Kirjoittaja Aihe: R M Heino  (Luettu 18847 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: R M Heino
« Vastaus #15 : Heinäkuu 14, 2017, 23:22:49 ip »
Eevan puolesta voin sanoa että tekee perushuollot mutta ei kajoa elektroniikkaan. Tarkoittaa että vanhan liiton laitteet tulevat kuntoon ja jälki on hyvää mutta sähköisiä hommia hän ei tee. Korjaa perät, vaihteistot ja moottorit mekaaniselta puolelta.

Horsman

  • Viestejä: 3
Vs: R M Heino
« Vastaus #16 : Heinäkuu 17, 2017, 21:39:20 ip »
Käytin Tampereen Heinolla 30tkm huollossa lähinnä molykoten vaikean saatavuuden vuoksi. Huollon jälkeen valoviat oli korjaamatta, no vaihdoin polttimot. Ajelin hetken kunnes syttyi huoltovalo... Aloin epäillä työnjälkeä ja avasin ilmanputsarin jolloin vastaan tuli sama hämähäkki kuin ennen huoltoa. Sain sovittua että pyörä huolletaan uudestaan, päiväksi Tampereelle pyörimään, edes kahvikuppia eivät tarjonneet. Kysyin lopuksi että perän lisäaine on muistettu, vastaus oli että ei sitä enää tarvitakaan  :o. Ilmeisesti pyörä nyt kuitenkin kunnossa kun huoltomies oli uskaltanut 160 km tunnissa tehdä tarkistusajon mittarinmukaan. En mene merkkihuoltoon en.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: R M Heino
« Vastaus #17 : Heinäkuu 17, 2017, 21:45:04 ip »
Kyllä niihin periin se Molykote kuuluu. Vasta California 1400:n perään ei tarvitse.

CARC-mallien huolto-ohjeessa luki alunperin että ei tarvita lisäaineita. Tuli takaisinkutsu ja uusi perävaihde jossa nimenomaan pitää käyttää Molykotea. Muutos tuli myös huolto-ohjeeseen. Sittemmin olen käyttänyt poikkeuksetta.

En ole kuullut että asia olisi muuttunut.

Tosin moni huolto on myös minulle väittänyt että ei tarvitsisi enää laittaa sillä "uudenaikaiset öljyt ovat niin hyviä." Öljyt ovat olleet niin kauan "uudenaikaisia" vanhoihin öljyihin verrattuna kuin muistan. Milloinka ne ovat tulleet tarpeeksi uudenaikaisiksi?

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: R M Heino
« Vastaus #18 : Heinäkuu 17, 2017, 21:46:43 ip »
VOI SURKEUDEN SURKEUS   :(
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: R M Heino
« Vastaus #19 : Heinäkuu 17, 2017, 21:58:12 ip »

Horsman

  • Viestejä: 3
Vs: R M Heino
« Vastaus #20 : Heinäkuu 17, 2017, 22:02:04 ip »
Kiitos tiedosta, teenpä aikaistetun öljynvaihdon perään. Pyörä on 2011 Stelvio, johon muuten hyvin tyytväinen.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R M Heino
« Vastaus #21 : Heinäkuu 17, 2017, 22:19:41 ip »
Lainaus
Litran purkki ei ihmeitä maksa
"Kaikki tuotteet saatavilla vain yritysasiakkaille. Hinnat aina alv 0%" ?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2017, 23:28:43 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: R M Heino
« Vastaus #22 : Heinäkuu 17, 2017, 22:20:54 ip »
Kiitos tiedosta, teenpä aikaistetun öljynvaihdon perään. Pyörä on 2011 Stelvio, johon muuten hyvin tyytväinen.

Jos siellä on uudet öljyt niin turha vaihtaa. Laita vain Molykote A öljyn jatkeeksi.

Sitä paitsi: jos siellä oli alunperin Molykote A edellisessä öljyssä niin sitä kyllä jäi sinne pohjalle sen verran että mitään tuskin on ehtinyt tapahtua vaikka määrä ohenikin ja ajettukin olisi.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: R M Heino
« Vastaus #23 : Heinäkuu 17, 2017, 22:23:19 ip »
Lainaus
Litran purkki ei ihmeitä maksa
"Kaikki tuotteet saatavilla vain yritysasiakkaille. Hinnat aina alv 0%" ?

Eikös sullakin yritys ole? Laajennat hieman valikoimaa....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R M Heino
« Vastaus #24 : Heinäkuu 17, 2017, 22:26:25 ip »
No mutta Guzziveljemme Horsman se tässä Molyntarpeessa on, itse olen tullut ostaneeksi "Motonetin Molya" mutta kaadoin sen vanhaan molykotepurkkiin, että ei ota oma sydän välilyöntejä ja Guzzille en ole välittänyt kertoa totuutta, on mennyt täydestä kun väärä raha - avokardaanikin on pyörinyt täysiä kierroksia vieraat molyt perässä, vaikka ristikot asemoin kaikessa viisaudessani ohjeiden vastaisesti, kotvaksi aikaa, kunnes raati ohjasi minut oikeille vesille :D.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R M Heino
« Vastaus #25 : Heinäkuu 17, 2017, 22:50:57 ip »
Joko alkaisi olla tarpeeksi halukkaita molykote a:n ostajiksi, jos joku liikkeenharjoittaja ostaisi sen ison pöntön ja jakaisi kaikille osuuttaan vastaan?
Omaani olen myös käyttänyt Motonetin molya. Ei tänäkään keväänä tullut hilettä, hampaat olivat siistit kuin ennenkin. Öljyn koostumus silmin havainnoiden oli myös lähes kuin sinne kaadettaessa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

pekkos

  • Viestejä: 45
Vs: R M Heino
« Vastaus #26 : Syyskuu 20, 2017, 19:52:29 ip »
Moi!

Myöhäinen kommentti > huollatin Heinolla/Treella pikkuBrevani, ajoin kotiin n. 100 km, ja kotona huomasin, että oikea puoli pyörästä aivan öljyssä sekä ajokenkä plus ajohousun puntti öljykyllästeinen. Syy: huonosti kiinnitetty venttiilikoppa (tiiviste sössitty kun vedetty pultit kiinni). Ja siitäkin piti sitten vääntää, hyvä kun korjasivat omalla kustannuksellaan, ja 70 eken hyvityksen seuraavassa huollossa!  Voi v***u mitä tumpeloita huollossa. Hengenvaarallista tunarointia...Arvatkaa huollatanko siellä enää? Oikein arvattu...

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: R M Heino
« Vastaus #27 : Syyskuu 20, 2017, 21:11:28 ip »
Näitä on usein tullut vastaan ettei merkkihuolloissa huolleta kunnolla.
Ihan käsittämätöntä on miksei.
Aika vähän nykyisin ja vielä vähenemään päin taitaa hommia tulla tuolla politiikalla ns merkkihuolloille.
Eikö kannattaisi kun koviin hintoihin "tehdään", niin edes laadukkaasti.
Vai onko henkilökunnan pätevyys karannut alan lamaannuspalkkojen myötä ja osaavat on lähteneet.
Guzzit on parempi huoltaa itse/ huollattaa jollain alan harrastajalla ettei tule näitä että 500e esim ja mitähän oli tehty jos muuta kuin nesteiden vaihtoa välttävästi, jos sitäkään.

melissia

  • Viestejä: 50
Vs: R M Heino
« Vastaus #28 : Syyskuu 21, 2017, 09:16:13 ap »
Täältä ääni Rautapyörälle / Eevalle kans.
http://t-mi-rautapyora.kunnostaa.fi/

Jälki ja tietämys on erinomaista.

-sami s-

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R M Heino
« Vastaus #29 : Syyskuu 21, 2017, 09:20:38 ap »
Näitä on usein tullut vastaan ettei merkkihuolloissa huolleta kunnolla.
Ihan käsittämätöntä on miksei.


Käsittämätöntä myös se, että ihan yksinkertaisissa perusjutuissa kontataan. Tavallisia tiivisteitä pilataan, öljynputsareita jätetään löysälle, pultteja ei kiristetä jne. Mitä on tapahtunut alan koulutukselle ja osaamisen seurannalle?
Hyvä pyörä, parempi mieli.