Niin onkin! Puolustan kuitenkin mielipiteen vapautta ja lienee kaikilla tilaisuus kertoa oma ongelmansa, neuvonsa tai asiansa. Aina on vastauspainiketta klikkaamalla tullut uusi tyhjä taulu johon voi vastauksensa tai mielipiteensä kirjoittaa. Lisäksi voi ohittaa ne neuvot tai mielipiteet jotka eivät ole ollenkaan tarpeellisia tai ovat peräti virheellisiä tai muutoin vastenmielisiä. Uusia juttuja voi aina aloittaa eri aiheista. Toki Foorumin sääntöjä noudattaen.
Toisinaan kirjoittelen enemmän mutta esimerkiksi viime viikolla kirjoitin vain kaksi viestiä joista toinen varsin lyhyt eikä toiseenkaan monta lausetta mahtunut. Nyt siis saattaa olla hieman kerrottavaa.
Nyt, kun olen tietokoneen ääressä ennen kuin lounastan ja lähden keväiseen maisemaan pyörittelemään moottoripyörällä on hyvin aikaa ottaa kantaa, korjata muiden mahdollisesti vääriä tietoja tai ohjeita sekä antamaan niiltä osin tietoa, jotka itselle ovat avautuneet pitkän harrastuksen ja kokemuksen myötä faktoina, mitä uskoisin muidenkin haluavan tietää.
Toki olen erehtynytkin joskus ja aina ei ajatus luista ja siksi tulee virheitä jotka tosin pyrin korjaamaan mahdollisimman pian jos niistä tiedon saan tai itse ne huomaan. Arvostan myös muiden tietoa sillä itsellä on suuria aukkoja tiedoissa eräiden Guzzimallien osalta ja suurella mielenkiinnolla luen niiden mallien tietäjien kertomuksia ja teknisiä yksityiskohtia. Kaikkia Guzzimalleja en ole ehtinyt läpikäymään perinpohjaisesti, mikä sinällään on harmillista. Nyt on parempi tilaisuus jakaa kertynyttä tietoa kun olen eläkkeellä ja kalenteriin on painettu päiviä eteenpäin pitkäksi aikaa.
Kaveripiirissä on myös toisinajattelijoita ja tiedän niitä olevan ehkä enemmänkin jotka panttaavat tietoa itsellään. Aikanaan olin töissä eräässä mp-huollossa ja neuvoin asiakasta pyöränsä suhteen. Pomo kuuli ja alkoi sättimään ja sanoi että asiakas on parempi pitää tietämättömänä että ei ryhdy itse ratkaisemaan ongelmia. Takana siis taloudellinen voitonpyynti. Toisilla taas on monalisamainen hymy naamalla ja saattavat vielä kertoakin että toki tiedän asiasta mutta enpä kerro.
Mutta mitäpä tekisin tiedollani enää sillä aika vähän sitä itse tarvitsen nykyään. Siksi olenkin jo joitakin aikoja sitten tehnyt päätöksen jakaa tietojani eri foorumeilla sekä blogissani. Johtuu myös siitä että olen saanut pätevää tietoa joka on helpottanut elämääni ja säästänyt rahaa tältä ja muiden foorumien lukijoilta joihin myös kirjoittelen. Joskus päivittäin tai harvemmin. Hintana olen pitänyt päteville neuvoille tavattaessa isoa olutta tai pientä konjakkia. Mielestäni hinta on kohtuullinen.
Lisäksi saan teknisiä yhteydenottoja yksityisviesteillä ja sähköpostilla. Yleensä pyrin kuitenkin suuntaamaan kysymykset ja keskustelun julkisille foorumeille että tiedon kyseisestä ongelmasta saa moni muukin. Siksi neuvoni saattavat lukijasta vaikuttaa laajoilta eikä niinkään vain yhteen pieneen yksityiskohtaan kohdistuneelta.
Blogissani käsittelen pääasiassa, laadukkaiden kuvien kera, niitä asioita mitä itselle tapahtuu. Juttuja on nyt pitkälti yli tuhat. Yli puolet Guzzeihin liittyviä. Niistäkin on valitettu että ovat liian pitkiä. Mutta jonkin yksityiskohdan selvittäminen perusteellisesti joskus vaatii pitkän tekstin. Tiedän että on ihmisiä jotka eivät jaksa lukea muutamaa riviä enempää vaikka sitä ei sairaus tai kiire selitä. Jos ei jaksa niin mitäpä se minulle kuuluu.
Yksityisyyttäni yritän suojella jollain tapaa joten joissakin asioissa pitää kertoa yleisesti tai niin yksityiskohtaisesti että kokonaisuus ei selviä. Blogini seuraajat saanevat selville kuitenkin missä päin olen liikkunut ja mitä tehnyt. Enimmäkseen olen tekniikan parissa joko Kerholla tai Tallilla. Näissä paikoissa minulta kysytään neuvoa ahkerasti vaikka kysymykset koskevat ihan muita merkkejä kuin Guzzeja. Olen myös näiden osia ottanut kunnostettavaksi. Muutaman tunnin lähikoontumisissa kerään ja jaan tietoa kuten Mustassalahdessa ja Vehoniemellä. Myös muita Guzzisteja tapaan liki päivittäin ja osallistun muutaman kerhon ajeluihin jos aika sopii.
Kerhoilla on paljon kahvittelua ja muuta sosiaalista toimintaa ja niissä piireissä olen viihtynyt erinomaisesti. Apua saa jos pyytää ja toisinpäin merkistä riippumatta. Enimmäkseen kerhotoimintani pyörii joko sekapyöräkerho- tai H-D pohjalta. Jäsenenä olen useassa kerhossa mutta hallitus- ja puheenjohtajatoiminnan sekä Brysselin reissut olen jättänyt. Silti järjestöjohtajat kysyvät silloin tällöin mielipidettäni tai haluavat tietää miten asia on joskus aiemmin ratkaistu ja mistä näkökulmasta.
Näitä järjestöasioita en ole vielä laittanut nettiin tai "paperille". Parinkymmenen vuoden toiminta alalla on johtanut moniin mielenkiintoisiin tilanteisiin ja paikkoihin. Palkituksikin olen tullut kansallisesti ja kansainvälisesti.
Asiaa ja neuvoa siis pukkaisi monelta saralta. Lisäksi ne lukuisat työpaikat ja työtehtävät joissa olen toiminut siinä sivussa ja eläkkeeni tienannut.
Moni on varmasti havainnut että en enää juurikaan käy merkkikokoontumisissa. Se alkoi käydä tympeäksi koska liki koko ajan on joku nykimässä hihaa että miten on kun on tämmöinen ongelma. Kokoontumisessa kun olisi mukavampi rentoutua ja jättää muttereista keskustelu vaikka tälle foorumille. Toki autan siinä tapauksessa että ongelma on akuutti ja mahdollisesti korjattavissa siinä paikassa. Yleensä pidän kohtuullista työkaluvalikoimaa mukanani että ainakin pikkujutut hoituu.
Tässä lyhyt selvitys filosofiastani moottoripyörien parissa ja hiukan muutakin. Mutta nyt pitää perehtyä erääseen Guzziongelmaan jota, uskoakseni, kukaan muu ei ole pyrkinyt vielä selvittämään. Siitä myöhemmin blogissani, joskus.