Kirjoittaja Aihe: Foorumin kilpakirjoittajat  (Luettu 8664 kertaa)

Koo1

• Vieras
Foorumin kilpakirjoittajat
« : Toukokuu 23, 2017, 09:46:20 ap »
Herätän hieman keskustelua foorumin "kilpakirjoittajasta": kun foorumia seuraa niin huomaa että eräällä kirjoittajalla on joka asiaan mielipide ja neuvo. Kuinkahan saisi viestin perille ko henkilölle jotta mitäs jos vaikeniset hetkeksi! Tämä saattaisi innoittaa myös muita foorumilaisia tulemaan mukaan keskusteluihin. Menikö perille vai sanonko suoremmin?

Piippis

Vs: Foorumin kilpakirjoittajat
« Vastaus #1 : Toukokuu 23, 2017, 10:23:11 ap »
Hieman kummastelin tällaista keskustelun avausta. En ymmärrä kirjoittajan motiiveja, vaikka arvostan hänen mielipidettään. Olen itsekin melko tuore jäsen ja informaatitulvasta nauttien olen kahlannut reilu vuoden saittia läpi. Täällä vallitsee hyvä ja auttavainen henki, mikä on harvinaista. Vielä harvinaisempaa on kirjoittajien asiantuntemus ja vilpitön halu auttaa. Se herättää luottamusta. Täältä puuttuu sellainen tyhjän neuvonta, että "kokeiles sitä ja tätä, en oo tuollaista vehjettä nähnytkään, mutta vois toimia." Torit ovat puhumista varten.

motomatti

« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2017, 11:08:19 ap »
Niin onkin! Puolustan kuitenkin mielipiteen vapautta ja lienee kaikilla tilaisuus kertoa oma ongelmansa, neuvonsa tai asiansa. Aina on vastauspainiketta klikkaamalla tullut uusi tyhjä taulu johon voi vastauksensa tai mielipiteensä kirjoittaa. Lisäksi voi ohittaa ne neuvot tai mielipiteet jotka eivät ole ollenkaan tarpeellisia tai ovat peräti virheellisiä tai muutoin vastenmielisiä. Uusia juttuja voi aina aloittaa eri aiheista. Toki Foorumin sääntöjä noudattaen.

Toisinaan kirjoittelen enemmän mutta esimerkiksi viime viikolla kirjoitin vain kaksi viestiä joista toinen varsin lyhyt eikä toiseenkaan monta lausetta mahtunut. Nyt siis saattaa olla hieman kerrottavaa.

Nyt, kun olen tietokoneen ääressä ennen kuin lounastan ja lähden keväiseen maisemaan pyörittelemään moottoripyörällä on hyvin aikaa ottaa kantaa, korjata muiden mahdollisesti vääriä tietoja tai ohjeita sekä antamaan niiltä osin tietoa, jotka itselle ovat avautuneet pitkän harrastuksen ja kokemuksen myötä faktoina, mitä uskoisin muidenkin haluavan tietää.

Toki olen erehtynytkin joskus ja aina ei ajatus luista ja siksi tulee virheitä jotka tosin pyrin korjaamaan mahdollisimman pian jos niistä tiedon saan tai itse ne huomaan. Arvostan myös muiden tietoa sillä itsellä on suuria aukkoja tiedoissa eräiden Guzzimallien osalta ja suurella mielenkiinnolla luen niiden mallien tietäjien kertomuksia ja teknisiä yksityiskohtia. Kaikkia Guzzimalleja en ole ehtinyt läpikäymään perinpohjaisesti, mikä sinällään on harmillista. Nyt on parempi tilaisuus jakaa kertynyttä tietoa kun olen eläkkeellä ja kalenteriin on painettu päiviä eteenpäin pitkäksi aikaa.

Kaveripiirissä on myös toisinajattelijoita ja tiedän niitä olevan ehkä enemmänkin jotka panttaavat tietoa itsellään. Aikanaan olin töissä eräässä mp-huollossa ja neuvoin asiakasta pyöränsä suhteen. Pomo kuuli ja alkoi sättimään ja sanoi että asiakas on parempi pitää tietämättömänä että ei ryhdy itse ratkaisemaan ongelmia. Takana siis taloudellinen voitonpyynti. Toisilla taas on monalisamainen hymy naamalla ja saattavat vielä kertoakin että toki tiedän asiasta mutta enpä kerro.

Mutta mitäpä tekisin tiedollani enää sillä aika vähän sitä itse tarvitsen nykyään. Siksi olenkin jo joitakin aikoja sitten tehnyt päätöksen jakaa tietojani eri foorumeilla sekä blogissani. Johtuu myös siitä että olen saanut pätevää tietoa joka on helpottanut elämääni ja säästänyt rahaa tältä ja muiden foorumien lukijoilta joihin myös kirjoittelen. Joskus päivittäin tai harvemmin. Hintana olen pitänyt päteville neuvoille tavattaessa isoa olutta tai pientä konjakkia. Mielestäni hinta on kohtuullinen.

Lisäksi saan teknisiä yhteydenottoja yksityisviesteillä ja sähköpostilla. Yleensä pyrin kuitenkin suuntaamaan kysymykset ja keskustelun julkisille foorumeille että tiedon kyseisestä ongelmasta saa moni muukin. Siksi neuvoni saattavat lukijasta vaikuttaa laajoilta eikä niinkään vain yhteen pieneen yksityiskohtaan kohdistuneelta.

Blogissani käsittelen pääasiassa, laadukkaiden kuvien kera, niitä asioita mitä itselle tapahtuu. Juttuja on nyt pitkälti yli tuhat. Yli puolet Guzzeihin liittyviä. Niistäkin on valitettu että ovat liian pitkiä. Mutta jonkin yksityiskohdan selvittäminen perusteellisesti joskus vaatii pitkän tekstin. Tiedän että on ihmisiä jotka eivät jaksa lukea muutamaa riviä enempää vaikka sitä ei sairaus tai kiire selitä. Jos ei jaksa niin mitäpä se minulle kuuluu.

Yksityisyyttäni yritän suojella jollain tapaa joten joissakin asioissa pitää kertoa yleisesti tai niin yksityiskohtaisesti että kokonaisuus ei selviä. Blogini seuraajat saanevat selville kuitenkin missä päin olen liikkunut ja mitä tehnyt. Enimmäkseen olen tekniikan parissa joko Kerholla tai Tallilla. Näissä paikoissa minulta kysytään neuvoa ahkerasti vaikka kysymykset koskevat ihan muita merkkejä kuin Guzzeja. Olen myös näiden osia ottanut kunnostettavaksi. Muutaman tunnin lähikoontumisissa kerään ja jaan tietoa kuten Mustassalahdessa ja Vehoniemellä. Myös muita Guzzisteja tapaan liki päivittäin ja osallistun muutaman kerhon ajeluihin jos aika sopii.

Kerhoilla on paljon kahvittelua ja muuta sosiaalista toimintaa ja niissä piireissä olen viihtynyt erinomaisesti. Apua saa jos pyytää ja toisinpäin merkistä riippumatta. Enimmäkseen kerhotoimintani pyörii joko sekapyöräkerho- tai H-D pohjalta. Jäsenenä olen useassa kerhossa mutta hallitus- ja puheenjohtajatoiminnan sekä Brysselin reissut olen jättänyt. Silti järjestöjohtajat kysyvät silloin tällöin mielipidettäni tai haluavat tietää miten asia on joskus aiemmin ratkaistu ja mistä näkökulmasta.

Näitä järjestöasioita en ole vielä laittanut nettiin tai "paperille". Parinkymmenen vuoden toiminta alalla on johtanut moniin mielenkiintoisiin tilanteisiin ja paikkoihin. Palkituksikin olen tullut kansallisesti ja kansainvälisesti.

Asiaa ja neuvoa siis pukkaisi monelta saralta. Lisäksi ne lukuisat työpaikat ja työtehtävät joissa olen toiminut siinä sivussa ja eläkkeeni tienannut.

Moni on varmasti havainnut että en enää juurikaan käy merkkikokoontumisissa. Se alkoi käydä tympeäksi koska liki koko ajan on joku nykimässä hihaa että miten on kun on tämmöinen ongelma. Kokoontumisessa kun olisi mukavampi rentoutua ja jättää muttereista keskustelu vaikka tälle foorumille. Toki autan siinä tapauksessa että ongelma on akuutti ja mahdollisesti korjattavissa siinä paikassa. Yleensä pidän kohtuullista työkaluvalikoimaa mukanani että ainakin pikkujutut hoituu.

Tässä lyhyt selvitys filosofiastani moottoripyörien parissa ja hiukan muutakin. Mutta nyt pitää perehtyä erääseen Guzziongelmaan jota, uskoakseni, kukaan muu ei ole pyrkinyt vielä selvittämään. Siitä myöhemmin blogissani, joskus.

Paakanan paimenpoika

« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2017, 12:10:53 ip »
Minustakin tällä foorumilla on hyvä ja rakentava keskusteluhenki. Hyödyllistä tietoa jaetaan. Yleensä vastaukset ongelmiin tulevat nopeasti. Se on sitten seuraajasta kiinni, miten foorumilta saatua tietoa hyödyntää.

Pantatusta tiedosta ei ole mitään hyötyä. Vain jaetusta tiedosta on hyötyä.

Pulmu

« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2017, 14:29:03 ip »
No eipä ole itseä kyllä häirinnyt. Kaikki neuvot otan mieluusti vastaan ja omalla vastuulla toki. Osaan myös hyppiä yli jos ei kelpaa. Jatketaan samalla linjalla vaan.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

GuzGuz

« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2017, 14:57:14 ip »
Aktiivinen kirjoittaminen aiheisiin joista on paljon tietoa...
Olispa erikoista olla jotenkin sellaista polemiikkia vastaan.

vete

« Vastaus #6 : Toukokuu 23, 2017, 15:09:18 ip »
Minä ainakin olisin paljon tyhmempi Guzzini kanssa jos Motomatti tai TT ei olisi äänessä.

Juffe

« Vastaus #7 : Toukokuu 23, 2017, 16:31:18 ip »
Minä ainakin olisin paljon tyhmempi Guzzini kanssa jos Motomatti tai TT ei olisi äänessä.
Sama. Uutena Guzzin omistajana ei ole mitään annettavaa tälle foorumille, mutta paljon otettavaa... Motomatin ja muiden tietäjien poustaukset ja blogit tulee aina luettua tarkkaan. Koo1:n ei.

Ja kyllä tänne internettiin kirjoitusta sopii. Ei se rupea läikkymään, vaikka sinne omaakin kontribuutiota suoltaa. Jos on jotain annettavaa, niin siitä vaan. Rohkeesti.

heimoli

« Vastaus #8 : Toukokuu 23, 2017, 19:21:55 ip »
Minäkin aloittelevana Guzzistina luen suurella mielenkiinnolla forumia melkein
päivittäin.
Niin hyvää tietoa, oivalluksia ja kokemuksia ei taida muualla ollakaan.
Omatkin jutut on useimmiten selvinneet foorumia selaamalla, ja kun  kysyy
niin saa vastauksia.

Kiitos kaikille kirjoittajille.

Pikku Brevakin on jo nähnyt kevätpäivän, ja lauantaina olisi
tarkoitus Sysmässäkin poiketa.
Heimo Klaukkalasta

MattiS

« Vastaus #9 : Toukokuu 24, 2017, 16:00:55 ip »
Samoin minulle näiden palstojen lukemisesta ja vastauksista kysymyksiini on ollut lyhyen Guzzisti-urani aikana huomattava hyöty sekä taloudellisesti, kun on uskaltanut tehdä itse, että siinä, ettei ole mennyt hukkaan ajopäiviä, kun ongelma on ratkennut kyselemällä foorumilla, eikä viemällä pyörä pahimpaan kiireaikaan korjaamolle, jossa pyörä olisi viime kesänä joutunut odottamaan noin kaksi viikkoa, ennenkuin kukaan olisi ehtinyt sitä edes vilkaista.

Machiavelli

« Vastaus #10 : Toukokuu 25, 2017, 02:43:38 ap »
Mitä ihmettä... Toki meillä kaikilla on huonot päivämme eikä aina oikein jaksaisi mitään bullshittiä miltään suunnalta... Toivon että Koo1 on päässyt tämän vaiheen yli, maailmassa on huonompiakin asioita kuin guzziklubin foorumi... ihan oikeasti...  mitä jos hankittaisiin oikea elämä... ?

Koo1

• Vieras
« Vastaus #11 : Toukokuu 25, 2017, 08:46:21 ap »
522  lukukertaa ja 10 kommentoijaa jotka eivät ole ymmärtäneet sanomaa, onneksi yli 500 ovat! Lukekaapas uudelleen! :)

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #12 : Toukokuu 25, 2017, 09:07:48 ap »
Joo katoin että foorumilla on 1098 jäsentä ja mitä nyt muutaman vuoden olen täällä kanssa roikkunut niin vähän on noitä jotka ottaa
osaa keskusteluihin, mutta niin kait se on joka foorumilla että on lukijoita ja kirjoittajia. :)

egon

« Vastaus #13 : Toukokuu 25, 2017, 09:31:16 ap »
Kaikilla foorumeilla on rutkasti enemmän lukijoita kuin kirjoittajia. Arvosta erittäin paljon ihimisiä, jotka jaksavat ja viitsivät jakaa kokemuksensa kapeasta erikoisalasta, se on clubitoimintaa parhaimmillaan. Minua ei ole kukaan eikä mikään ainakaan tähän saakka estänyt kirjoittamasta käsitystäni asioista tälle foorumille enkä ole kokenut, että kirjoittaminen olisi vaatinut erityistä rohkeuttakaan.  Siitä syystä en päässyt jyvälle keskustelun avaajan fokuksesta. Eikö vapaa sana ole vapaa sana? Jos joidenkin kirjoittajien jutut eivät kiinnosta, ne voi jättää lukematta. Niin minä ainakin teen esim. sanomalehteä lukiessani.

Tälle foorumille pitää antaa erityistunnustus hyvin asiaan pitäytyvästä keskustelusta, jopa vapaiden topiccienkin kohdalla pikkupoikamainen käkätys puuttuu tyystin. Myös vasta-alkajien "triviaalikysymykset" saavat asialliset kommentit, joten aloituskynnystä on mielestäni vaikea madaltaa.  Egon hyvin tyytyväinen.

I.H.

« Vastaus #14 : Toukokuu 25, 2017, 09:56:03 ap »
Täysin samaa mieltä egonin kanssa !
Titaniumin kuski