Kirjoittaja Aihe: R M Heino  (Luettu 18825 kertaa)

Surinasussu

  • Vieras
R M Heino
« : Toukokuu 18, 2017, 12:57:04 ip »
Olen uusi Guzzisti vaikka olenkin motoristi jo 90-luvulta.
Maahantuoja Heinon kanssa ollut liikaa ongelmia:
Ostohuollon jälkeen V7:n sivukoppa putosi normaalissa maantieajossa. Oli kuulemma oma vikani mutta pienen väännön jälkeen sain takuussa uuden. Oli ollut huonosti kiinni huollon jäljiltä, vaati vähän pujottelua, kiinnitin itse.
Vilkut murtuivat talven aikana pressun alla, koetin saada takuuseen mutta oli kuulemma oma vikani, vaikka pyörä oli tallin nurkassa erillään kaikesta. Pienen väännön+kuvien jälkeen meni takuuseen.
Viime viikolla kävin ostamassa peräöljyjä. Tiskiltä myyjä meni kysymään huoltomieheltä, joka olisi antanut väärät öljyt. Onneksi oli asiasta tietäjä mukana ja kyseli että oletko ihan varma, sitten luojalle kiitos huoltomieskin myönsi että väärät olisi tullut. Kukahan olisi korvannut jos kardaani olisi hajonnut vääristä öljyistä? Reklamointia on tehty ja Heinon kanssa kirjoiteltu mutta vastaukset ovat vaihdelleet; välillä tylyä vähättelyä, välillä erittäin asiallista neuvontaa.
Haluaisin suosia maahantuojaa ja olenkin sitkeästi aina palannut varaosaostoksille. En kuitenkaan haluaisi rikkoa pyörää.
Vai onko minulla vain ollut hirveän huono tuuri? Aina pitää löytää joku kokeneempi Guzzisti mukaan ostoksille?

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: R M Heino
« Vastaus #1 : Toukokuu 18, 2017, 13:50:35 ip »
” Vilkut murtuivat talven aikana pressun alla…”  Mitä tarkoitat vilkkujen murtumisella? En ole ennen kuullut moista.

Takapakkia tuli edelliseen kauppiaaseen verrattuna, jossa oli asiantuntemus paikan päällä. Nykyisellä maahantuojalla on vielä opiskeluaika menossa, jota  vaikeuttaa  merkkien sekamelska, sekä ”merkonominen” asenne.
Taitaa olla monella muullakin (motokauppiaallakin) tätä päivää, että takuuasioista saa vääntää todella tiukkaan.
2002 Atlantic 500
2004 B750

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: R M Heino
« Vastaus #2 : Toukokuu 18, 2017, 14:00:24 ip »
Voi voi, minä kun luulin että Guzzi olisi päässyt hyvään kotiin  :(
Titaniumin kuski

Surinasussu

  • Vieras
Vs: R M Heino
« Vastaus #3 : Toukokuu 18, 2017, 17:04:01 ip »
Kyllä guzzi pääsikin hyvään kotiin. Paras pyörä ikinä.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: R M Heino
« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2017, 18:28:48 ip »
Eipä taida Heinoa kiinnostaa koko Moto Guzzi. Vuosi sitten jo kiinnitin huomiota mm. Espoon liikkeen "mainontaan": Vihdintietä kulkevalle ei mitenkään kerrota asiasta. Suzuki, Can-Am yms. kyllä on hyvin huomioitu.
No, keskustelin messuilla omistajan kanssa noista asioista hyvinkin pitkään. Hän kertoi, että eivät oikein pysty panostamaan vaatimattoman myynnin takia. Ihmettelin miksi ei edes tienvarsiaitaan voi kiinnittää mitään lakanaa tms., jossa kerrotan MG olevan tyrkyn. Ja samalla ihmettelin miksi "oma merkki" oli tungettu takaosaan ja oven pielessä prime paikalla oli Baader-Meinhof-Werke´n tekosia.

Edellisviikolla kuljin ohi - arvatkaas onko aidassa MG mainos!
5 pisteen vihje: verkkoaidasta näkyy joka kohdasta hyvin pihan suuntaan...

Asiahan ei sinänsä minulle kuulu, enkä tiedä mp-kaupasta mitään. Olen tosin osallistunut ~30v tekniseen myyntiin, vientiin ja maahantuontiin...

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R M Heino
« Vastaus #5 : Toukokuu 18, 2017, 20:56:19 ip »
Lainaus
Eipä taida - -  kiinnostaa
Mediasta olen ymmärtänyt, että koko alalla menee edelleen huonosti. Guzzin maahantuojan liikevaihtokin on pudonnut kahtena edellisenä tilikautena. Kun Guzzi on marginaalimerkki, jonka valikoimissa on enää kahden genren pyöriä (retro/cruiser), ei edes se auta että myyjälle jäänee tässä tapauksessa sekä maahantuojan- että jälleenmyyjän kate.  Edellistä maahantuojaa en tuntenut, mutta foorumin teksteistä olen ymmärtänyt, että siellä oli asian harrastus hyvin voimakkaasti mukana motivoimassa toimintaa. Jos ei olisi nykyajan yhteydenpitovälineitä ja kielitaitoa, olisi huolto- ja varaosamyynnistä myös jotain iloa. Nykymaailmassa en keksi, miten kenenkään kannattaisi pitää mitään varastossa.
V11 - it defines you.

Hajakenttä

  • Viestejä: 956
Vs: R M Heino
« Vastaus #6 : Toukokuu 18, 2017, 21:05:25 ip »
Kovin paljon aikaa menee Heinolla kaikkien osien hankintaan. Kun vakuutusyhtiö maksaa viulut ei voida käyttää nopeampia hankintakanavia. Kaikki on kyllä lopulta tullut, mutta viive on pikemminkin kuukausia kuin päiviä. Se voi johtua "pienestä merkistä".

Huoltotarvikkeita määräaikaishuoltoja varten, siis suodattimet ja tiivisteet, otin kerralla 5 vuotta varten, kun on noita hankintahankaluuksia. Toivon lääkärin antavan luvan ajaa sen verran. Jatko on epävarmempi, mutta sen näkee sitten.

Vaikeuksia on ollut myös työn laadussa. Nekin on kyllä hoidettu lopulta, mutta ne ei ole selitettävissä "pienellä merkillä". Pa-putket ja -tankki vaihdettiin kahdesti, koska ilmeni asennusvirhe. Talvisäilytyksen aikana oli kuollut akku. Maksoin sen kiltisti, kun oli jo vanha ja huono muutenkin. Akku kyllä kuolee talven aikana, jos sitä ei ladata kertaakaan ja tämä oli 10 kuukautta Heinolla, (vietiin kesäkuussa korjattavaksi, ei tullut syksyyn mennessä valmiiksi ja jäi talvisäilytykseen). En tenttinyt kuinka hoitivat sitä.

Liikevaihtoonkin vaikuttaa tuollainen hitaus. Kun onnettomuus tapahtui toukokuun viimeisellä viikolla 2015, niin korjauksia tehtiin pari vuotta harvakseltaan, sitä mukaa kun osia saatiin ja, sekä asennusvirheitä, että tehtaan valmistusvirheitä korjailtiin. Viime kesän kuitenkin ajoin, puolet siitä lommoisella tankilla, joka syksyllä uusittiin, kun se Pisasta tuli. Männätalvena tuli, projektin viimeisenä asiana, tankin päälle liimattavat tarrat. Kohta sen jälkeen vakuutusyhtiö kertoi maksaneensa laskun.

Nyt vaan odotan lämpimiä ilmoja, että saan liimatuksi ne tarrat. Sitten on se onnettomuus käsitelty. Melko tarkkaan kaksi vuotta siis kesti. Ja arvasin silloin väärin: kuski tuli kuin tulikin kuntoon ennen kuin pyörä. Apinakin tuntuu karisseen jonnekin olkapäältä. Löytäjä saa pitää.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R M Heino
« Vastaus #7 : Toukokuu 18, 2017, 21:45:41 ip »
Olisiko ratkaisu siis etsiä auktorisoiduista huoltoliikkeistä osaava ja palveleva, ja käyttää sen palveluksia. Entisen maahantuojan huoltomies Piikkiössä lienee hyvä valinta ja (edit 19.5) näkyy olevan myös auktorisoitu huoltoliike. Hänellä on varmasti tiedossa tarvittaessa muutkin hankintakanavat. Esim. Berliinissä on merkkiliike, jonka nettikauppa on tunnettu ja paljon käytetty, kaikkine varaosakirjan hajotuskuvineen http://www.wendelmotorraeder.de/moto-guzzi-spare-parts-and-accessories-nevada-750-anniversario-c-30_3003_300301_30030109.html?language=en, jos hyvistä pyrkimyksistä huolimatta ei voi käyttää suomalaista vaihtoehtoa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2017, 21:32:24 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: R M Heino
« Vastaus #8 : Toukokuu 18, 2017, 21:59:14 ip »
Nimimerkistä päätellen voisi olettaa, että ketjun aloittaja on edustaa toista sukupuolta.
Tässä tapauksessa tulee mieleen, että homma menee vinoon munien puutteen takia.
Kun ei ole munia (munasarjaa ei lasketa), niin asiakkaan arvostus ei yletä normitasolle.
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R M Heino
« Vastaus #9 : Toukokuu 18, 2017, 22:11:18 ip »
Tuo on kyllä koettu muuallakin. Oltiin ostamassa vaimolle autoa. Itse kuljeskelin autojen välissä ja katselin muuten vaan tarjontaa. Opastin myyjän naisen juttusille. Silti autoa yritettiin myydä yhä minulle. Uhkasin jo mennä ulos istumaan vanhaan autoomme, että saavat kaupat hierottua.
Myöhemmin toisen auton kanssa sama juttu. Silloin sanoin vain auttavani hintaneuvotteluissa, auto tulisi kuitenkin vaimolle, niin hän saa päättää millä ajelee.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: R M Heino
« Vastaus #10 : Toukokuu 18, 2017, 22:17:03 ip »
...Kun ei ole munia (munasarjaa ei lasketa), niin asiakkaan arvostus ei yletä normitasolle.

Onkos noi laatua valittavat miehetkin munattomia?  :o
2002 Atlantic 500
2004 B750

Surinasussu

  • Vieras
Vs: R M Heino
« Vastaus #11 : Toukokuu 18, 2017, 22:20:18 ip »
Kiitän asiallisista kommenteista. Munasarjaisuus ei tähän asti ole ollut este eikä hidaste, pikemmikin päinastoin. MG on nyt kuitenkin Ensimmäinen niin uusi pyörä että huvittaisi käyttää takuuhuollossa, Heinon jälki vain huolestuttaa. Olisiko vinkkejä hyviin takuuhuoltajiin Vaasa-Joensuu linjan eteläpuolella?

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: R M Heino
« Vastaus #12 : Toukokuu 19, 2017, 06:33:25 ap »
Olisiko vinkkejä hyviin takuuhuoltajiin Vaasa-Joensuu linjan eteläpuolella?

Taitaa sattua juuri Vaasa-Joensuu viivalle Airakselan huoltopiste:
KUOPIO
MP Huolto Make Ky, 050 3136989
Airakselantie 256, 71490 Airaksela

Olen pari kertaa takuuhuollattanut. Jälki on ok. Vaikuttaa pätevältä kaverilta. Tulee kommentteja ja ehdotuksia normaalihuollon yli menevistäkin toimenpiteistä. Mm. vaihdettiin varmuuden vuoksi peräöljyt, kun takarengas oli irti renkaanvaihdon takia. Öljyillä olisi voinut ajaa vielä.  Cali 1400:ssa peräöljyjen vaihto ei tapahdukaan yhtä helposti kuin vanhemmissa Caleissa. Myös jarrupalojen uusimisehdotus meni läpi. Huoltotarvikevalikoima on pieni, joten ennakkoon kannattaa keskustella tarviketilauksiin varautumiseksi. Esimerkiksi tulppia ja tiivisteitä ei löytynyt Suomesta maahantuojaltakaan. No jostain Make ne kuitenkin hommasi.

Huono puoli on se, että paja sijaitsee parikymmentä kilometriä Kuopiosta etelään. Yleisiä kulkuneuvoja ei ole. Kannattaa pyytää vaikka sijaispyörä huollon ajaksi.

Lisätty:
Tässä vielä Heinon sivulta linkki huoltopaikkaluetteloon:
http://www.motoguzzi.fi/huoltopisteet/
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2017, 14:02:33 ip kirjoittanut Paakanan paimenpoika »

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: R M Heino
« Vastaus #13 : Toukokuu 19, 2017, 12:08:43 ip »
Onneksi ei ole koskaan ollut niin uutta pyörää että tarvisi "takuuonnettomuushuolloissa" käyttää.
Guzzit on niin helppoja huoltaa itse ettei muutenkaan "ammatti" huoltoihin ole ollut asiaa.
Ja säästää myös euroja mielenrauhansa ohella.

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: R M Heino
« Vastaus #14 : Toukokuu 19, 2017, 13:09:02 ip »
Kun puhutaan Treen seudusta, niin aiemminhan siellä Guzzeja huolsi J-P Eeva:

http://t-mi-rautapyora.kunnostaa.fi

Huoltaa varmaan edelleenkin, mutta ei ole ilmeisesti sitten hyväksyttyjen listalla.
Vielä yksi GT, kiitos.