun vaihdettiin mopoja niin Sami poisti gepsin ei
ollut ilmeisesti saanut uusia päivytyksiä..
Honda XL 700 Transalp//Yamaha TX750//BMW r1200gs

kvlm

« Vastaus #82 : Heinäkuu 11, 2017, 18:11:50 ip »

-KG-

Vierailija

« Vastaus #83 : Heinäkuu 11, 2017, 20:09:21 ip »
Toimiihan tuo... mutta aika vaikea reitittää uudelleen ajon aikana.  ;D
Emeritus-guzzisti

LeCa

« Vastaus #84 : Heinäkuu 11, 2017, 22:11:09 ip »
Oltiin me hurjia nuorempana. Neil Armstrong ja minä.
Neil kävi kuussa ja minä alppien takana ilman matkapuhelinta, nettiä ja gepsiä.   ;D
Nyt ei ne nuoret ...

TunturiTT

« Vastaus #85 : Heinäkuu 11, 2017, 22:22:28 ip »
Tuon näyttö ei myöskään sekoa tunneleissa tai kolhuista. Näkyy myös auringonpaisteessa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #86 : Heinäkuu 11, 2017, 22:54:34 ip »
Tämmöinen oli omassa mopossa.Ikkalan kans kun vaihdettiin mopoja niin Sami poisti gepsin ei
ollut ilmeisesti saanut uusia päivytyksiä..

Kyllä se muuten oli hyvä mutta siihen ei mahtunu koko läntisen euroopan kartta. Ja kun se aina näytti K(evoon). En varmaan vaan osannu käyttää.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

GuzGuz

« Vastaus #87 : Heinäkuu 14, 2017, 12:57:59 ip »
Sattui käymään niin että Baltiaan äskettäisen lomareissun alla navigaattori koko euroopan karttoineen tarjottiin 45e avaamattomassa pakkauksessa.
Pikku latauspähkäilyiden ja opettelun jälkeen osoittautui ihan hienosti toimivaksi oliskohan edullisin TomTomeista 5"versio.
Ihan hyvä avustin oli matkassa etsiä pari hankalaa osoitetta.
Hyvä paperikartta mukana ja olisin löytänyt ilmankin, mutta näppärämmin kävi vempeleen kanssa.
Yllättävän tukevasti muuten istuu Guzzin pleksiin ihan omalla imukuppi kiinnikkeellään ja alaviistoon asennettuna näkee lukea jopa aurinkonpaisteessakin.

Voi olla että moiset kadottaa ihmisen luontaista suuntavaistoa ja muutenkin on todettu että pallon tähän asti kekselin kädellinen on typertymässä vempaimineen, mutta mennään nyt sitten tekniikasirkuksella loppuja kohden.
Yhdyn kyllä mielipiteisiin joissa mainitaan parhaiten ilman karttaa löytäneensä kohtaamisiin ja maisemiin.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2017, 22:31:00 ip kirjoittanut GuzGuz »

TunturiTT

« Vastaus #88 : Heinäkuu 14, 2017, 13:07:41 ip »
Onko tuossa vakiona mukana mitään varmistuslenkkiä imukupin lisäksi? Itse tein aikoinaan anopin CanAmiin kiinnikkeen imukupille. Eli alumiinitaso ja sen nurkkaan tein kiinnitysreiän vaijerille. Vaijeri tuli sitten TomTomin jalkaan, imukupin yläpuolelle. Jos olisi sattunut niin, että imukupin ote olisi irronnut, niin olisi jäänyt roikkumaan vaijerin varaan. Kertaakaan ei kyllä tipahtanut, eli kohtuu hyvä imukuppi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #89 : Heinäkuu 14, 2017, 22:36:43 ip »
Mulla on ollut autoon tarkoitettu imukuppikiinnitteinen opastin. Se pysyi hyvin niin Brevan kuin Calinkin pleksissä. Välillä on ollut pätkä narua tai nippuside varalla. Ei ole silti irtoillut vaikka Calin pleksi onkin lievästi kaareva. Olihan se tuokin laite kokeiltava mutta enimmäkseen autotallin hyllynkulmaa koristaa. Onneksi ei ollut kallis. Käytettynä kolme kymppiä. Mutta toimii jos tarvii.